Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det en Capri? hehe, er ikke så expert på biler, capri me am-ford  front ;)

 

Er Det Faktisk En Prince?

Mercury laget den europeiske Ford Capri for det usanske markedet i sin tid, deretter var Mercury Capri en variant av Ford Mustang og til slutt var Mercury Capri en liten australsk roadster.

 

Men oppgavebilen er verken en Ford eller en Mercury. Heller ikke en Prince.

Lenke til kommentar
lov å henge seg på? :)
Det er det alltid. Velkommen!
Ligna litt på en Vauxhall Viva men tviler for at det er det!
Som jeg nevnte i et tidligere svar, det ikke et GM-produkt.
Tipper det er japansk! ;)
Ja, det er den faktisk, og noen av de klassiske kjennetegnene på en en japansk bil er med på bildet, nemlig høyrerattet (japanerne kjører på den engelske siden av veien), og ytterspeilenes plassering laaangt fram på forskjermene. Dette var gjeldende kjøretøyforskrift i Japan til et stykke ut på 80-tallet, man fikk ikke godkjent en bil i Japan uten at speilene var montert på den måten.

 

Som sagt ble dette med den japanske speilplasseringen normalisert etter resten av verdens forbilde et stykke ut på 80-tallet, men de fleste japanske biler blir fortsatt designet med høyreratt, de japanske bilene som selges i Europa og USA er enten konverterte til ventreratt, eller de er rett og slett designet og produsert i Europa eller USA.

 

Så bilen er altså japansk, men som jeg allerede har nevnt, den er verken en Datsun, Nissan, Prince, Mitsubishi, Colt, Toyota eller en Mazda.

Lenke til kommentar

Dette var en skikkelig nøtt. Hadde det ikke vært for at du allerede har sagt at det ikke er en Datsun, ville jeg tippet på Prince, ut fra fronten. Prince Motor Corporation gikk sammen med Datsun i 1966. Jeg tror imidlertid ikke det er noen biler etter 1967 som har hatt PMC-navnet. Bilen du har funnet bilde av er en åpenbar 70-74-modell.

Lenke til kommentar
Dette var en skikkelig nøtt. Hadde det ikke vært for at du allerede har sagt at det ikke er en Datsun, ville jeg tippet på Prince, ut fra fronten. Prince Motor Corporation gikk sammen med Datsun i 1966. Jeg tror imidlertid ikke det er noen biler etter 1967 som har hatt PMC-navnet. Bilen du har funnet bilde av er en åpenbar 70-74-modell.

Som sagt er det ikke en Prince/Nissan/Datsun, men din analyse av når bilen er fra er korrekt. Den ble lansert helt på slutten av 60-tallet og var i produksjon til et lite stykke utpå 70-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...