Tmz Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hei, jeg bor for tiden i en hybel og etter at huseier flyttet routeren sin fra gangen utenfor leiligheten og opp i etasjen over har jeg hatt problemer med dårlig stabilitet på nettverket mitt. Jeg bruker en stasjonær pc og har derfor en trådløst mottaker. Mottakeren jeg bruker er denne http://www.komplett.no/d-link-dwa-160-wireless-n-usb/350213#!tab:reviews Gikk på elkjøp og når jeg spurte om hjelp påstod ekspeditøren at det ikke spilte noe rolle hvilken jeg valgte sålenge spesifikasjonene var det samme. Og det var tydeligvis bullshit for jeg får inn mye mer stabile signaler på laptopen min. Så det jeg da har gjort er å bruke connectify på laptopen og koble meg på trådløst gjennom den, da fungerer det helt greit til spill men jeg får innimellom peaks i pingen, da ofte 1000 ping som varer i noen sekunder. Hvis jeg ikke kobler meg gjennom laptoppen skjer det samme bare mye hyppigere og det er egentlig umulig å spille. Så hva slags muligheter har jeg? Gidder ikke be huseier flytte routeren da det ikke er sålenge til jeg skal flytte uansett og laptop løsningen fungerer ok. Men om det er noen billige måter jeg kan forbedre signalene på tas det imot med stor takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Skal du ha god rekkevidde, så må det være brukbare antenner. En slik dongle har ikke plass til det, mens i en laptop har man trådantenner av full størrelse. Her er et adapter som har bra rekkevidde og god fart: https://prisguiden.no/produkt/asus-usb-n66-193638 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Må jeg ha tilgang til routeren for å sette den opp eller fungerer den på samme måte som den dingsen jeg allerede har? Altså som en mottaker. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Du setter den opp som 'mottaker' ja. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Da var den bestilt, og satser på at jeg får et brukbart nettverk. Får jeg nett gjennom usb eller må jeg koble til via nettverkskabel ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Den bruker USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå