r2d290 Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hallo Jobber nå 3 timer i uka ved siden av studiene, og har klart meg fint på frikort i 2013. Jeg skal fortsette med dette frem til juni, men etter det skal jeg forhåpentligvis gå ut i full jobb (typ 450 000 i året). Hva bør jeg da gjøre m.t.p. bestilling av frikort/skattekort? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Skattekort/frikort bestiller du fra skatteetaten sine sider. Du går nok ikke et halvt år uten å finne deg jobb som nyutdannet, så jeg er ganske sikker på at du kommer deg over frikortsgrensa. Og selv om du ikke finner drømmejobben med årslønn på 450 000 med en gang, så vil du være ferdig på skolen og ha mye fritid. Finner du ingen annen jobb, så utvider du arbeidstiden i deltidsjobben du har nå. Uansett vil du tjene over 40 000. http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/ Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 Så da bør jeg levere skattekort både der jeg jobber nå, og til ny arbeidsgiver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå