ATWindsor Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Apples logo har aldri slått meg som spesielt "harry" - snarere tvert imot. Mener du at Apple skulle latt være å sette sin verdenskjente logo på produktene sine, eller hva? Nei, jeg mener jeg fint kunne klart meg uten en svær harry lysende logo på min macbook air. Problemet er ikke at logien er stygg, problemet er at det er en svær lysende iøynefallende harrylogo over halve baksiden... AtW 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 hadde enkelt funnet en bærbar pc som er kraftigere og koster mindre, men den hadde vært tykkere.... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er eplelogoen harry? Ja nå har jeg hørt det også. Vis du ikke vil kjøpe en mac pga logoen og ikke innmaten så har du ikke rett til å klage. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Nei - skjermbufferet i bunnen er alltid 2560x1600, og tekst (og en del andre elementer) tegnes i full oppløsning selv om programmene ser en lavere oppløsning. Tekst og detaljer i ting som er laget med høy nok oppløsning (og bruker de riktige APIene) blir svært pent, selv om den tilgjengelige "plassen" på skjermen er lavere. Så det er egentlig 2560x1600 og ikke 1680x1050 altså. Lett forvirrende det der. Sidenote; En forbedring i desktop'ene generelt ville jo vært å støtte CTRL+Musehjul funksjonaliteten over alt. Da hadde en sluppet "for smått" problemet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er eplelogoen harry? Ja nå har jeg hørt det også. Vis du ikke vil kjøpe en mac pga logoen og ikke innmaten så har du ikke rett til å klage. Hva med å lese innlegget mitt? Så hadde du sluppet to setninger basert på feilaktig spekulasjon i ett innlegg som kun er to setninger langt. AtW 3 Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Vi har i det siste testet tre Apple-maskiner med Windows 8 via Bootcamp, og komet i mål med alle sammen. Jeg har ikke lest forumtråden hos Apple, men vet at støtten for Windows 8.1 - i alle fall om du installerer enterprise-utgaven direkte - foreløpig er ikke-eksisterende. Ah, så Windows 8 fungerer uten problemer, men ikke 8.1? Det er vår erfaring ja Har 8.1 på min, fungerer fint det. edit: Det er Windows 8.1 fra MSDNAA Jeg har kjørt maskinen med Windows 7 en måneds tid nå (med standarddriverne fra bootcamp), og det har fungert helt uproblematisk bortsett fra at det ikke ser særlig pent ut når man skalerer opp for å gjøre ting synlig på den høye oppløsningen. Det har vært litt tull med nettverksdriverne i OS X (kobler ut nettforbindelsen i tide og utide), men i Windows 7 har driverne vært helt stabile. Fin Windows-maskin Lenke til kommentar
Newton Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Nei, jeg mener jeg fint kunne klart meg uten en svær harry lysende logo på min macbook air. Problemet er ikke at logien er stygg, problemet er at det er en svær lysende iøynefallende harrylogo over halve baksiden... AtW Vi har nok noe forskjellig oppfatning av hva som er "harry", og hvorvidt en logo som er ca 4 cm i diameter er "svær" eller utgjør "halve baksiden"... Jeg kunne også "klart meg uten" logoen på lokket, men synes den enkle grafiske logen er penere enn tekstlogoene man ellers finner på diverse bærbare, og ser ikke noe negativt i at den er der. Jeg har definitivt aldri oppfattet tilstedeværelsen av Apple-logoen som et problem, ei heller det at den lyser når skjermen er i bruk. Jeg ser tross alt på selve LCD-skjermen når jeg bruker min bærbare Mac, og ikke på baksiden av lokket. 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Det er vanskelig å kunne argumentere saklig for at logo som er så stor, en annen farge, og i tillegg lyser som et glorte fjortisskabinett er diskret på noen måte. Ellers burde vel ikke tekslogoene plage deg noe særlig, om du ikke ser på baksiden av maskinen.... AtW 3 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det ikke mulig å skru av lyset til logoen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Er det ikke mulig å skru av lyset til logoen? Jeg har ihvertfall aldri funnet ut hvordan om det er mulig. Mistenker den er drevet av baklyset til skjermen. AtW Endret 11. desember 2013 av ATWindsor Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Så det er egentlig 2560x1600 og ikke 1680x1050 altså. Lett forvirrende det der. Sidenote; En forbedring i desktop'ene generelt ville jo vært å støtte CTRL+Musehjul funksjonaliteten over alt. Da hadde en sluppet "for smått" problemet. Oppløsningen er 2560x1600 uansett, men ikonene bare skaleres større. Forsto du? CTRL+musehjul virker overalt? Hvis du snakker om Mac her da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Beste valget jeg har gjort har vært å gå fra årlige innkjøp av budsjett PC'er til en Mac som vil vare i mange år fremover. Mye av grunnen er veien de nå går med Windows, som blir bare mer og mer touch-basert. Alltid vært en Apple-kritiker, men dette er absolutt den beste bærbar-opplevelsen jeg har hatt, og jeg har hatt mange gjennom tidene. 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg har ihvertfall aldri funnet ut hvordan om det er mulig. Mistenker den er drevet av baklyset til skjermen. AtW Hmm.. da er det litt verre ja.. de har tenkt på alt !! (uten om å dekke over det, men blir litt feil det også) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Men hvorfor har alle sluttet å produsere matte skjermer? Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Den bråker under spilling, altså half life spillet dere testet? Litt kjipt med tanke på hvor gammelt det spillet er.. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Det er vanskelig å kunne argumentere saklig for at logo som er så stor, en annen farge, og i tillegg lyser som et glorte fjortisskabinett er diskret på noen måte. Ellers burde vel ikke tekslogoene plage deg noe særlig, om du ikke ser på baksiden av maskinen.... AtW Selv finner jeg det vanskeligere å argumentere saklig for at en hvit logo som er knapt 4 cm i diameter "lyser som et glorete fjortiskabinett". Ellers har jeg aldri gitt uttrykk for at tekstlogoer på andre bærebare plager meg på noen måte. Kanskje du bør forsøke å etterleve ditt eget innlegg om feilaktig spekulasjon… 7 Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg kjøpte nylig akkurat samme modell som den som er testet her. Har alltid brukt windows, men nå var det på tide å forsøke noe annet. Bruker den stort sett til surfing og utivkling av websider og apps. Har skrevet litt om overgangen her, for de som er nyskjerrige Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Så det virker som de har gått bort fra de 2 viftene de hadde i fjor til én i år. Det er litt kjipt. Fjorårets modell var utrolig stillegående (2 asymmetriske vifter for å kjøle en en prosessor med integrert grafikk). Da blir det ikke oppgradering av min MBA mid 11 11.6" i år! Synes ellers at batteritesten var litt dårlig forklart. Burde vært flere batteritester med litt mer utfyllende info om hva som faktisk blir kjørt. F.eks. ved videoavspilling, så bruker de forskjellige programmene forskjellig mengder strøm. Likedann er det også slik i Windows 8, hvor den innebygde video-appen bruker minst batteri. VLC er ikke noe sjakktrekk om man ønsker økt batterilevetid på en bærbar. Endret 12. desember 2013 av MrMarbles Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Så det virker som de har gått bort fra de 2 viftene de hadde i fjor til én i år. Det er litt kjipt. Fjorårets modell var utrolig stillegående (2 asymmetriske vifter for å kjøle en en prosessor med integrert grafikk). Da blir det ikke oppgradering av min MBA mid 11 11.6" i år! Jeg merker knapt noe viftestøy på min. Den er faktisk veldig stillegående. Haswell hjelper vel på det. Ang. batteritid, så klarer jeg å jobbe på den i 8 timer før jeg må lade Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Flott. Enda en mac m/retina som ikke klarer å opprettholde 60fps. De trenger mer gpu power! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå