Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En Ford Sierra med et stort ønske om og bli en Cosworth. :)

5874437[/snapback]

 

Sludder. Cosworth blir bare en lekebil i forhold.

 

Andre forslag. Det er forresten ikke en Ford, men den er riktignok basert på Sierra kombien.

5889520[/snapback]

 

Jeg vil vite denne jeg også, ikke hoppe over :)

Endret av Weezel
Lenke til kommentar
En Ford Sierra med et stort ønske om og bli en Cosworth. :)

5874437[/snapback]

 

Sludder. Cosworth blir bare en lekebil i forhold.

 

Andre forslag. Det er forresten ikke en Ford, men den er riktignok basert på Sierra kombien.

5889520[/snapback]

 

Jeg vil vite denne jeg også, ikke hoppe over :)

5897282[/snapback]

 

Er det ikke en Ford, altså..? Tenkte det var en Sierra WRC, jeg..

Lenke til kommentar

Litt rot i rekkefølgen her, men dersom vi virkelig skal dvele lenge ved denne litt hjemmestyla "Forden": Det kan være en engelsk utgave av Ford Scorpio, dvs Ford Granada. Men det kan også være en Merkur Scorpio. Merkur-utgaven (amerikansk) kunne du visstnok få med relativt heftig motor (4 liter?). Jeg gidder ikke å søke på denne nå. Men mitt råtips for de som gidder, er altså å søke på Merkur, siden det visstnok ikke er en Ford.

Lenke til kommentar
403big block (6.6liters motor) med 350 hester...

Den kjørte i smokey and the bandit filmen sammen med 81 modellen (som tok alle stunts).

 

 

Veeelll... For det første var bilen i smokey and the bandit 1 en 1976 trans am som var ombygd til 1977 Trans am y81. Dette var for å vise hvordan den nye modellen er.

Det har aldri vært med en 1981 modell i Smokey and the bandit. I enern var det en ombygd 1976/77 y81 clone. I toern var det en 1979 y83 Black gold edition. og i 3ern var det en 82 trans am Black/gold edition!

 

Og btw:

 

Den hadde en 400/403 motor som du sa. men den har IKKE 350 hester. Den har 180 hester originalt:

 

Engines:

231 V6 105 bhp.

301 V8 135 bhp.

305 V8 (California).

350 V8 (California).

350 V8 155bhp.

400 V8 185 bhp, 310 lb-ft. 403 V8.

Performance:

400/185: 1/4 mile in 16.02 sec. @ 89.64 mph.

Lenke til kommentar
Luftinntaket også kalt Shaker hood finner du også på 440 motoeren som du ser på bilde. Mener og huske att hemi fikk du ikke til cab modellen. Kan hende jeg tar feil.

4986426[/snapback]

 

Det ble laget 14stk av 1971 hemi cuda. så vidt jeg vet!

Endret av Mr_Transam
Lenke til kommentar
En klassiker..

5214274[/snapback]

 

 

 

1959 Cadillac Eldorado? Hvis det er riktig får noen andre legge inn bilde. Jeg skal ut på tur...

5214360[/snapback]

 

Ikke en eldorado nei. Eldoradoen har listverk som går langs den øverste kanten på halen og helt fram til vinduet. I tillegg har den også listverk langs kanalene.

Det der er ikke verre enn en vanlig 1959 cadillac. Enten en Fleetwood, Sedan deville, Coupe deville, Flattop.... Osv. Men ikke en eldo!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

den Sierra lignende bilen er en Minker K1.

 

Minker var et britisk tuning firma som laget sin egen, vasse variant av XR4x4'en og det gjorde de fra bunnen av - alt ble skrudd sammen for hånd.

 

Det finnes også en annen variant, også kombi Sierra som Minker lagde. Den ble kalt bare "323"; K1 og 323 var så og si like, forskjellen er at 323 kom først. Det var i 1987 og den gang med 323bhp.

 

Begge variantene har Fords V6'er, bare noe utboret og med to svære TurboTechnics turboer. Bilene var nok ment som konkurranse til Lotus Carlton/Omega og muligens AMGs 3.4 liters variant av 124 E-klassen. Alle veldig, veldig raske biler på den tiden. Sannsynligvis helt ukjente biler her hjemme på den tiden.

 

Det ble laget kun noen hundre Minker biler. Og det er nok under et dusin igjen, hvor samtlige befinner seg i England! Det ble solgt en del av disse bilene til Benelux landene samt Tyskland, men ingen av disse eksporterte bilene har overlevd. Fleste parten ble trolig kjørt i hjel av folk som overhodet ikke var samlere. I dag er bilen svært ettertraktet og finner man et orginalt eksemplar må man nok regne med å betale mye over det den eg. er verdt.

Endret av Celsior
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...