Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen har v8. Er et samarbeid mellom Pontiac og SLP.

 

Denne spesielle modellen ble introdusert i 1991, samtidig som "batmobile-fronten" gjorde sitt inntog på firebirdene. De to første årene for denne modellen, 1991 og 1992, ble det produsert 25 biler. Året etter kom alle firebirder med nytt karroseri og denne modellen ble produsert i mye større antall.

 

Edit: Felgene, av type Rondell R-15, avslører mye. Samt "power-bulge'n" på panseret.

 

Edit2: Ganske spesiell bil og man skal ha god greie på pontiac for å se hva det er. Litt info om bilen: Pontiac ville bygge en 4-seters bil med ytelser som ZR-1. SLP bygde motoren på 350hk. Girkassen kom fra ZR-1, og man kunne få samme bremser som på ferrari F40 hvis man betalte.

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

25 biler for gatebruk ble bygget, og to race rigga utgaver for banebruk. Den ene banebilen lever vel fortsatt, hvis det ikke har skjedd noe siden jeg leste om den. Competition som du nevner er vel den optionpakken med brembobremser, veltebur, ikke noe baksete og alupanser.

 

Og tro meg, en vakker dag da jeg får litt for mye cash mellom hendene så kommer det en 91/92 firehawk til landet. Den skal være rød, med originalt interiør, ha optionbremsene fra brembo og alupanser. Dvs all competition-utstyret minus rollcage og rear seat delete.

 

Edit: Nevnte jeg at bil nr 002 (den på bildet) er til salgs? $25.000, ca 160.000Nkr :wow:

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
25 biler for gatebruk ble bygget, og to race rigga utgaver for banebruk. Den ene banebilen lever vel fortsatt, hvis det ikke har skjedd noe siden jeg leste om den. Competition som du nevner er vel den optionpakken med brembobremser, veltebur, ikke noe baksete og alupanser.

 

Og tro meg, en vakker dag da jeg får litt for mye cash mellom hendene så kommer det en 91/92 firehawk til landet. Den skal være rød, med originalt interiør, ha optionbremsene fra brembo og alupanser. Dvs all competition-utstyret minus rollcage og rear seat delete.

Tar du en tur innom meg då?? :thumbup::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...