Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stress har gjort meg syk

Moccabønne

Anbefalte innlegg

Det har skjedd en del i livet mitt den siste tiden. Jeg er nok en man kan se på som en overtenker og som tar ting til seg lett. Krangler jeg med venner, kjæresten osv, blir jeg fryktelig lei meg og vil bare ordne opp så fort som overhodet mulig.

Har hatt et litt turbulent forhold til kjæresten min i det siste, siden vi bor ganske langt fra hverandre fram til jul. Han er ikke av typen som vil ordne opp, fordi han bare fortrenger og glemmer det. Kunne selvfølgelig ønske jeg var sånn jeg også, men det klarer jeg ikke å lære meg dessverre. Det har gjort at jeg 90% av dagen går rundt og er stressa, har tegn til angst, MYE hjertebank og vondt i magen.

Det har gjort meg syk, rett og slett. Alt er bare i en ond sirkel. Ting blir ikke bedre, uansett hvor mange positive tanker jeg prøver å berolige meg med. Jeg har gått ned ekstreeeemt mye på veldig kort tid, bare på grunn av stress, rett og slett. I skrivende stund sitter jeg jo her og skjelver ?! Skal til legen på fredag, og vurderer å høre om hun kan skrive ut en ny type antideprissiva (gikk tidligere på cipramil uten særlig gode resultater). Har også vært hos DPS for en stund siden, og vurderer og høre om hun kan henvise meg dit igjen. I mellomtiden trenger jeg noen gode tips og triks for å prøve å komme meg litt ovenpå på egenhånd også. Jeg er flink til å tenke positivt og holde meg opptatt, men når det ikke fungerer lengre og tar all energien min uansett hvor opptatt jeg er, så er det ikke særlig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det skivebom å si du burde kvitte deg med ankeret du har hengende rundt halsen og som drar deg ned i dypet? Altså, kutt ut forholdet som tydeligvis ikke fungerer?

Du har jo et poeng, men har på følelsen at det kanskje er avstanden som gjør forholdet litt vanskelig akkurat nå. Han kommer snart hjem... Er bare så tappet for energi og kroppen fungerer ikke akkurat nå.

Endret av Moccabønne
Lenke til kommentar

Du skriver at du er flink til å holde deg opptatt og tenkte positive tanker, men det er jo helt tydelig at du ikke er det. Det er jo derfor du skriver innlegget. Stress er vanskelig å forstå for de som ikke har opplevd det selv. Det handler ikke om hvordan man håndterer ting når det brenner på dass og julenissen banker på døra. Det er en reaksjon på hverdagen vår. Du har rett og slett for mye som skjer, til at du kan håndtere det.

Du må enten bli bedre til å håndtere hverdagen, søk profesjonell hjelp, eller endre hverdagen. Jeg slet en del med stress, til tross for at jeg ikke følte meg stresset. Løsningen for meg, var å ta en tur hjem til mine foreldre, hvor jeg har et bilprosjekt stående. Et par dager i garasjen gjør underverker for meg. Det er akkurat passe vanskelig, og spennende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...