Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her kommer en ny. Ikke på langt nær så pen som den forrige. Ikke like sjelden heller, men likevel langt fra velkjent. Jeg tror dette kan bli en nøtt.

Det er en Fiat 1900 Granluce Coupé fra 1952-1958. Hele 1900-modellen, inkludert sedan og en cabriolet, ble produsert i nesten 16.000 eksemplarer, men egentlig var den bare en Fiat 1400 med større motor og endel ekstrautstyr som mer krom, tåkelys, fem gir (forover), hydraulisk kløtsj, spiralfjærer bak (i stedet for bladfjærer), gjennomsnittsfartsmåler, pluss litt til.

Lenke til kommentar
DKW Monza kanskje?

Jepp. Den var det.

 

Og ringene på fronten stammer ganske riktig fra Auto Union-sammenslåingen i 1932, da 4 merker ble til 1 konsern. Auto Union brukte disse ringene bl.a på konsernets berømte grandprix-biler på 30-tallet. Etter krigen havnet alle de opprinnelige Auto-Union-fabrikkene i Øst-Tyskland, men i 1950 ble det startet en ny Auto-Union-fabrikk i Ingolstadt i Vest-Tyskland. Der ble det både produsert DKW-biler, og noen få biler under navnet Auto Union (f.eks sportsmodellen 1000SP).

 

DKW var ble forøvrig kjøpt opp av Mercedes Benz før det ble solgt videre til Volkswagen-konsernet i 1965. Da ble de siste modellene av DKW omdøpt til Audi, et navn som knapt hadde vært i bruk på noen bil siden Auto-Union-sammenslåingen i 1932.

 

Din tur Ggg.

Lenke til kommentar

Tjaa.... alle ser jo at det er en Volvo 164 - gjort om til 162 cabriolet. På baklysene og støtfangerne er det jo klart at det er en 73-modell. Historien er slik: Waarschijnlijk is dit de meest bijzondere 164 op de weg. Deze oorspronkelijk in Zweden verbouwde 164 is omgetoverd in een 2 deurs cabriolet. De auto is voorgekeurd bij de RDW en een 162 cabriolet kan in de toekomst op het kenteken staan. De originele B30 is voorzien van een turbo en levert 330 pk.---- for de som skjønner språket. Jeg legger ved et annet bilde av samme bil:

post-80846-1149526720_thumb.jpg

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...