Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, det er ikke en cherry

5310168[/snapback]

 

Men derimot Alfa Romeos svar på Cherry, Alfa Romeo Arna.

 

Alfa og Nissan inngikk en samarbeidsavtale i 1980, Alfa Romeo Nissan Autoveicoli (ARNA). Tre år senere, i 1983, presenterte Alfa Romeo Arna; karosseri og endel understell fra Cherry, motor og drivverk fra Alfasud.

 

Levert med 1186ccm (63hk), 1350ccm (71 eller 86 hk) og 1490ccm (95hk) motorer og tre eller fem dører. Solgte aldri noe særlig og gikk ut av produksjon etter tre år.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Ingen aktivitet på mange timer, prøver derfor denne....

5311406[/snapback]

 

Lamborghinis forsøk på å levere biler til det amerikanske militæret, nemlig Lamborghini Cheetah fra 1977. Samarbeidet ble aldri noe av og bilene som allerede var bygget ble vraket.

 

Lamborghini var ikke spesielt happy for at prosjektet ble vraket, og de startet utviklingen av en ny firehjulstrekker, som senere ble lansert under navnet LM002. (I 1986, om jeg ikke husker feil?)

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Koeningsegg CC Prototype?

5311857[/snapback]

Nei!

 

Hint:

Motoren er levert av Ford og er en V6er på 3498ccm med turbo som yter 478 kw (650 hk). Produsenten er europeisk, men ikke italiensk og ikke britisk.

 

Landet den kommer fra er ikke særlig kjent for bilproduksjon, såvidt jeg har klart å finne ut er det kun fem bilprodusenter som har vist frem biler siden 1970, de fleste har kun laget én modell, og de færreste har hørt om noen av dem.

 

Den aktuelle produsenten vi snakker om her presenterte mellom 1967 og 1992 18 forskjellige bilvarianter, skal man telle kun modeller snakker vi om et antall under 10.

 

Et annet hint: Det er ikke bare motoren som er hentet fra Ford, de presenterte også en bilmodell for endel år tilbake som delte navn med en svært kjent modell fra Ford.

 

Sier jeg landet blir det for enkelt :cool:

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Og siden jeg var først så skal noen andre få legge ut bilde :p

 

Var å så på en Bricklin SV1 i dag, men den har jo vært med her før :( Meget stilig, og spesiell, bil må jeg si. Den jeg var og så på var orange og nummer 830

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...