wilzoo Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg kan si såpass at du er inne på noe når du snakker om Mini og RR. 6903761[/snapback] Det eneste jeg kommer på som er felles for Mini og RR er BMW 6904136[/snapback] De er britiske og da, kanskje noe med det- Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Kanskje det, kanskje. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det sitter en V10 under panseret, ikke sant? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) V10 er jo gromt! Så ja, den har en V10er under panseret, og den er britisk. Da burde det være veldig enkelt. Endret 21. september 2006 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Syns fronten minner om Bristol Lenke til kommentar
mrducati Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er en Connaught Type-D GT Saracuse såvidt jeg kan se. V-10 er gromt, ja, men denne er på bare 2 liter! Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Det stemmer. Er den bare på to liter, altså? :O Har ikke sjekket specs så veldig nøye. Er dette en egenprodusert motor, da? Trodde de fleste bilmerker med bare en modell som oftest brukte modifiserte motorer fra andre fabrikanter. Den motoren må jo ha et årleit dreiemoment, sett i forhold til at det er en 2-liter, da. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Kommer det ny bil snart? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er den bare på to liter, altså? :OHar ikke sjekket specs så veldig nøye. Er dette en egenprodusert motor, da? Trodde de fleste bilmerker med bare en modell som oftest brukte modifiserte motorer fra andre fabrikanter. Inntrykket ditt er feil denne gangen: Første gang vi skrev om den kommende Connaught, var det fordi man planla en superbil på hybrid. Den bilen som var utstilt i London var rendyrka testosteron - her var det ikke mye hug-a-tree tankegang. Men om noen måneder skal man begynne å ta bestillinger for hybridutgaven også. Den skal bruke den samme motoren som i GT-utgaven. En hjemmebygget V10 på bare to liter (det i seg selv høres ut som om vi burde ta en omvei bortom Daventry neste gang vi er i England) med en dobbel kompressor som ikke bare er av unik konstruksjon, men som også er dansk. De påstår at denne yter 300 hester, hvilket burde kunne gjøre inntrykk på bilens 850 kg – herlig med noen som tenker lettvekt igjen. I hybridutgaven blir det minus kompressorene, det vil si 162 hester ved lystige 6.000 omdreininger, men med et patentert (Connaught sitter for tiden på 10 spennende patenter) hybrid-system, der det er mer el-motor enn batteri for å si det sånn. Det er med andre ord en mild hybrid vi snakker om, med start/stopp og el-hjelp ved aks og ved sakte kjøring. Mens det antydes 12,9 liter/100 km i snitt for GT fortelles det at Type-Dh kan nøye seg med imponerende 6,7 liter. I så fall regner jeg med at man holder seg langt unn 0-100-tiden som oppgis til under 7 sekunder (mens GT snakker om under 5). Selv om bilen bare er 4250 mm lang, og ganske tettpakket, er det plass til fire personer der, og det hele er så familievennlig at den er utstyrt med ISOFIX sikringspunkter. Mer om bilen, inkludert flere bilder på: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=29258 Lenke til kommentar
mrducati Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Her er en ny bil! Endret 24. september 2006 av mrducati Lenke til kommentar
spitz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Her er en ny bil! 6927438[/snapback] Ultima GTR. Lenke til kommentar
mrducati Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Den var rask! Så rask at den innehar de fleste fartsrekorder for "serieproduserte" biler. 0-100 km/t 2,6 sek, 0-100-0 mp/h 9,4 sek er intet mindre en vanvittig! Din tur Spitz! Lenke til kommentar
spitz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Vi kan jo prøve denne artige karen Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Tenke med en gang på Messerschmitt. Litt googling tyder på at det stemmer og at modellen heter TG500 fra femtitallet en gang. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Tenke med en gang på Messerschmitt. Litt googling tyder på at det stemmer og at modellen heter TG500 fra femtitallet en gang. 6929748[/snapback] Korrekt! TG500 var "sportsmodellen" av Messerschmitts trehjulede "bil", med 20 hestekrefter, ett hjul ekstra, større dekk og litt større sporvidde. TG står visstnok for Tiger. Det hevdes visst at den hadde gode kjøreegenskaper, men jeg må innrømme at jeg tviler. Endret 24. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Da prøver jeg med en annen liten bil Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det må da være en AUTONIANCHINA BERLINA fra 1965 (ca.) 500 cc og 2 sylindre. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det må da være en AUTONIANCHINA BERLINA fra 1965 (ca.) 500 cc og 2 sylindre. 6938263[/snapback] Jeg regner med at du mente Autobianchi Bianchina, og da stemmer det:) Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Da prøver jeg en ny: Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg tenker to ting her: Enten en australsk ford, eller en konseptbil fra tidlig 60-tall (amerikansk). er jeg helt på jordet her nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå