Scotty Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Triumph er riktig.. tikk takk, venter på førstemann til mølla Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Triumph Dolomite Roadster? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Triumph Dolomite Roadster? 9150408[/snapback] Korrekto. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) En ganske sær bil (hadde jeg bare hatt en slik ). Endret 26. juli 2007 av Exiter Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Når du først nevner det, så ligner den vagt på 900 i fasongen, bare litt mer firkantet. Bortsett fra det, så bruker den helt andre tekniske løsninger. Kan nevne at det trolig er den eneste luksus-sedanen i verden med luftkjølt hekkmotor. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Helt grønn på denne her. Tørr jeg gjette Italia? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det ser ut som en Tatra 613. Om det stemmer blir jeg borte fra skjermen til i morgen kveld, så andre får poste... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Tatra 613 er korrekt, så det er førstemann til mølla. Kan legge ut link til flere bilder av bilen: http://www.gerek.sk/tatra/tatra.html Endret 26. juli 2007 av Exiter Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Ny en (sorry Mythos, ser du fortsatt er i tråden. hehe) Har denne bilen stående i garasjen nå (Er forøvrig bror sin.)(ikke akkurat samme som på bildet selvførgelig, den er Jay Leno sin) Oldsmobile Toronado er selvførgelig riktig. Endret 26. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Litt snodig at den brakka der skal ha forhjulsdrift igrunn. Det er en 1966 Oldsmobile Toronado Ny bil Endret 26. juli 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hvis ikke navnet sto i bildeteksten/url'en er jeg imponert Det er helt korrekt. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hehe, det stod nok ikke i teksten nei, men kom syntes det minnet litt om en chevy monza, så kom på sporet av den slik. Hvis noen har en bil på lur, er det fritt frem å legge ut! Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Denne tror jeg er lett (og jeg godtar 2 svar på den siden enkelte detaljer som skiller modellene er dekket av snø). Dette er et bilde av vinterbilen min for mange år siden - jeg var nesten 20 og trengte en bil som var god på vinterføre og samtidig MORSOM (og den hadde bare 2 seter) .... Derfor brukte jeg alle pengene mine på å reise fra NordNorge til oljebyen Stavanger og handlet meg en vinterbil som ingen andre hadde... Etter at bilen var betalt og jeg fortalte fyren i dress og slips hva jeg skulle bruke den til, ville han ha bilen og gi meg pengene tilbake... Tilfeldighetene gjorde at jeg kjøpte en maken bil noen år senere i Stavanger og traff samme mannen som jeg kjøpte første bilen av på en bensinstasjon.... Han kjente meg igjen og fortalte meg med store bokstaver hva han syntes om meg..... Han var av den mer forsiktige typen - og det er jo egentlig jeg også.... For bilen er i dag godt kjent i det bilmiljøet som den tilhører. Bilen var ISKALD men rene traktoren i snøen og det ble vinterdriftet masse med den og den ble flittig brukt i isbaneløp på frosne elver og vann. Der var den virkelig bra!. Allerede da ristet folk oppgitt på hodet over galskapen... Andre klistret startnummer på sine gamle utkjørte isbiler mens jeg kom med startnummer på "entusiastbilen"..... Den hadde kraftig motor og veldig god balanse så........... Dette var forøvrig en av de første bilene av denne typen i NordNorge og tilsammen ble det bare solgt 43 slike biler nye i Norge over en 3års periode. I dag er denne røde bilen totalrestaurert og har vært omtalt i mange norske og utenlandske bilblader. I dag er det vel omtrent som å banne i kirka å bruke en sånn bil som vinterbil... Siden har jeg hatt mange slike biler - men bare brukt dem om sommeren. Den siste kom faktisk fra California i går - er man bitt av basillen så MÅ man bare... Endret 27. juli 2007 av turboknut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå