Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvilken av disse anbefaler folket: Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache eller Maxtor IDE ATA-133 80GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 MB cache Ca samme pris... kom med erfaringer etc. Takker Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 WD har aldri skuffa meg så jeg ville tatt WD Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Bare god ord om caviar, har 2 stk selv, fetteren min har også to.. begge funker ennå. Har ingen erfaring med maxtor Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har 4 WD SE 120 GB disker i maskinen for øyeblikket, og ingen problemer med noenting. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg ville ha velgt WD disk, har bestilt meg 200gb wd disk, tenkte på maxtor 200gb , men så at hw.no har hatt en test på den og at den ble veldig varm og bråka litt. Så gå for wd ;=) Lenke til kommentar
delfin Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Og du tror WD IKKE bråker? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har en WD jeg, durer g går den, men dessverre så hører jeg ikke det påståtte bråket siden skjermkortviften min bråker ganske mye. Har du en stille pc så kan du nok merke det, merker det litt under last (kjører en vifte fra tt på 29db eller noe) Lenke til kommentar
delfin Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Det er idle støyen som er ille. Seagate er den mest stillegående jeg har vært borti..har kun 1x160 gb nu + 200 gb wd i server...måtte ta den ut fra min pga bråk Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jo, men er jo litt spent på dette, da: Øker ytelsen på Maxtor-disker Publisert: 29/09-2003 Av Jan Aril Sigvartsen En ny software, utviklet av Maxtor, er ment å øke ytelsen betraktelig på Maxtor-harddisker. Enkelte kan oppleve forbedringer på 50-70 prosent. MaxBoost er foreløpig på beta-stadiet og finnes kun for Windows 2000 og XP. Den kan brukes sammen med enten vanlige ATA-disker eller SATA - kun fra Maxtor. Applikasjonen bruker diverse cache-teknikker og lagrer dataene i minnet før det skrives/leses til eller fra disk. Man må ha minimum 256 MB minne for å bruke MaxBoost, men det anbefales selvsagt mer ettersom programmet bruker RAM for midlertidig lagring av data. Det skal påpekes at applikasjonen fortsatt er i beta-versjon og derfor kun bør brukes på test-basis. I tillegg sies det at den kun vil fungere i 60 dager - trolig har en ny versjon (kanskje "stable"?) kommet innen den tid. Maxtor bemerker at programmet kun bør brukes med Maxtor-disker. Mer informasjon om Maxboost, finner du påhttp://www.maxboostbeta.com/. Ingen som har erfaring med Maxtor? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Ingen som har erfaring med Maxtor? Jeg har denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl og den bråker ikke mer enn seagaten som er i min andre pc, og den er meget rask oxo. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Tenker også på specs: Maxtor Grensesnittype DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives Dataoverføringshastighet 133 MBps Gjennomsnittlig søketid 9 ms WD Grensesnittype DMA/ATA-100 (Ultra) Dataoverføringshastighet 100 MBps Gjennomsnittlig søketid 8.9 ms Virker som Maxtor er av "nyere" tekn... men hva vet jeg Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 DMA/ATA-100 eller DMA/ATA-133 har ingen ting å si på ytelsen. Det er det samme om disken støtter ATA-100 eller ATA-133. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Besitter 2*80 wd disker, funker fett. Har også 2*120 Maxtor, funker fett. For å si det slik, kjøp det som er billigst det ville jeg gjort, med mindre du tenker støy og da er det kun seagate som duger uansett.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 DMA/ATA-100 eller DMA/ATA-133 har ingen ting å si på ytelsen. Det er det samme om disken støtter ATA-100 eller ATA-133. Ehh... er ikke det litt rart ... Er overføringshastigheten lik da uansett .... Absolutt ingen fordel med DMA/ATA133? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Kjøp det du føler for du! Denne maxtor disken er helt sikkert knall! Selv kjøper jeg kun Western Digital , fordi jeg aldri har hatt problemer med disse diskene , og jeg har eid endel. Men som sagt WD bråker mer en Seagate, Maxtor vet jeg ikke hvor ligger i forhold. har selv 2x80GB Western Digital 2MB cache som fungerer perfekt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg "føler" ingen ting ... ville bare vite pros/cons om disse ... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Nei, det er ingen forskjell på ytelse overhodet. ATA100 = maksimalt 100MB/sek overføring, ATA133 = maks 133MB/sek. Når alle disker maksimalt klarer 50MB/sek uansett, så skjønner du kanskje hvorfor dette ikke har så mye å si Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Du kan f.eks lese denne testen: http://www.hardware.no/tester/harddisk/max...s_wd/index.html Her tester de: 1x60GB IBM , 1x80GB Maxtor og 1x80GB WD Forskjellen er vel at diskene har 2MB Cache. ikke 8. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Har faktisk lest den; Publisert: 27/12-2001Av Pål Kallevåg Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har 2 stk Maxtor D740X, som virker upåklagelig. Har også 2 stk. Seagate som virker upåklagelig - men Seagatene er stillere enn Maxtorene. Har også 1 stk. IBM, som også er stille og rolig. Så av mine 5 er maxtor mest støyende. De er ATA 133, og de andre tre er ATA 100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå