eiriksen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Okay, for en stund siden var jeg så klok å formattere en pc som ikke har cd-rom. Pcen er en desktop av den typen som må ha en spesiell type cd-rom for å passe inn i kabinettet, og den har ikke jeg. Og i tillegg trengs det en eller annen kabel der inne fra HK til cd-rommen som jeg heller ikke har. Da lurer jeg på om det finnes noe Linux OS som kan innstallerer fra diskett eller noe annet som ikke jeg vet. Ellers er jeg nødt til å gå for DOS eller en demo versjon av Win 95 jeg har. Vil så gjerne kjøre Linux på den. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 SuSE har ftp-install fra ftp, samme har FreeBSD som ikke egentlig er linux, men unix. Tror det finnes en del andre også, men det er de jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 RedHat kan installeres over FTP (LAN). Hadde samme problem selv en gang :-) Windows FTP server: GuildFTP Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 De aller fleste distroer har faktisk en nettverksinstall. Debian, SuSE er de jeg vet helt sikkert, men det er jo helt garantert andre store også som har det. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 her er hva du gjør: - lån deg en IDE kabel - lån deg en cdrom - last ned og brenn ut gentoo - nyt livet Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Du kan installere linux på langt enklere vis en beskrevet over, nemlig fra harddisken. Last ned f.eks Mandrake. Da følger det med et lite program som heter rawwrite (for både dos og windows). Bruke dette til å lage en oppstartsdiskett av fila hd.img som ligger i mappa images. Sleng den inn og start opp maskinen på nytt. Installasjonsprogrammet settes da igang. Det eneste du trenger å vite er partisjonen hvor Mandrake ligger lagret og banen til denne. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Les tredje innlegg fra toppen på side 3 i faq-tråden. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå