Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ligner litt på Giannini 850 Grand Prix
Det er fordi mysteriebilen ble laget i ulike varianter av fire små italienske bilmerker, Giannini 850 Grand Prix var én av disse variantene. Men mysteriebilen var den aller råeste av de fire. Med en motor på hele 1280 cm³ og 75 hester ved 6000 o/m plassert mellom setene og bakakselen, så hadde mysteriebilen en toppfart på hele 185 km/t.
Lenke til kommentar
1971 OTAS Grand Prix da :D

Både Giannini, OTAS og Lombardi laget varianter av denne bilen, alle med Fiats 850 Sport-motor på 903 cm³. Men den råeste av de kom fra det fjerde merket. Mysteriebilen var dette berømte bilmerkets aller siste bilmodell. Deretter ble mysteriebilmerket kjøpt opp av et større italiensk bilmerke.

Lenke til kommentar
Abarth Scorpione? abarth ble ihvertfall solgt til fiat i 1971

googler og leser meg ihjel snart :p

edit: 1968 Abarth 1300 Scorpione er vel det korrekte navnet

6151848[/snapback]

Abarth Scorpione var det jeg var ute etter ja. :thumbup:

Den ble produsert fra 1968 til 1971. Såvidt jeg vet finnes det faktisk en blå Scorpione i svensk eie. Men visstnok ingen i Norge.

 

Abarth var altså et eget merke helt fram til 1971, da merket ble kjøpt opp av Fiat. Carlos Abarth jobbet ei stund som konstruksjonsjef for Fiats rallyavdeling, før han gikk lei og flyttet tilbake til sitt fødeland Østerrike.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Får ta en litt enklere jeg da  :)

skal forresten kjøpe en slik i løpet av året, så ikke si at den er stygg!  :D

6151921[/snapback]

 

Det nærmeste jeg kommer er Mk3 Integra, uten at jeg får verken grill eller baklykter til å stemme. Baklyktene skriker riktignok Honda, så jeg tror ikke jeg er så veldig langt unna.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Der var'n gitt, Toyota Levin (AE111). Eller Trueno? Usikker på om det er to forskjellige utgaver og isåfall hva forskjellen er.

 

Jeg syntes også baklyktene var veldig Nissan Silvia, men jeg kjenner da min Nissan :whistle:

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Det stemmer. Er en Toyota Levin/Trueno(ae111)

Upopulær siden den er fwd og derfor billig, regner med å få den inn i landet med skilter for under 70k.

Forskjellen mellom levin og trueno er innmaten i frontlyktene, og at truenoen i 98 fikk de "honda" lyktene.

Den lille 1.6l(rekke4 med 20v) har 165hk@7800rpm og har vvt-i. Den har 11 i komp(samme som s2000) så regner med at det er fet lyd i den. Den veier bare litt over 1000kg og gjør 0-100 på ca.7sekunder. Den har også 6trinns girkasse.

Edit: la på litt mer info.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...