Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du først nevner det, så ligner den vagt på 900 i fasongen, bare litt mer firkantet. Bortsett fra det, så bruker den helt andre tekniske løsninger. Kan nevne at det trolig er den eneste luksus-sedanen i verden med luftkjølt hekkmotor.

Lenke til kommentar

Ny en (sorry Mythos, ser du fortsatt er i tråden. hehe)

Har denne bilen stående i garasjen nå :)

(Er forøvrig bror sin.)(ikke akkurat samme som på bildet selvførgelig, den er Jay Leno sin)

post-79831-1185489346_thumb.jpg

Oldsmobile Toronado er selvførgelig riktig.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Denne tror jeg er lett (og jeg godtar 2 svar på den siden enkelte detaljer som skiller modellene er dekket av snø).

Dette er et bilde av vinterbilen min for mange år siden - jeg var nesten 20 og trengte en bil som var god på vinterføre og samtidig MORSOM (og den hadde bare 2 seter) .... Derfor brukte jeg alle pengene mine på å reise fra NordNorge til oljebyen Stavanger og handlet meg en vinterbil som ingen andre hadde...

Etter at bilen var betalt og jeg fortalte fyren i dress og slips hva jeg skulle bruke den til, ville han ha bilen og gi meg pengene tilbake... :no::no:

Tilfeldighetene gjorde at jeg kjøpte en maken bil noen år senere i Stavanger og traff samme mannen som jeg kjøpte første bilen av på en bensinstasjon.... Han kjente meg igjen og fortalte meg med store bokstaver hva han syntes om meg.....

Han var av den mer forsiktige typen - og det er jo egentlig jeg også.... For bilen er i dag godt kjent i det bilmiljøet som den tilhører.

Bilen var ISKALD men rene traktoren i snøen :) og det ble vinterdriftet masse med den og den ble flittig brukt i isbaneløp på frosne elver og vann. Der var den virkelig bra!. Allerede da ristet folk oppgitt på hodet over galskapen... Andre klistret startnummer på sine gamle utkjørte isbiler mens jeg kom med startnummer på "entusiastbilen"..... Den hadde kraftig motor og veldig god balanse så........... :D:D

Dette var forøvrig en av de første bilene av denne typen i NordNorge og tilsammen ble det bare solgt 43 slike biler nye i Norge over en 3års periode.

I dag er denne røde bilen totalrestaurert og har vært omtalt i mange norske og utenlandske bilblader.

I dag er det vel omtrent som å banne i kirka å bruke en sånn bil som vinterbil...

Siden har jeg hatt mange slike biler - men bare brukt dem om sommeren. :)

Den siste kom faktisk fra California i går - er man bitt av basillen så MÅ man bare... :nei::whistle:

post-133271-1185540206_thumb.jpg

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...