perjohan Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Dette er en Mercedes. Det ser alle. Men hvilken? Type og ca årsmodell + si gjerne litt om bilen. Dette går nok fort... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) MB 600 (w100) fra 63 eller 64. Limo faktisk... Endret 31. mai 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 MB 600 (w100) fra 63 eller 64. Limo faktisk... 6218287[/snapback] Du har rett. Og jeg hadde rett: Dette var lett. Du får finne noe som er litt større utfordring i. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 det er høyt nivå blant mange av dere så sikkert ikke så vanskelig Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Alfa Romeo? SADGadsagkhjkh Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg ser også at det er en Alfa, men vil bare tippe på modellbetegnelse siden det er diverse modeller som ser ganske like ut. Tipper GTV 1750 ca 1969 modell. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg tipper at det er en Alfa Romeo Giulia 1300 GT Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er en alfa 1300 ja din tur Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Sykt like biler da, den og 1750 GTV. Men Alfa hadde mye gjenbruk av chassi med disse modellene. Ny bil: Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Det står NSU Sp... på bordet ved siden av bilen, så da må det være en NSU Spider. Den ble også produsert i en versjon med wankelmotor, men jeg er ikke i stand til å se om dette er wankel versjonen eller ikke Det ble litt for enkelt, så du kan gjerne ta et bilde til... Endret 31. mai 2006 av Mythos Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Svarte, la ikke merke til salgsplakaten! Men det er jo riktig da, og det er en Wanker Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Ny bil: Det er en tysk NSU Wankel Spider fra 1964-1967. 2375 biler ble bygd av denne verdens aller første serieproduserte bil med Wankel. Den enrotors motoren på under 0,5 liter ga 50 hester ved 6000 o/m, noe som ga en toppfart på 155 km/t. Skivebremser foran og bakoverrettede triangeloppheng bak ga den lille bilen fantastiske kjøreegenskaper. Bilens største problemer var dårlig driftsikkerhet på motoren og en høy prislapp i forhold til andre biler på samme størrelse. Og til dere som var i tvil: Den åpne versjonen ble kun levert med Wankel, mens coupéen NSU Sport Prinz kun ble levert med 2-sylindret Ottomotor på 0,6 liter. Endret 31. mai 2006 av SeaLion Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 *bøye seg i støvet for SeaLion* Tar en ny bil: Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Tar en ny bil: Dette er den tjekkiske Tatra T603 (1955-1975). Bilen hadde en luftkjølt 2,5-liters V8 i hekken. Rundt 100 hester og toppfart på omtrent 160 km/t. 22422 biler ble bygd. Frontpanelet på bilen forvirrer meg litt. Før 1967 hadde bilen 3 hovedlykter bak et udelt glass, etter 1967 fikk den 2 og 2 hovedlykter på hver side i en 2-delt "grill", men bilen på bildet ser ut som den har 4 lykter bak et helt glass. Jeg gjetter derfor på at dette enten er en pre-1967-modell som er litt ombygd slik at den faktisk har 4 lykter bak ett frontglass, eller kanskje det er en overgangsmodell som er avbildet? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 SeaLion, det er som vanlig heeelt riktig Større bilde av bilen her: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...1/Tatra_603.jpg Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Denne ser ut som en racingbil, men er en serieprodusert bil for bruk på vanlig vei (og på bane hvis man har lyst): Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Tør vi gjette på lotus? Har ikke gjort nærmere undersøkelser, men "grillen" er hvertall veldig lik mange lotus'er.. Forøvrig virket hovedlyktene veeldig små for å være godkjent på Norsk vei.. Endret 1. juni 2006 av toth Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Tør vi gjette på lotus?Har ikke gjort nærmere undersøkelser, men "grillen" er hvertall veldig lik mange lotus'er.. Forøvrig virket hovedlyktene veeldig små for å være godkjent på Norsk vei.. Det er ikke en Lotus. Hovedlyktene vises ikke på bildet. De ligger helt foran inne i åpningen som hjulopphenget kommer ut gjennom (det er mulig å skimte kanten på den ene på bildet), og de svinges ut og opp når de slås på. Det er altså en slags lukelykter. Endret 1. juni 2006 av SeaLion Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Er det en Ariel av noe slag? Ser at det ikke er en Atom. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Er det en Ariel av noe slag? Ser at det ikke er en Atom. Nei, dette er ikke en Ariel. Men forslaget er ikke så dumt, jeg tipper at mysteriebilen var en meget sterk inspirasjonskilde da Ariel Atom ble konstruert. Hint: Merket hadde bare denne ene modellen, men konstruktøren er velkjent fra andre bilprosjekt, bl.a en svært godt kjent supersportsbil. Beatlesmedlemmet George Harrisson har én av hver av bil. Bill Gates eier 2 stk av mysteriebilen. Totalt er til nå produsert 37 biler, ellers blir det laget flere ved behov, altså hvis flere kunder har lyst på en sånn bil. Prisen er omtrent 400.000 kr, pluss avgifter. Mysteriebilen har 2 seter, 1 foran og 1 bak. Det finnes verken tak, radio eller varmeapparat. På bildet er det lagt et lokk over baksetet slik at det kan brukes som bagasjerom, dette lokket tas av og legges igjen hjemme hvis man vil ha med en passasjer på en kjøretur. Motoren i mysteriebilen er en 1-liters motorsykkelmotor med 5 ventiler per sylinder, som gir 143 hester ved 10.500 o/m. Motoren er turtallsperret ved 12.000 o/m. Girkassen er spesialbygd for bilen, med 5 gir forover. Giringen er sekvensiell, ved å dytte girspaken forover kommer man til et høyere gir, bakoverbevegelser gir lavere gir. Dytter man spaken bakover når man står i fri kommer man til reversen. Bilen veier bare 350 kg, så sett i forhold til vekten har bilen omtrent 400 hester per tonn. Så det flytter seg, nesten som i en vaskeekte formelbil. 0-100 går på 4 sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå