Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke en kit-car. Jeg jukser ikke.

 

Og selv om det bare ble laget 150 biler i løpet av 8 år av denne modellen (som er flere enn det enkelte berømte Lotus-modeller ble laget i), så eksisterer merket fortsatt. Og underveis, mellom oppgavebilen og dagens kjøretøy, så var merket et av de store innen motorsport. Så det er ikke snakk om noe ukjent og ubetydelig merke dette her. Motoren i oppgavebilen var forøvrig hentet fra en noe mer kjent modell fra en av masseprodusentene.

 

Og nei, verken motor eller understell har noe til felles med noen VAG-produkter.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det jo Renault(Elf), Citroën og Peugeot igjen av gjenlevende franske merker som har gjort det skarpt i motorsport.

Tja, du la kanskje ikke merke til at jeg brukte ordet kjøretøy om dagens produkter fra oppgavemerket? Det er nemlig ingen av de tre store franske merkene det er snakk om denne gangen.

 

Det vil si, motoren i oppgavebilen var hentet fra en nisjebil fra ett av disse tre merkene, faktisk ble serien av nisjebiler egentlig bygd hos oppgaveprodusenten. Og det verste av alt, denne motoren ble også brukt i en annen bil, og den er faktisk allerede nevnt som forslag til løsning.

 

Nå har dere fått såpass mye hjelp at bare merket holder ikke, jeg må også ha navnet på modellen.

 

Jeg går nå og legger meg, så sjekker jeg innkomne svar om omtrent seks timer fra nå. Lykke til!

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Hmmm, kan det være en Ligier JS2?

Minnet mye om bil jeg reiste rundt i Europa med, tidlig på 70-tallet  :p

:thumbup: Der satt den.

 

Ligier JS2 hadde V6-motoren fra Citroën SM, bare at i JS2 var den tverrstilt og satt mellom setene og bakakselen. Ligier produserte faktisk også SM-modellen for Citroën. Samme V6-motor satt også i Maserati Merak (et av de første forslagene), men der satt den på langs (Citroën eide Maserati på den tiden). Ligier JS2 var i produksjon fra 1970 til 1977, og det ble altså bare laget 150 biler, så den er relativt sjelden.

 

Ligier var med i F1 ei stund, men i våre dager produserer de kun bittesmå mikrobiler og mopedbiler.

 

Jasså, du har kjørt Ligier JS2? Hvordan var den å kjøre?

Lenke til kommentar
Hmmm, kan det være en Ligier JS2?

Minnet mye om bil jeg reiste rundt i Europa med, tidlig på 70-tallet  :p

:thumbup: Der satt den.

 

Ligier JS2 hadde V6-motoren fra Citroën SM, bare at i JS2 var den tverrstilt og satt mellom setene og bakakselen. Ligier produserte faktisk også SM-modellen for Citroën. Samme V6-motor satt også i Maserati Merak (et av de første forslagene), men der satt den på langs (Citroën eide Maserati på den tiden). Ligier JS2 var i produksjon fra 1970 til 1977, og det ble altså bare laget 150 biler, så den er relativt sjelden.

 

Ligier var med i F1 ei stund, men i våre dager produserer de kun bittesmå mikrobiler og mopedbiler.

 

Jasså, du har kjørt Ligier JS2? Hvordan var den å kjøre?

6318178[/snapback]

 

 

Hehe, jeg har var nok litt for ung til å kjøre bil på 70-tallet og jeg har heller ikke kjørt eller sett en Ligier. Det var en spøk :blush:

Derimot kan det jo godt være at bilen er god å kjøre. Herr Ligier selv var jo

"In 1966, Guy Ligier became France’s only Formula 1 driver, battling with the most famous names of the time for the Grand Prix titles."

http://www.automobiles-ligier.com/site/uk/.../historique.htm

 

 

Eh .. ja hvilken bil er dette? Eller hvordan bil er dette som dere sier på Østlandet.

post-28201-1150446921_thumb.jpg

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar
Hmmm, kan det være en Ligier JS2?

Minnet mye om bil jeg reiste rundt i Europa med, tidlig på 70-tallet  :p

:thumbup: Der satt den.

 

Ligier JS2 hadde V6-motoren fra Citroën SM, bare at i JS2 var den tverrstilt og satt mellom setene og bakakselen. Ligier produserte faktisk også SM-modellen for Citroën. Samme V6-motor satt også i Maserati Merak (et av de første forslagene), men der satt den på langs (Citroën eide Maserati på den tiden). Ligier JS2 var i produksjon fra 1970 til 1977, og det ble altså bare laget 150 biler, så den er relativt sjelden.

 

Ligier var med i F1 ei stund, men i våre dager produserer de kun bittesmå mikrobiler og mopedbiler.

 

Jasså, du har kjørt Ligier JS2? Hvordan var den å kjøre?

6318178[/snapback]

 

 

Hehe, jeg har var nok litt for ung til å kjøre bil på 70-tallet og jeg har heller ikke kjørt eller sett en Ligier. Det var en spøk :blush:

Derimot kan det jo godt være at bilen er god å kjøre. Herr Ligier selv var jo

"In 1966, Guy Ligier became France’s only Formula 1 driver, battling with the most famous names of the time for the Grand Prix titles."

http://www.automobiles-ligier.com/site/uk/.../historique.htm

 

 

Eh .. ja hvilken bil er dette? Eller hvordan bil er dette som dere sier på Østlandet.

6318222[/snapback]

 

 

Ba-da-BOM :D

 

Volvo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...