Gå til innhold

Asus Zenbook UX31LA 13.3" HD+

andersgb

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/asus-zenbook-ux31la-133-hd/795142?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

Funderer litt på denne, men finner lite reviews og tilbakemeldinger om akkurat denne modellen. Den har veldig lik hardware som MacBook Air 13" og koster ca. det samme så den er naturlig å sammenligne med.

Specs:

Intel Core i5 4200U 1,6 GHz

4 GB RAM

128 GB SSD

Intel HD 4400

1600x900 skjerm uten touch

Er det noen som har testet denne? MacBook Air har litt bedre GPU og trolig bedre batteritid. Men det jeg lurer mest på er om skjermen er bedre på Asusen. Og er den matt eller glossy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er budsjettet ditt? For 3000kr mer får du jo MacBook Pro Retina 13. Den har mye høyere oppløsning og bedre farger på skjermen, kraftigere prosessor med betydelig bedre integrert skjermkort, bedre byggekvalitet og sist, men ikke minst en herlig touchpad. Hvis det blir for dyrt og det står mellom UX31LA og MacBook Air, ville jeg gått for sistnevnte. Noe lavere oppløsning (men du merker neppe noe særlig forskjell mellom 1440x900 mot 1600x900), men mye lengere batterilevetid (opptil 12 timer på 13.3"), bedre integrert skjermkort, bedre touchpad og mulighet for Windows og OSX.

Lenke til kommentar

Hva er budsjettet ditt? For 3000kr mer får du jo MacBook Pro Retina 13. Den har mye høyere oppløsning og bedre farger på skjermen, kraftigere prosessor med betydelig bedre integrert skjermkort, bedre byggekvalitet og sist, men ikke minst en herlig touchpad. Hvis det blir for dyrt og det står mellom UX31LA og MacBook Air, ville jeg gått for sistnevnte. Noe lavere oppløsning (men du merker neppe noe særlig forskjell mellom 1440x900 mot 1600x900), men mye lengere batterilevetid (opptil 12 timer på 13.3"), bedre integrert skjermkort, bedre touchpad og mulighet for Windows og OSX.

Ja, jeg har kikka litt på MacBook Pro Retina 13 også. Har ikke helt bestemt meg for budsjett ennå, men hadde håpt å finne en med alt jeg trenger til 8-9k. Hadde Asusen hatt full HD IPS panel så hadde jo saken vært biff :D Hvilket OS som følger med spiller ingen rolle.

Har du sett batteritiden på UX31LA med 1600x900 skjermen noe sted? Dinside sin test av en UX31LA storebror med full HD og touch viste 7-8 timer. Kan kanskje forvente litt lenger batteritid med lavere oppløsning og uten touch?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har kikka litt på MacBook Pro Retina 13 også. Har ikke helt bestemt meg for budsjett ennå, men hadde håpt å finne en med alt jeg trenger til 8-9k. Hadde Asusen hatt full HD IPS panel så hadde jo saken vært biff :D Hvilket OS som følger med spiller ingen rolle.

Har du sett batteritiden på UX31LA med 1600x900 skjermen noe sted? Dinside sin test av en UX31LA storebror med full HD og touch viste 7-8 timer. Kan kanskje forvente litt lenger batteritid med lavere oppløsning og uten touch?

Touchskjerm og 1920x1080 oppløsning bruker ikke noe særlig mer strøm, så du kan nok forvente 7-8 timer på UX31LA med 900p og uten touchskjerm også.

Lenke til kommentar

Aerow i hvert innlegg der du sier noe, er det alltid snakk om mac..

Og til du som trengte hjelp, selve dataene er mer eller mindre det samme. Men skal sammenligne på en enkel måte, skal du ha mest mulig smooth het, og redigeringsprogram og ganske fansi opperativsystem, gå for mac. Skal du ha brukervennelighet, raskhett, og stilig design gå for asusen.

Lenke til kommentar

Haha, hvert eneste innlegg jeg skriver handler om Mac? Dummeste jeg har hørt på lenge. Hadde dette vært for et år siden ville jeg neppe anbefalt noen Apple-maskiner, da de var voldsomt overpriset, men etter priskuttet så er faktisk MBPr 13 et veldig godt kjøp og gir mye i forhold til pengene. MBPr 15 derimot er en dyr og dårlig maskin, etter min mening. MBA er en helt ok maskin.

Men MacBook Air har faktisk kraftigere prosessor og kjappere SSD enn ASUS-en, så å si at man skal gå for ASUS-en hvis man skal ha en rask maskin er tull og tøys. :)

Lenke til kommentar

Har denne selv og er kjempefornøyd. Har hatt den i ca en måned nå og den fungerer perfekt som skolepc. Hadde litt startproblemer siden jeg fikk en maskin med ødelagt ramme (p-tasten funket dårlig og den vippet). Mpx ordnet opp samme uke og har ikke sett meg tilbake. Har ikke kjørt noe spill på den, så vet ikke hvordan den fungerer til det. Men til Spotify, nettleser og skriveprogram samtidig fungerer den yppelig. Støysvak og blir ikke varm. Batteritiden er på ca 7-9 timer, litt avhengig av hva jeg gjør. Til nå har jeg kunne bruke den alle dagene på skolen uten å måtte ladde.

Veldig lik spec's som Mac Air, med noe dårligere grafikk / batteritid. Det får bli en smakssak hva du velger. Jeg ønsket ikke Mac OS og valgte derfor denne - og angrer ikke :)

Edit: Ja, skjermen er matt.

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...