Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bare røde kryss på bildene jeg. Får håpe det bare er admin som har vedlikehold på forumet og at de dukker opp igjen...

 

Edit: Forumbildene er på plass igjen ser jeg, men jeg har ikke peiling på bilmerke. Ser ut som en krysning mellom Thunderbird og en russisk Zil.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Ser ut som en krysning mellom Thunderbird og en russisk Zil.

5283531[/snapback]

 

Det var det jeg mente med at den ikke var særlig vakker. Jeg synes også det er noe tungt og "Zil"-aktig over den. Men det er altså en amerikansk bil av et kjent merke. (Litt tips må jeg vel kunne gi når det har gått nesten to døgn siden jeg la ut bildet).

 

EDIT: Heller ikke Tbird, men ikke så langt unna.....

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
Får prøve med denne som ligner litt på Continental'en bare at den er et par nummer mindre ;-)

5291259[/snapback]

 

Austin/Nash Metropolitan?

 

Edit: Tatt i betraktning at de forble uendret fra 1958 fram til 1962 har jeg ikke sjans til å tippe årsmodell, dessverre.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Riktig. Bilen på bildet var egentlig en Nash/Rambler Metropolitan. Den ble produsert av Austin, så det kunne like godt ha vært en Austin.

5292645[/snapback]

 

Den ble vel heller aldri solgt under navnet Austin, det tok jeg med kun fordi den ble produsert av dem. Såvidt jeg vet ble den solgt parallellt under navnene Nash og Rambler. Eneste synlige forskjell var vel logoer (som altså viste hvilken forhandler som hadde solgt bilen; Nash eller Rambler).

Lenke til kommentar
Jeg klarer den ikke på strak arm, men det ser italiensk ut. Sekstitalls Bertone design? Tipper Lamborghini.

5292753[/snapback]

 

Sekstitalls Bertone og Lamborghini er helt korrekt.

 

Edit: Et annet hint er at den ble vist for første gang på Geneve-utstillingen i 1970.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...