Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin virket i to dager, nå slår den seg av 1/2 sec etter jeg slår den på

Anbefalte innlegg

Prøv å start maskinen uten noen RAM-brikker i, hva skjer da? Hvis du har byttet hovedkort og strømforsyning uten hell, og du fortsatt ikke får bilde uten RAM, er det prosessoren. Det kan være andre forklaringer, men de heller usannsynlige (feil i strømnettet feks).

Du har prøvd å starte PCen uten startknappen i kabinettet?

Endret av Audun0505
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å start maskinen uten noen RAM-brikker i, hva skjer da? Hvis du har byttet hovedkort og strømforsyning uten hell, og du fortsatt ikke får bilde uten RAM, er det prosessoren. Det kan være andre forklaringer, men de heller usannsynlige (feil i strømnettet feks).

Du har prøvd å starte PCen uten startknappen i kabinettet?

Ja har prøvd uten RAM, men burde ikke hovedkortet uansett klage dersom det er feil på RAMen? Slik jeg ser det (fordi den viser statuskode 00) så har ikke maskinen fått kjørt POST (Power-On-Self-Tests) sekvensene, som må bety at det har feilet før maskinen i det hele tatt "tar kontakt med" RAM brikkene. Am I right?

Men jeg fikk beskjed ifra CDON nå (etter litt kjefting og masing) at reklamasjon på hovedkortet jeg sendte inn har blitt godkjent :S Dvs. De fant ut at den var defekt... Da blir jeg forvirra.. Kan det være mulig at en feil på hovedkortet har ødelagt CPU eller motsatt? Eller kan jeg ha hatt så uflaks at BÅDE CPU og HK har vært defekt? :S

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar

Ikke så veldig stor for maskinen skal skru seg av før det skjer med mindre temperaturmålere har gått i dass. Når du har testet det du har så er det ikke noe annet igjen enn CPU, så da er der dette som gjenstår kan man si. Eneste annen mulighet er ar RAM brikkene er ødelagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

DEN VIRKER!!!!!!!!!!! WOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOO!!!! Da virker det tydeligvis som at det kan ha vært feil på hovedkort OG CPU :S

Evt. at en feil har forårsaket en annen.. uansett er jeg endeløst takknemlig for all hjelp jeg har fått av dere!

Jeg hadde ikke funnet ut av det uten dere ^^

TUSEN TAKK!! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjenåpner denne tråden fordi min eldste sønn på snart fire slo av strømmen på en forgrener som maskinen var koblet til. Dermed mistet også maskinen strøm mens den stod på.

Når jeg da prøvde å slå på PCen igjen hadde jeg akkurat samme symptomer som sist.....

Lenke til kommentar

Nå må jeg nesten spørre om hvilken PSU den PC'en har? Har skjedd mange ganger med meg at strøm har forsvunnet mens PC'en sto på, og jeg har også rykket ut strømkabel i ren frustrajon mange ganger. Men jeg har aldri opplevd det som du forteller.

Fractal Design Newton R3 mener jeg den heter. Står på første side i denne tråden :)

Nei jeg klarer ikke å skjønne at det skal være skadelig om man mistet strømmen sånn.

Lenke til kommentar

Har samme opsett som deg

og når jeg innstalerte AI suite 3, 4way optimization greia og kjørte overclock så fikk jeg hele tiden bluescreen. Fikk kanskje 10 stk om dagen helt til jeg tokk og resetta bios og avinstallerte alt som har med ai suite å gjøre. Nå har pcen fungert helt fint uten 1 eneste bluescreen i 10 dager hitill. Leste at mange har hatt trøbbel etter at de installer den på pcen sin.

Lenke til kommentar

Hvordan resatte du BIOS? Jeg har prøvd å trykke på "flsh bck" knappen. Men denne gangen har jeg ikke gjort noe som helst med aisuite. Annet enn å ha den kjørende i bakgrunnen

først så avinstallerte jeg ai suite 3, og etterpå så gikk jeg inn på bios advance og load optimized , der så resetta den ai suite overklokken !

Lenke til kommentar

Hvordan resatte du BIOS? Jeg har prøvd å trykke på "flsh bck" knappen. Men denne gangen har jeg ikke gjort noe som helst med aisuite. Annet enn å ha den kjørende i bakgrunnen

først så avinstallerte jeg ai suite 3, og etterpå så gikk jeg inn på bios advance og load optimized , der så resetta den ai suite overklokken !

Ingen måte å gjøre det fysisk? I og med at jeg aldri kommer inn i BIOS.. :(

Lenke til kommentar

Ingen måte å gjøre det fysisk? I og med at jeg aldri kommer inn i BIOS.. :(

Hvis du tar ut det batteriet som er på hovedkortet så resetter man forsåvidt alt. Ta den ut og vent ca halvtime og sett inn igjen og se hva som skjer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...