Drunken_Master Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har hørt at det går an å Flashe biosen eller chippe en xbox så man kan spille brente spill å ps2 spill på xboxen er dette sant noen som vet om noen som gjør det? Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 PS2-spill ja. Lykke til. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er det lov å komme med informasjon om Modchips og lignende I dette Forumet da? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 er nå vel lov å diskutere om det går an eller ikke.... men tviler på det er lov å si hvordan det gjøres Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 lurer bare på om det går an det er jo lov i forume vell Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Alt osm kan lede til piratkopi er ulovlig og dette kan det ved å fortelle om modchips og ved å si at du muligens kan få egenskapene til ps2 på playstation så det kan hende det er ulovlig ja, men har sett værre tilfeller osm ikke har blitt dømt til stenging Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Nå må folk snart få det inn i hodet. Det går IKKE an å spille ps2 spill på xbox. Hverken med eller uten chip. Forresten, jeg lodder inn chipper i xbox. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Gamecube, PS2 og PC er vel det eneste det ikke finnes emulator til enda. Stort sett alle andre spill konsoller kan emuleres på xbox. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er vel tvilsomt at Xboxen er kraftig nok til å emulere PS2? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er vel tvilsomt at Xboxen er kraftig nok til å emulere PS2? Det vet jeg du ikke mente..... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er vel tvilsomt at Xboxen er kraftig nok til å emulere PS2? Det vet jeg du ikke mente..... Han mente nok det, det trengs mye kraft for å emulere. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er vel tvilsomt at Xboxen er kraftig nok til å emulere PS2? Det vet jeg du ikke mente..... Han mente nok det, det trengs mye kraft for å emulere. Ps2'en er skit-kraftig. Det er derfor det bare fortsetter å komme penere og penere spill på den(Selvom mange i begynnelsen mente den var dårligere en Dreamcasten).Hvis jeg husker de opprinnelige skryte-tallene til Sony og Microsoft rett, så sa de at Ps2 kunne kjøre 70 millioner polygoner, og X-boxen 120 millioner polygoner eller noe lignende. Nå har det seg jo slik at begge maskinene sliter med å passere 10 polygoner for de fleste spill, men grafikken blir bedre å bedre med tiden som går, og hvis Sony eller Microsoft noensinne kommer nært sine beregninger vil det være helt sinnsykt bra grafikk. Nintendo sa at Gamecuben bare kunne kjøre 10 millioner polygoner. Den har allerede kjørt 15 millioner med Rogue Leader, og Factor 5 påstår de har doblet det til Rebel Strike. Sannsynligvis kommer den ikke til å pushes særlig mye lenger enn det, men det er jo rimelig langt likevel(Og det vil ta tid før X-boxen og Ps2'en slår de nummerne). Alt i alt så ligger alle denne generasjons konsoller veldig nærmt hverandre i kraft. Til slutt kan det hende at X-boxen pushes lenger enn de andre, men jeg tviler på at de blir noe særlig merkbar forskjell. Og at maskiner som ligger så nærmt hverandre i kraft skal kunne emulere hverandre? Morsomt. Kommer aldri til å skje. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er vel tvilsomt at Xboxen er kraftig nok til å emulere PS2? Det vet jeg du ikke mente..... Han mente nok det, det trengs mye kraft for å emulere. Jeg skal ikke komme her å si at det ikke trengs mye kraft å emulere, men dette kan jo være tilfellet hvor den taiwanske Xboxen med 1400mhz kommer i bildet. Standard Xbox skal nok klare å emulere en PS2 teknisk sett, skal nok ihvertfall 3xPS2 for å emulere den. Jeg synes hvis folk vil spille PS2 spill så gå og kjøp en PS2 istedet for å drive og stresse på denne måten, er ikke verdt det egentlig. Hvis du er uberh4xx0r og bare må så værsågod Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det var da svært så vanskelig dette var å forstå da. Xbox er ikke i stand til å emulere ps2, verken med eller uten chip. Og heller ikke i oppgradert 1400 mhz utgave. Basta! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det er nok enda en stund til PCer greier å emulere en av de 3 store konsollene vi har i dag ja. Tror man trenger 10X kraft for å emulere ett spill. Altså, for å emulere Xbox trenger man 7Ghz. Og det er kun CPUen Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det er nok enda en stund til PCer greier å emulere en av de 3 store konsollene vi har i dag ja. Tror man trenger 10X kraft for å emulere ett spill. Altså, for å emulere Xbox trenger man 7Ghz. Og det er kun CPUen Det kommer helt ann på arkitekturen. X-boxen vil ganske fort kunne emuleres på PC, siden arkitekturen er rimelig lik. GC og Ps2 har helt forskjellig arkitektur, så dem vil det ta lenger før noen kan emulere. Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Er vel tvilsomt at Xboxen er kraftig nok til å emulere PS2? Det vet jeg du ikke mente..... Han mente nok det, det trengs mye kraft for å emulere. Ps2'en er skit-kraftig. Det er derfor det bare fortsetter å komme penere og penere spill på den(Selvom mange i begynnelsen mente den var dårligere en Dreamcasten).Hvis jeg husker de opprinnelige skryte-tallene til Sony og Microsoft rett, så sa de at Ps2 kunne kjøre 70 millioner polygoner, og X-boxen 120 millioner polygoner eller noe lignende. Nå har det seg jo slik at begge maskinene sliter med å passere 10 polygoner for de fleste spill, men grafikken blir bedre å bedre med tiden som går, og hvis Sony eller Microsoft noensinne kommer nært sine beregninger vil det være helt sinnsykt bra grafikk. Nintendo sa at Gamecuben bare kunne kjøre 10 millioner polygoner. Den har allerede kjørt 15 millioner med Rogue Leader, og Factor 5 påstår de har doblet det til Rebel Strike. Sannsynligvis kommer den ikke til å pushes særlig mye lenger enn det, men det er jo rimelig langt likevel(Og det vil ta tid før X-boxen og Ps2'en slår de nummerne). Alt i alt så ligger alle denne generasjons konsoller veldig nærmt hverandre i kraft. Til slutt kan det hende at X-boxen pushes lenger enn de andre, men jeg tviler på at de blir noe særlig merkbar forskjell. Og at maskiner som ligger så nærmt hverandre i kraft skal kunne emulere hverandre? Morsomt. Kommer aldri til å skje. De 10 millionener polygoner på en GameCube kan ikke sammenlignes med 70 og 120 millioner på PS2 og XBox. Grunnen til dette er at Nintendo regnet ut maks antall polygoner de kunne ha med effekter. PS2 og XBox tok ikke med effektene i beregningene så de kommer aldri til å oppnå det tallet. (Hjelper kanskje litt å ha høye tall når de skal selge, er jo 110 millioner i forskjell) Og Xbox'en ville være mye lettere å "emulere" enn de andre konsollene ja. Det er jo fordi Xboxen er bygd opp som en PC, og kjører win2000 operativsystem. Mens PS2 og GC er en del mer avansert. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 De 10 millionener polygoner på en GameCube kan ikke sammenlignes med 70 og 120 millioner på PS2 og XBox.Grunnen til dette er at Nintendo regnet ut maks antall polygoner de kunne ha med effekter. PS2 og XBox tok ikke med effektene i beregningene så de kommer aldri til å oppnå det tallet. (Hjelper kanskje litt å ha høye tall når de skal selge, er jo 110 millioner i forskjell) Og Xbox'en ville være mye lettere å "emulere" enn de andre konsollene ja. Det er jo fordi Xboxen er bygd opp som en PC, og kjører win2000 operativsystem. Mens PS2 og GC er en del mer avansert. De 10 millionene polygoner til Gamecube'n vet man jo at bare er tullball, siden Rougue Leader hadde 15 millioner polygoner på en gang, samt opp til 16 teksturereffekter på objektene(Selvom GC'en bare skal kunne ta 8 på en gang).Hvis Rebel Strike virkelig har dobbelt så mange polygoner(Samt bedre bruk av effekter), vil jo det si at GC'en kan pushe 30 millioner polygoner(Factor 5 sier at de skviser hver siste dråpe ut av GC'en for Rebel Strike). Så Nintendo har vært lit vel beskjedne. Microsoft og Sony har ikke vært beskjedne. De tallene de har kommet med kan lett klassifiseres som jukse-tall. De er mest sannsynlig regnet ut med polygoner uten noen effekter eller teksturer. Sleipt.... Men.... ... Da Playstation 1 kom ga Sony også ut noen håpløst overdrevne nummere som alle lo av, men til slutt så kom jo den rimelig nærmt disse tallene. Blandt annet er det 4 ganger fler polygoner i Tomb Raider 3 enn i originalen, i tillegg til nye effekter som farget lys og gjennomsiktighet. Og Tomb Raider 1 var et av de peneste Ps1 spillene når det kom. Så det er rimelig sinnsykt. De fleste spill nå har mellom 5 og 10 millioner polygoner, og kan det faktisk hende at man tilslutt vil få en fire-dobbling av de tallene også. Men likevel vil de stoppe et godt stykke unna de originale tallene fra Sony og Microsoft. Ps2'en vil nok komme langt nærmere sitt mål enn X-boxen på grunn hvordan den er laget og på grunn av at målet er litt mer håndgripelig. Men.... uansett.... Alle tre maskinene er meget kraftige og de peneste spillene på alle platformene kommer til å være mer eller mindre like pene. Og ingen kommer til å kunne emulere dem på en stund. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det er nok enda en stund til PCer greier å emulere en av de 3 store konsollene vi har i dag ja. Tror man trenger 10X kraft for å emulere ett spill. Altså, for å emulere Xbox trenger man 7Ghz. Og det er kun CPUen Det er nok ikke mulig å måle på den måten der... For å emulere PS1 spill på PC'en må du i hvertfall ha 800mhz cpu, og det er jo nesten 25X raskere CPU enn PS1 (33mhz). Poenget her er at å emulere er noe helt annet enn å spille spillene direkte - og krever enormt mye større krefter. Forresten, en emulator som spiller xbox spill på PC er allerede på vei... Husker ikke url. Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 De 10 millionener polygoner på en GameCube kan ikke sammenlignes med 70 og 120 millioner på PS2 og XBox.Grunnen til dette er at Nintendo regnet ut maks antall polygoner de kunne ha med effekter. PS2 og XBox tok ikke med effektene i beregningene så de kommer aldri til å oppnå det tallet. (Hjelper kanskje litt å ha høye tall når de skal selge, er jo 110 millioner i forskjell) Og Xbox'en ville være mye lettere å "emulere" enn de andre konsollene ja. Det er jo fordi Xboxen er bygd opp som en PC, og kjører win2000 operativsystem. Mens PS2 og GC er en del mer avansert. De 10 millionene polygoner til Gamecube'n vet man jo at bare er tullball, siden Rougue Leader hadde 15 millioner polygoner på en gang, samt opp til 16 teksturereffekter på objektene(Selvom GC'en bare skal kunne ta 8 på en gang).Hvis Rebel Strike virkelig har dobbelt så mange polygoner(Samt bedre bruk av effekter), vil jo det si at GC'en kan pushe 30 millioner polygoner(Factor 5 sier at de skviser hver siste dråpe ut av GC'en for Rebel Strike). Så Nintendo har vært lit vel beskjedne. Microsoft og Sony har ikke vært beskjedne. De tallene de har kommet med kan lett klassifiseres som jukse-tall. De er mest sannsynlig regnet ut med polygoner uten noen effekter eller teksturer. Sleipt.... Men.... ... Da Playstation 1 kom ga Sony også ut noen håpløst overdrevne nummere som alle lo av, men til slutt så kom jo den rimelig nærmt disse tallene. Blandt annet er det 4 ganger fler polygoner i Tomb Raider 3 enn i originalen, i tillegg til nye effekter som farget lys og gjennomsiktighet. Og Tomb Raider 1 var et av de peneste Ps1 spillene når det kom. Så det er rimelig sinnsykt. De fleste spill nå har mellom 5 og 10 millioner polygoner, og kan det faktisk hende at man tilslutt vil få en fire-dobbling av de tallene også. Men likevel vil de stoppe et godt stykke unna de originale tallene fra Sony og Microsoft. Ps2'en vil nok komme langt nærmere sitt mål enn X-boxen på grunn hvordan den er laget og på grunn av at målet er litt mer håndgripelig. Men.... uansett.... Alle tre maskinene er meget kraftige og de peneste spillene på alle platformene kommer til å være mer eller mindre like pene. Og ingen kommer til å kunne emulere dem på en stund. Det var jo akkurat det jeg også sa. Kan jo kanskje ikke kalle det for juks, men det er uten effekter ja. Grunnen er nok at det skal se bedre ut, men det er uansett ikke juks. Factor5 gjør en kjempejobb... Jeg har sett RS3 og det er bra grafikk. Det slår nok alt som har kommet ut på konsoll til nå... Og ja, Nintendo har vært beskjedne, men det kommer jo akkurat på hvordan de regnet det ut. Hvis du skal få noe ordentlige tall på xbox og ps2 kan du dele på ca 10, men det blir jo ikke det samme... Hadde jo vært morsomt å vite hvor mange polygoner GC kunne klare uten noen effekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå