Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Svar på off topic-kommentaren: Svenskene kjørte visstnok merkelig nok med rattet på venstre side før 1968 (eller var det 67?).

 

Ellers har du noen feilslutninger i analysen din....

 

Direkte svar på spørsmålet: Merkenavnet fins ikke i dag. Jeg gjentar at det rullet et ikke ubetydelig antall slike biler på norske veier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins ingen bil som heter Drabant.... Det var en gang noe rart med totaktsmotor som het Trabant. Men den har aldri gått i stort antall i Norge. (Trolig ikke i lite antall heller...). Bilen jeg har lagt ut bilde av, gikk som drosje i Oslo-trafikken, og var ikke uvanlig ellers i Norge heller.

Lenke til kommentar

Mente Trabant, skrivefeil, hmm, er usikker (har ikke peiling i det hele tatt!

 

Men den kommer ikke fra GB i det hele tatt!

 

 

Det første jeg tenker når du sier taxi i Oslo er Volvo, men siden du sa dem var venstrestyrte på den tida også så kan jeg ikke komme med noe!

Endret av Getaway in AA
Lenke til kommentar
Kan du si hvilken verdens del den kommer fra, eller noe kjennetegn fra bilen?

 

Vauxhall er det sikkert heller ikke!

 

Hadde det ikke vært for at den er høyrestyr så hadde jeg sagt Peugeot.

6326690[/snapback]

 

Noen tips:

- Ikke europeisk (og dermed ikke verken Peugeot eller Vaxhall)

- Merket fins ikke lenger

 

Ellers til Peugeotgjetningen din: Det fins massevis av høyrestyrte Peugeoter; det holder vel om bildet tilfeldigvis er tatt i England? Men det er altså ikke Peugeot. Jeg har vel allerede sagt at det var mange slike i Norge på samme tid som britiske biler var svært vanlige i Norge. Det betyr sekstitallet. Og av Peugeoter som kunne brukes som drosje på sekstitallet, var vel bare 403 og 404 aktuelle. Ingen av dem likner særlig på bildet.

Lenke til kommentar

Det er en japansk Prince Gloria. Med en 2-liters R6-motor. Prince hadde to hovedmodeller, Skyline med en 1,5-liters R4-motor og den mer luksuriøse Gloria. I 1966 ble merket kjøpt av Nissan, som også overtok modellene Gloria og Skyline og fortsatte disse under Nissan-navnet.

Lenke til kommentar
Vi burde døpe tråden "SeaLion og perjohan's bil-diskusjons-tråd" eller noe i den dur.

6331360[/snapback]

 

Jeg tar litt pause. Vi må ikke risikere at tråden dør fordi noen føler de ikke slipper til. Bilen SeaLion har lagt ut er forøvrig ikke en konseptbil. Den fins også i gul uten tobakksreklame :w00t: . Her er den fortografert på gata i Roma:

post-80846-1150745449_thumb.jpg

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...