zir Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hei, har nettop kjøpt meg et ASUS MAXIMUS VI FORMULA sammen med en 4770k. Men sliter litt med å få opp raid menyen, får jeg skal sette opp 2 ssder i raid 0. Jeg følgte manualen med å skifte "sata mode" til Raid - så på neste boot up så trykket jeg CTRL + i. Men ingeting skjer da, enten går den inn til vanlig windows eller stopper den på at den ikke finner noe opperativsystem. Har prøvd mange forsjkellige måte å trykke de to tastene.. til og med CTRL + L.. Har søgt litt på nett, og ser at et par andre har spurt om det, men ingen bra løsninger. Jeg har 2 HDD i port 1 og 2 (helt til venstre nedover) og 2 ssder i 3 og 4. Er det noe forskjell hvis jeg skifter ssdene til 1 og 2? (tror ikke det har noe å si, da jeg ikke får opp menyen uansett..) Har nå instalert windows på 1 ssd, og fungere greit. En ting til. Er det normalt når du nettopp har instalert windows 8 at internett driver osv. er instalert fra før av? Siden jeg måtte nå bruke cden for å instalere de driverne, og dette var ikke nødvendig på mitt gamle sabertooth. Takk på forhånd. Edit: Jeg har instalert nyeste bios update til hovedkortet. Endret 11. desember 2013 av zir Lenke til kommentar
zir Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) bump Edit: Jeg fant ut feilen. Jeg hadde visst satt inn sata kablene i feil port. Så at de øverste portene var noe med "Intel" så tenkte var nok her de skulle inn siden jeg skulle bruke intel raid meny greier. (ikke så lett å vite når alle portene er lik farge , Endret 11. desember 2013 av zir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå