Gå til innhold

se TV(netflix) med bare trådløst internett

nita59

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg kan ta en sånn gratis prøvemåned hos Netflix, da finner jeg jo ut om det funker :hmm: men da må jeg jo finne ut om jeg trenger å laste ned noe spesielt program til pc'en for å kunne se TV-program via internett, eller det bare å koble en HDMI-kabel mellom pc og TV?

Lenke til kommentar

Hm da har jeg nok for lav hastighet, får opp 4.73 Mbps/0.54 Mbps gjennom speedtest.net, dumt :hm:

Jeg hadde samme hastighet på internettet min før jeg fikk fiber. Det fungerer helt fint til å se Netflix i HD så lenge du ikke gjør noe annet på nettet. Spørsmålet er vel om linjen er delt med huseieren. I så fall kan det fungere dårligere hvis f.eks begge prøver å bruke Netflix samtidig.

Om du finner det upraktisk å trekke en lang HDMI-kabel fra PCen din til TVen har du også et par andre alternativer. Ett eksempel er Chromecast som noen nevnte over, gitt at du har USB-inngang på TVen din.

Om du har angst for tekniske ting kan en annen, idiotsikker løsning være å kjøpe en "smart" Blu-Ray spiller med wifi som f.eks denne fra Samsung eller denne fra Sony. De støtter begge Netflix og er "plug&play" så fort du får koblet til nettverket ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ha det enklest mulig, kan jeg ikke bruke den mediaplayeren som følger Windows 7?

Med alt som skrives over høres det kanskje litt vanskelig ut, men egentlig er det sabla enkelt.

Om du har windows, f.eks widows 7 er fremgangsmåten enkel.

Da du allerede har silverlight trenger du ikke ofre det en tanke.

1. gå til netflix.no

2. logg inn (registrer bruker om ikke du er registrert. legg til debit eller kreditt kort)

3. klikk på filmen du vil se og den starter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En annen sak er at du kanskje har langt raskere internett enn du har målt?

Trådløsnett er avhengig av brukbar signalstyrke for å få god hastighet.

Har du en laptop så kan du prøve å flytte litt på den for å finne beste punkt.

Du kan se hastigheten din live ved å kjøre f.eks speedometertest og trykke cltr_alt_delete, velg oppgavebehandling og så nettverk. Flytt PC til du oppnår høyest hastighet. :-)

Alternativt kan du sette opp en trådløsrepeater som f.eks denne: http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=615&prodid=56009

Endret av Lars Dongeri Oppholdsnes
Lenke til kommentar

Lars Dongeri, pc'en min blir nok litt for stor og tung il å flytte rundt. Det er en stasjonær, leiligheten er knøttliiten, så pc kan bare stå en plass. Trådløs repeater blir vel vanskelig når jeg bare er trådløst inne på husvertens trådløse nett. Der jeg bodde før hadde vi felles strømnett, og jeg kunne hente signalene via strømnettet med en type repeater, men det funker ikke her. Har separat strømnett, så jeg må nok bare gjøre det beste ut i fra forutsetningene og begrenset kunnskap

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har endelig fått ut fingeren, og kjøpt meg en hdmi-kabel på 5 meter som jeg har koblet mellom TV og PC, slik at jeg kan begynne å se filmer via internett(Netflix) Jeg har imidlertid et problem, jeg får bare opp bildet jeg har på skrivebordet, uten ikoner og andre menyer. Bildet er fin oppløsning på, men det eneste som kommer opp, det være seg om jeg er inne på nettsider eller er på skrivebordet :hmm: Jeg fulgte et oppsett på dinside.no, og det skulle jo være enkelt...

Hjelp hva gjør jeg feil :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...