Gå til innhold

God bless America.


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990
OK, vennligst kom med en sitat hvor Bush har kalt USA God's Chosen People...

La oss ikke gå og si at folk har sagt ting at andre folk har sagt at de har sagt...

 

Og dette kommer ifra DIN munn Seixon? :lol:

 

Du er ikke noe bedre selv når du kommer med "fakta", men det eneste problemet med mange av dine fakta er at de rett og slett er teorier, og enda verre - DINE teorier. MEn likevel så kaller du det du kommer med for fakta? Care to explain this?

 

Ehm, ja?

Teorier?

Fakta er fakta, og ikke teorier. Hvis du noen gang er i tvil om noe jeg sier er fakta, kan du gå og finne ut om det er det eller ikke.

 

Jeg vil vennligst se en sitat fra Bush for å ha sagt de utsagnet der, siden jeg har aldri hørt han si det før.

 

Hvis du har lyst til å gi meg eksempler på hvilke "fakta" jeg har kommet med som du syns er "teorier" så kan vi komme til bunns av dette.

 

En rask gjennomgang av Google finner ikke noe som tyder på at Bush har sagt dette utsagnet, dette forundrer meg ikke.

 

Dette er det jeg finner når jeg søker om God's Chosen People, dette var sagt av Bush 22 mai:

 

"President Woodrow Wilson said, 'America has a spiritual energy in her which no other nation can contribute to the liberation of mankind,' "

 

Så igjen... Bush har aldri sagt at amerikanere er "God's Chosen People".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Have a nice day er ikke noe man sier til FN... Det høres rent uproff ut...

 

Jeg er av den sterke tro at hvis folk sa det i FN, og i andre multinasjonale sammenhenger, så ville det føre til en bedre, mer fredfull verden!

 

ikke alle tror på Gud, eller har den samme oppfatningen av Gud Som den som evt. sier "May God bless you all", og det kan oppfattes som støtende... "have a nice day" er nøytralt, og oppfordrer til velvære uten noen premisser...ha det bra på din egen måte!

 

"Have a nice day"

Lenke til kommentar
Ja vel. Jeg synes "may god bless ya all" er meget bedre. De alelr fleste tror på en eller annen gud, og svært få vil derfor oppfatte det som støtende.

 

Kan man ikke bare si "'ave a nice day", "'ave a good one", "see ya", "cheers", "ta" eller lignende?

 

Tror dette med aa blande Gud inn i bildet roeper veldig mye om hvordan amerikanerne egentlig ser paa seg selv som et herrefolk, jevnfoer Johan Galtung sine kommentarer rundt USA sin utenrikspolitikk.

 

Tror og at alle andre enn "de moerkeblaa" eller "fundamentalistiske kristne" ser paa religioes tilhoerighet som en personlig sak, og ikke noe som har med daglidags tiltale aa gjoere.

 

Hadde noen sagt "God bless America" til meg, saa ville jeg nok ha sagt "yes, Heil Hitler" tilbake.

Lenke til kommentar
Bush har aldri tatt en IQ test...

 

og hvis han hadde gjort det ville han kommet laaangt under gjennomsnittet . Bare se litt på Letterman og spesielt The George W. Bush Joke that's not really a joke ' date=' så får dere hvor sinnsykt lite intelligent Bush Junior egentlig er , og at dere stoler blindt på denne mannen er for meg helt utrolig !![/quote']

Du ser for mye på tv gutt.

 

Seixon knuser deg og resten folket her inne i debatt. Han gjør nemlig noe de andre ikke gidder: bakgrunnsresearch.

 

OSB! min subjektive mening.

Lenke til kommentar

Seixon knuser deg og resten folket her inne i debatt. Han gjør nemlig noe de andre ikke gidder: bakgrunnsresearch.

 

Jeg er uenig.

 

Seixon knuser folket her inne i debatt fordi alt som ikke passer inn i hans "USA-unnskyldende og bortforklarende"-verdensbilde blir avfeid som propaganda, loegn, og "France and Germany are in kahoots with the devil".

Jevnfoer http://www.winternet.com/~mikelr/flame63.html .

 

Utover det har det kommet klart nok frem naa at Seixon kun leter etter kilder som stoetter hans syn, noe som festlig nok har blitt paavist av dem som faktisk har lest hans kilder, da de har kommentert at hvis Seixon selv hadde lest dem grundigere foer han postet dem, ville han ha sett at kildene fortalte en noe mer nyansert historie.

 

Men ettersom saa mange postere her inne er uenige med Seixon i hans grunninnstilling om at "USA er best og har rett og er best", saa gjennstaar kun betraktingen om at en av partene har problemer med aa se hvordan ting forholder seg.

Hvor da Seixon (og dem som oensker aa stoette ham) utgjoer en gruppe, og, vel, endel andre utgjoer den andre gruppen.

 

Men jeg tror ikke dette handler om iq.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner liksom ikke hvofor alle synes usa/bush er som dumme? De har da ingen personlige møter/opplevelser med landet/personen.

 

Det blir bare fordommer som man snapper opp gjennom media og venner.

 

Jeg skjønner at folk synes bush er dum, fordi han angriper irak uten å ha FN med seg, men jeg skjønner også at han gjør det fordi han vil ha vekk en tyrann med navn Saddam Husein.

 

Edit: oops, feil tråd, men dere skjønner poenget mitt. Tråden er allerede off-topic uansett.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner liksom ikke hvofor alle synes usa/bush er som dumme?

 

Ja, la oss ta iterasjon n+1 av denne debatten hvorvidt USA er politikkens Satan eller ei... for all del.

 

Det blir jo aldri utdebattert.

 

Og saa er det jo u-en-de-lig interessant.

 

Saa, la meg fortelle hvorfor jeg mener USA ikke er saa bra:

 

[*] Jeg er hjernevasket

[*] Jeg har nedsatte resonnementsevner

[*] Jeg trenger noen aa hate fordi jeg er stygg, fattig, svak, og har mentale problemer

[*] Jeg er s'eksuelt frustrert

[*] Jeg synes det er kjekkere aa engasjere meg i aa poste om noe hvor jeg kan foele et sosialt samhold, f.eks. "hvor mye jeg hater USA" og "hvor mye USA undertrykker", enn f.eks. aa vaske trappa

 

Da tror jeg ikke det er saa mye mer aa si.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg er uenig.

 

Seixon knuser folket her inne i debatt fordi alt som ikke passer inn i hans "USA-unnskyldende og bortforklarende"-verdensbilde blir avfeid som propaganda, loegn, og "France and Germany are in kahoots with the devil".

Jevnfoer http://www.winternet.com/~mikelr/flame63.html .

 

Utover det har det kommet klart nok frem naa at Seixon kun leter etter kilder som stoetter hans syn, noe som festlig nok har blitt paavist av dem som faktisk har lest hans kilder, da de har kommentert at hvis Seixon selv hadde lest dem grundigere foer han postet dem, ville han ha sett at kildene fortalte en noe mer nyansert historie.

 

Men ettersom saa mange postere her inne er uenige med Seixon i hans grunninnstilling om at "USA er best og har rett og er best", saa gjennstaar kun betraktingen om at en av partene har problemer med aa se hvordan ting forholder seg.

Hvor da Seixon (og dem som oensker aa stoette ham) utgjoer en gruppe, og, vel, endel andre utgjoer den andre gruppen.

 

Men jeg tror ikke dette handler om iq.

 

Selvfølgelig finner jeg bevis som støtter det jeg argumenterer... Hallo, det er jo sånn man argumenterer... Jeg finner også ut i samme sleng om det er noen motargument som kan komme senere, og da finner jeg motargument til de også, bare i tilfellet noen er klok nok til å komme med en av de..

 

Jeg har aldri sagt at USA er "best" i alt eller noe slikt. På enkelte måter så er USA veldig bra. På andre måter, ikke så bra (og dette har jeg uttrykket i mange tråder, hvis man bare ville oppdage det...).

 

Avfeier ting som ikke passer inn i mitt "syn" som propaganda? Nei, det er bare så enkelt at mye av det som blir slengt inn i her ER propaganda, og jeg beviser dette mange mange ganger.

 

Det er nettopp dette med bakgrunnsresearch. De som ikke gjør det, kommer med propaganda for det er alt de kan og vet. Det var jo nettopp det poenget var...

 

Hvis Bush hadde reddet alle barna i Afrika, så hadde enkelte i dette forumet funnet ut en eller annen måte å se negativt på det og vri det om til noe helt annet... Det er bare sånn det er. Enkelte liker den usakelige propaganda fremgangsmåten, og andre... leser.

 

Jeg leser mine kilder svært grundig, og hvis du synes at de presenterer en mer nyansert historie, ja, så er det kanskje tolkningen din som var litt feilaktig... Jeg tar som regel ikke med kilder hvor kilden går imot det jeg sier... Hvis deler av kilden går mot det jeg sier, så kan du banne på at jeg har en annen kilde og et motargument for det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...