Gå til innhold

[Løst] MAXIMUS VI FORMULA får ikke opp Raid meny

zir

Anbefalte innlegg

Hei, har nettop kjøpt meg et ASUS MAXIMUS VI FORMULA sammen med en 4770k. Men sliter litt med å få opp raid menyen, får jeg skal sette opp 2 ssder i raid 0.

Jeg følgte manualen med å skifte "sata mode" til Raid - så på neste boot up så trykket jeg CTRL + i. Men ingeting skjer da, enten går den inn til vanlig windows eller stopper den på at den ikke finner noe opperativsystem.

Har prøvd mange forsjkellige måte å trykke de to tastene.. til og med CTRL + L..

Har søgt litt på nett, og ser at et par andre har spurt om det, men ingen bra løsninger.

Jeg har 2 HDD i port 1 og 2 (helt til venstre nedover) og 2 ssder i 3 og 4. Er det noe forskjell hvis jeg skifter ssdene til 1 og 2? (tror ikke det har noe å si, da jeg ikke får opp menyen uansett..)

Har nå instalert windows på 1 ssd, og fungere greit.

En ting til. Er det normalt når du nettopp har instalert windows 8 at internett driver osv. er instalert fra før av? Siden jeg måtte nå bruke cden for å instalere de driverne, og dette var ikke nødvendig på mitt gamle sabertooth.

Takk på forhånd. :)

Edit: Jeg har instalert nyeste bios update til hovedkortet.

Endret av zir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bump

Edit: Jeg fant ut feilen. Jeg hadde visst satt inn sata kablene i feil port. Så at de øverste portene var noe med "Intel" så tenkte var nok her de skulle inn siden jeg skulle bruke intel raid meny greier. (ikke så lett å vite når alle portene er lik farge :),

Endret av zir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...