SeaLion Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Tips: Bilen fantes både som coupé (på bildet) og som cab. Motoren på under 1 liter hadde kun 2 sylindre og var produsert av en av datidens kjente bilprodusenter. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Tips 2: Den var i produksjon i tre år. Produsenten hadde ingen andre modeller. Via noe annet har den noe felles med en hjemlig bil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Den ble som Troll designet av Hans Trippel. Navnet er vel Marathon Corsaire Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Ingen av de ble designet av Hans Trippel, men både Troll og Marathon var basert på noe Hans Trippel hadde designet. Den franske utgaven Marathon var lengre i hekken enn Trippels bil, for å få plass til en 2-sylindret boksermotor fra Panhard Dyna X (og senere Dyna Z) som var en del større enn Zündapp-motoren Trippel benyttet. Toppfarten på den franske bilen var 150 km/t. Dessuten var frontlykteplasseringen høyere på Marathon-bilene en på Trippel-bilen, for å tilfredstille franske krav til minimum lyktehøyde. I tillegg hadde Trippel-bilen stålkarosseri, mens både Troll og Marathons karosserier ble laget i glassfiberarmert polyester. Chevrolet Corvette og Troll var ganske først med dette i 1955, men Marathon gikk i produksjon allerede i 1953 og var derfor førstere. Coupéutgaven (på bildet) het ganske riktig Corsaire, og kabriolet-utgaven het Pirate. Din tur. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Denne kan nok være litt enkel. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Chrysler Turbine, en konseptbil fra 1963 med gassturbinmotor (høres ut som et lite jetfly, og eksosgassen en veldig varm). Til konseptbil å være ble den masseprodusert, i hele 55 eksemplarer. Etter en prøveperiode ble 46 av de tatt tilbake av Chrysler og presset. I dag finnes det kun 2 kjørbare eksemplarer, hvorav Jay Leno har den ene. Endret 20. april 2017 av SeaLion Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Det er helt riktig, din tur! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Denne bør ikke være alt for vanskelig Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Noe sier meg at det eksosrøret ikke er originalt. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Noe sier meg at det eksosrøret ikke er originalt. Det er det ikke. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Siden ingen andre svarer får jeg vel gjøre det.. Dette er en skamplett i Zagatos historie, Zagato Zele heter den vel. 2000-utgaven skal visstnok også ha feltsvek som gir ekstra toppfart. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Det er korrekt. Elbilen (derav eksosrørkommentaren) Zagato Zele (1974-1976) fantes i versjonene 1000, 1500 og 2000 (tallene stod for motoreffekt i watt). Den kraftigste hadde altså en spak som svekket magnetfeltet i motoren, for tyne ut litt ekstra toppfart. Det ble produsert et halv tusen Zele, så selv om den muligens var Zagatos styggeste, så var den også en av Zagato-modellene med høyest produksjonstall. Og til dere som lurer: karosseriet var støpt i glassfiberarmert polyester. Din tur. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Jeg ser ikke bort fra at denne har vært i tråden her før, kanskje jeg til og med har postet den selv.. Det er uansett en så fantastisk herlig bil at det er verdt å se et bilde til av den Jeg har testet en slik selv, men ikke akkurat dette eksemplaret. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Fordi ingen andre har svart: Vi skal til USA og Saleen S7 Twin Turbo (2005) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Saleen S7 Twin Turbo er riktig, din tur! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Det finnes mange sjeldne sportsbiler, her er én Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Tror den er fransk, oppkalt etter han som designet den. Men husker ikke navnet i farta. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Veldig bra. Og svaret er? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Hvis jeg skal finne det ut må jeg nok ty til google, og det prøver jeg å unngå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå