Lychnobite Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hei. Går for tiden på universitet i USA, men linjen jeg går, pluss avstanden fra alt og alle, gjør at jeg vurderer å flytte hjem igjen til Norge å begynne på en IT-utdanning der. De skolene jeg har sett på er Høyskolen i Bergen og Universitetet i Bergen. Men da jeg gikk ut av videregående hadde jeg ikke det beste snittet i verden. Lå vell på ca 3.0. Men etter dette har jeg vært i førstegangstjeneste + 8 alderspoeng(Tror ikke man kan bruke mer en 8 tilleggspoeng totalt?). Kan også nevne at jeg skal ta opp de dårligste fagene mine fram mot sommeren. Har også sett på Noroff sin utdanning der man tar 2 år + 1 år i Wales for å få en bachelor men har hørt mye rart om den linjen. Om det meste av utdanningen foregår på Engelsk er ikke et problem ettersom jeg både snakker og skriver flytende Engelsk. Det er helst de nevnte skolene jeg er interessert i informasjon om ettersom jeg ikke har lyst å reise så langt vekk fra Bergen. Kort fortalt: Jeg er interessert i IT-sikkerhet/drift lignende jobber. Hva er normalt snitt for å komme inn på de nevnte skolene? Endret 11. desember 2013 av Lychnobite Lenke til kommentar
Hidden993 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Hei! Jeg bruker denne linken om jeg er nysgjerrig på karakterkrav på diverse linjer. Er fra 2012 så med et raskt google søk finner du sikkert for 2013 om du vil det http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/12/poenggrenser_vara_hoved_12.html Endret 14. desember 2013 av Hidden993 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå