saladin waits for alice Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Ja, det ville jeg. Hva er poenget ditt egentlig? Ehm, at det er bedre å ikke leve en løgn? Må det forklareres ytterligere? Er det ikke bedre å vite hvordan ting faktisk er enn ikke? Kan ikke likså godt menneskeheten kobles til en maskin som simluerer bare gode ting, så vi slipper å lide? Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Ehm, at det er bedre å ikke leve en løgn? Må det forklareres ytterligere? Er det ikke bedre å vite hvordan ting faktisk er enn ikke? Kan ikke likså godt menneskeheten kobles til en maskin som simluerer bare gode ting, så vi slipper å lide? Jeg tror det jeg tror. Hvor mange mennesker tror ikke på forskjellige ting i verden i dag? Hvor mange mindre religioner er det ikke? Tror ikke at det gjør livet deres dårligere og heller ikke mitt. Slike valg er noe hvert menneske må ta for seg selv. Men det irriterer tydeligvis mange her inne. Hva er det egentlig du vil fram til? Jeg forsto ikke helt poenget med siste spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg tror det jeg tror. Hvor mange mennesker tror ikke på forskjellige ting i verden i dag? Hvor mange mindre religioner er det ikke? Tror ikke at det gjør livet deres dårligere og heller ikke mitt. Slike valg er noe hvert menneske må ta for seg selv. Men det irriterer tydeligvis mange her inne. Hva er det egentlig du vil fram til? Jeg forsto ikke helt poenget med siste spørsmålet ditt. Det er ikke det faktum at folk trur som er irriterendes. Det er at troen skal ut og frem på liv og død som er helt på trynet. Hvis man ønsker å tru på spagettimonsteret så er det helt greit for min del, men hold det for deg selv og ikke spre slikt piss rundt over andre folk. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det er ikke det faktum at folk trur som er irriterendes. Det er at troen skal ut og frem på liv og død som er helt på trynet. Hvis man ønsker å tru på spagettimonsteret så er det helt greit for min del, men hold det for deg selv og ikke spre slikt piss rundt over andre folk. Troen skal ikke på død og liv ut. Når jeg har prøvd å presse på deg noe av min tro? Hvis du ikke vil høre hva jeg tror på, er det bare å droppe en tråd som tydeligvis handler om kristendom, er det ikke? Det er tydelig at det ikke er ok å tro på spagettimonsteret, ganske mange spyr ut eder og galle mot kristne i det man nevner noe med kristendommen her på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Man kan vel spørre seg om det er troen som plager en, eller om det er en selv som plager troen ..? Ofte ser det ut for meg at de mest "irriterte" oppsøker sine egne irritasjonsmomenter/områder, uten at de klarer forklare hvorfor de nærmest draes viljeløst til det de misliker mest Vanligvis er det sån at man unngår det man ikke liker, men ikke når det gjelder det som andre tror på - der må man bare inn å irritere seg selv, atter en gang Og det er så klart den troende som sitter med ansvaret for at det er sånn Go figure .. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Troen skal ikke på død og liv ut. Når jeg har prøvd å presse på deg noe av min tro? Hvis du ikke vil høre hva jeg tror på, er det bare å droppe en tråd som tydeligvis handler om kristendom, er det ikke? Det er tydelig at det ikke er ok å tro på spagettimonsteret, ganske mange spyr ut eder og galle mot kristne i det man nevner noe med kristendommen her på forumet. Først og fremst må du lese hva jeg har skrevet. Når sa jeg at du spesifikt hadde prøvd å presse på meg noe? Største grunnen til at jeg er her inne og leser er fordi det faktisk er underholdene. Ikke fordi kristendom er underholdene i seg selv, men alt det rare som troende klarer å lire ut av seg er faktisk ganske artig og lese en gang i blant. Se bare på disse historiene om hekser og farlige stearinlys. God underholdning spør du meg. Jeg griper inn kun når folk driver å juger, kun for å fremme sin tro som jo åpenbart er helt i natta. Liker du det ikke så får du unngå å svare tilbake. Problem løst. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Man kan vel spørre seg om det er troen som plager en, eller om det er en selv som plager troen ..? Ofte ser det ut for meg at de mest "irriterte" oppsøker sine egne irritasjonsmomenter/områder, uten at de klarer forklare hvorfor de nærmest draes viljeløst til det de misliker mest Vanligvis er det sån at man unngår det man ikke liker, men ikke når det gjelder det som andre tror på - der må man bare inn å irritere seg selv, atter en gang Og det er så klart den troende som sitter med ansvaret for at det er sånn Go figure .. Dette er jo et fint eksempel på den ville fantasien mange her inne har. Hvis du trur man faktisk blir irritert av å være her så slår du feil. Det er faktisk ganske underholdende. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Først og fremst må du lese hva jeg har skrevet. Når sa jeg at du spesifikt hadde prøvd å presse på meg noe? Største grunnen til at jeg er her inne og leser er fordi det faktisk er underholdene. Ikke fordi kristendom er underholdene i seg selv, men alt det rare som troende klarer å lire ut av seg er faktisk ganske artig og lese en gang i blant. Se bare på disse historiene om hekser og farlige stearinlys. God underholdning spør du meg. Jeg griper inn kun når folk driver å juger, kun for å fremme sin tro som jo åpenbart er helt i natta. Liker du det ikke så får du unngå å svare tilbake. Problem løst. Så du griper inn kun når folk driver å juger? Når er det jeg har jugd? Når har jeg prøvd å fremme min tro? Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker at du griper inn, hvor har du dette ifra? Endret 22. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Så du griper inn kun når folk driver å juger? Når er det jeg har jugd? Når har jeg prøvd å fremme min tro? Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker at du griper inn, hvor har du dette ifra? Igjen så må du klare å først lese hva jeg har skrevet. Når har jeg sakt at du har prøvd å fremme den tro, eller at du har jugd? Du spør meg om årsaken til at jeg er her, og jeg har svart deg. Alt trenger nødvendigvis ikke sirkle rundt deg og ditt "vesen". Og hvor har jeg sakt at du ikke liker at jeg griper inn? Du sliter jo like mye med lesinga di som IHS. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Dette er jo et fint eksempel på den ville fantasien mange her inne har. Hvis du trur man faktisk blir irritert av å være her så slår du feil. Det er faktisk ganske underholdende. Du burde begynne å tro (slik du selv oppfatter de troende og tro i seg selv), fordi du gjør mine realiteter og fakta, til dine egne fantasier, nesten fortere enn det jeg poster dem selv .. Og, jeg aner ikke hvor irritert eller happy du er, og det har heller intet med saken å gjøre - din person er ikke så viktig, og jeg snakket om helt generelle trekk, som jeg har erfart i løpet av flere år, og veldig mange debatter her på denne delen av forumet. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg tror det jeg tror. Hvor mange mennesker tror ikke på forskjellige ting i verden i dag? Hvor mange mindre religioner er det ikke? Tror ikke at det gjør livet deres dårligere og heller ikke mitt. Slike valg er noe hvert menneske må ta for seg selv. Men det irriterer tydeligvis mange her inne. Hva er det egentlig du vil fram til? Jeg forsto ikke helt poenget med siste spørsmålet ditt. Tja. Hva med klima debatten? Hvorfor skal religiøse mennesker bry seg om dagens verden, hvis alt er perfekt i etterlivet? Å erkjenne at livet er mest sannsynlig ferdig etter denne på jorda, er også å erkjenne at vi må gjøre det meste ut av det. Det jeg mente med det siste spørsmålet var at hvis "ignorance is bliss", så kan vi likså alle sammen koble til en fantasi simulator, hvorfor våkne opp til den ordentlig fæle verden når man kan føle og oppleve godt hele livet. Alle tror på noe, jeg tror at bygningene jeg går inn i kommer ikke til å falle på meg, jeg kan ikke vite 110%. Det som har mye å si er hvorvidt man tror på noe transcedent, og hvorvidt dette endrer ditt syn på etikk, politikk og ikke minst ditt hverdagsliv. FOr mange så gjør det nettopp det, og det er rimelig skummelt spør du meg. Det TS snakker om her er rett og slett sjokkerende for meg. "Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities." Voltaire 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Igjen så må du klare å først lese hva jeg har skrevet. Når har jeg sakt at du har prøvd å fremme den tro, eller at du har jugd? Du spør meg om årsaken til at jeg er her, og jeg har svart deg. Alt trenger nødvendigvis ikke sirkle rundt deg og ditt "vesen". Og hvor har jeg sakt at du ikke liker at jeg griper inn? Du sliter jo like mye med lesinga di som IHS. Du skrev at du bare griper inn når folk juger for å fremme sin tro. Hvordan skal jeg ta det på en annen måte enn at du sier at jeg juger, hvis du KUN griper inn når noen juger? Du sier at troen ikke i seg selv er irriterende, men det at folk skal presse på deg sin tro, men samtidig følger du med på tråden hvor kristendommen blir diskutert? Selvmotsigende? Ja. Du skrev: Hvis du ikke liker det, la være å svare. Hvorfor komme med en slik kommentar hvis du ikke mente noe med den? Hvor har du det fra at jeg mener at alt sirkler rundt meg? Du siterer meg, men jeg skal ikke tro at det er retta mot meg, er det det du mener? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Du burde begynne å tro (slik du selv oppfatter de troende og tro i seg selv), fordi du gjør mine realiteter og fakta, til dine egne fantasier, nesten fortere enn det jeg poster dem selv .. Og, jeg aner ikke hvor irritert eller happy du er, og det har heller intet med saken å gjøre - din person er ikke så viktig, og jeg snakket om helt generelle trekk, som jeg har erfart i løpet av flere år, og veldig mange debatter her på denne delen av forumet. Se her, mere fantasi sprøyt fra din side. Hvordan oppfatter jeg de troende og tro i seg selv? Hva er dine fakta og realiteter? Jeg svarte deg kun på det du skrev her oppe, så hvor kommer dette fra? Hvordan kan du se humøret til folk gjennom å lese tekst på et forum? Kødder du? Eller er du faktisk seriøs når du mener at du kan lage deg et bilde av humøret til folk ved å se på ordene de bruker? Selv om jeg sier "sinna ord" på et forum, så sitter jeg som oftest i realiteten å humrer for meg selv ettersom det jeg leser er så utenfor min forståelse av hvordan folk faktisk kan leve at jeg syns det både er humor i seg selv, samt faktisk litt trist - ikke på mine vegne, men på deres. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Tja. Hva med klima debatten? Hvorfor skal religiøse mennesker bry seg om dagens verden, hvis alt er perfekt i etterlivet? Å erkjenne at livet er mest sannsynlig ferdig etter denne på jorda, er også å erkjenne at vi må gjøre det meste ut av det. Det jeg mente med det siste spørsmålet var at hvis "ignorance is bliss", så kan vi likså alle sammen koble til en fantasi simulator, hvorfor våkne opp til den ordentlig fæle verden når man kan føle og oppleve godt hele livet. Alle tror på noe, jeg tror at bygningene jeg går inn i kommer ikke til å falle på meg, jeg kan ikke vite 110%. Det som har mye å si er hvorvidt man tror på noe transcedent, og hvorvidt dette endrer ditt syn på etikk, politikk og ikke minst ditt hverdagsliv. FOr mange så gjør det nettopp det, og det er rimelig skummelt spør du meg. Det TS snakker om her er rett og slett sjokkerende for meg. "Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities." Voltaire Ja, hva med klimadebatten? Relgiøse mennesker har også samvittighet. Du mener jeg er ignorant, jeg mener ikke dette. Men du forstår ikke hvordan det er å tro på gud. på samme måte som jeg ikke forstår deg. Du kan ikke prøve å overføre dette til en fantasisimulator, dette er noe jeg faktisk tror på. Hva var poenget ditt med sitatet fra Voltaire? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Du skrev at du bare griper inn når folk juger for å fremme sin tro. Hvordan skal jeg ta det på en annen måte enn at du sier at jeg juger, hvis du KUN griper inn når noen juger? Du sier at troen ikke i seg selv er irriterende, men det at folk skal presse på deg sin tro, men samtidig følger du med på tråden hvor kristendommen blir diskutert? Selvmotsigende? Ja. Du skrev: Hvis du ikke liker det, la være å svare. Hvorfor komme med en slik kommentar hvis du ikke mente noe med den? Hvor har du det fra at jeg mener at alt sirkler rundt meg? Du siterer meg, men jeg skal ikke tro at det er retta mot meg, er det det du mener? Nå må du ta en pust i bakken og gå tilbake for å lese det jeg svarte deg på. Der svarte jeg deg svart på hvitt til ditt sitat angående din fornemmelse av at folk er irriterte, og jeg gav deg mitt svar til dette. Må du slutte å følge deg i rekken bak IHS og gjengen med stråmannsargumentasjonene... Det er faktisk imot reglene her på forumet. Hvis du har jugd så sier jeg da i svaret at du har gjort det, samt en begrunnelse for det. Hvordan er det selvmotsigende? Jeg skrev også at det er humor og underholdende å lese her inne? Igjen så må du virkelig prøve å forstå hva du faktisk leser og slutte med stråmannsargumentasjonene dine ved å prøve å putte inn meninger som jeg ikke har ved å dele opp sitatet mitt for å svare på noen få ord i en setning der du trekker dem ut av sin betydning.. Skjerp deg. Dog, jeg kan vell ikke snart forvente noe mer, da det virker som om dette er noe dere lærer av presten ellernoe slikt? Du stiller meg spørsmål der du mener at jeg har sakt ting jeg aldri har sakt. Dermed spør jeg deg hvorfor du spør disse spørsmålene. Men nå forstår jeg jo hvorfor. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Se her, mere fantasi sprøyt fra din side. Hvordan oppfatter jeg de troende og tro i seg selv? Hva er dine fakta og realiteter? Jeg svarte deg kun på det du skrev her oppe, så hvor kommer dette fra? Hvordan kan du se humøret til folk gjennom å lese tekst på et forum? Kødder du? Eller er du faktisk seriøs når du mener at du kan lage deg et bilde av humøret til folk ved å se på ordene de bruker? Selv om jeg sier "sinna ord" på et forum, så sitter jeg som oftest i realiteten å humrer for meg selv ettersom det jeg leser er så utenfor min forståelse av hvordan folk faktisk kan leve at jeg syns det både er humor i seg selv, samt faktisk litt trist - ikke på mine vegne, men på deres. Hvorfor i det hele tatt bruke "sinna ord" på ett forum om du ikke mener det? Er det så rart at noen regner med at når noen skriver stygge ord at det er ment negativt? Jeg tviler sterkt på at de som sitter å spytter ut eder og galle over kristne her sitter samtidig å humrer for seg selv. Det engasjementet må komme fra en eller annen plass, man må bry seg en del for å bruke så mye tid på diskutere dette. Ellers så skrev Vanvittige Sky ettertrykkelig at han ikke vet hvilke humør folk er i, så hvorfor du kverulerer videre på det forstår ikke jeg.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Se her, mere fantasi sprøyt fra din side. Hvordan oppfatter jeg de troende og tro i seg selv? Hva er dine fakta og realiteter? Jeg svarte deg kun på det du skrev her oppe, så hvor kommer dette fra? Hvordan kan du se humøret til folk gjennom å lese tekst på et forum? Kødder du? Eller er du faktisk seriøs når du mener at du kan lage deg et bilde av humøret til folk ved å se på ordene de bruker? Selv om jeg sier "sinna ord" på et forum, så sitter jeg som oftest i realiteten å humrer for meg selv ettersom det jeg leser er så utenfor min forståelse av hvordan folk faktisk kan leve at jeg syns det både er humor i seg selv, samt faktisk litt trist - ikke på mine vegne, men på deres. Jeg henvendte meg ikke til deg eller din person, når jeg serverte mine egne oppfatninger om negative trekk hos ikke-troende her på forumet. Så når jeg bruker min egen erfaring (empiri), og selvfølgelig ikke sier at det er en generell og akseptert sannhet, men min egen, puttet i en frittstående post, så burde du få med deg dette, og ikke fly i taket og bable om fantasi gjennom nå flere poster. Hvis du ikke forstår hva jeg skriver, og mangler evnen til å spørre om utdypning på en vanlig høflig måte, synes jeg du skal la mine poster være i fred, og heller konsentrere deg om det du faktisk klarer å få med deg. Og jeg synes mange ganger det er direkte ufyselig å se hvordan folk snakker til og om hverandre inne i denne delen av forumet. Men det er fint å høre at du trives, men forslår at du lar mine poster bare gli forbi for ettertiden Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Nå må du ta en pust i bakken og gå tilbake for å lese det jeg svarte deg på. Der svarte jeg deg svart på hvitt til ditt sitat angående din fornemmelse av at folk er irriterte, og jeg gav deg mitt svar til dette. Må du slutte å følge deg i rekken bak IHS og gjengen med stråmannsargumentasjonene... Det er faktisk imot reglene her på forumet. Hvis du har jugd så sier jeg da i svaret at du har gjort det, samt en begrunnelse for det. Hvordan er det selvmotsigende? Jeg skrev også at det er humor og underholdende å lese her inne? Igjen så må du virkelig prøve å forstå hva du faktisk leser og slutte med stråmannsargumentasjonene dine ved å prøve å putte inn meninger som jeg ikke har ved å dele opp sitatet mitt for å svare på noen få ord i en setning der du trekker dem ut av sin betydning.. Skjerp deg. Dog, jeg kan vell ikke snart forvente noe mer, da det virker som om dette er noe dere lærer av presten ellernoe slikt? Du stiller meg spørsmål der du mener at jeg har sakt ting jeg aldri har sakt. Dermed spør jeg deg hvorfor du spør disse spørsmålene. Men nå forstår jeg jo hvorfor. Du svarer ikke på mine spørsmål og kverulerer bare videre på at det jeg som ikke leser det du skriver. Jeg skriver det jeg mener, jeg følger ikke etter andre, dette er bare usaklig av deg. Du kan skrive at jeg skal skjerpe meg så mye du vil, forstår det, ettersom du ikke kan svare på mine argumenter. Endret 22. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Ja, hva med klimadebatten? Relgiøse mennesker har også samvittighet. Du mener jeg er ignorant, jeg mener ikke dette. Men du forstår ikke hvordan det er å tro på gud. på samme måte som jeg ikke forstår deg. Du kan ikke prøve å overføre dette til en fantasisimulator, dette er noe jeg faktisk tror på. Hva var poenget ditt med sitatet fra Voltaire? Ja det har de, akkurat som ikke religiøse mennesker. Men du skjønner poenget mitt med at det involverer ansvarfraskrivning? Det kan gjelde andre situasjoner, "the devil made me do it". Jeg sier ikke du er ignorant, i så fall i hvilket område? VI er jo alle ignorante på noe. Det er vel ytterst få som faktisk velger å være ignorant i sin måtehold. Tja, det jeg vet er at folk forbinder forskjellige ting med troen på gud, så jeg er litt usikker på hvordan jeg kan relatere meg til det. Det har du rett i. Men det kommer jo annpå hva du tror annet en Gud. Er du deteist, panteist etc. Eventuelt hva du ellers baserer din hverdag på din gudstro. Men jeg ser jeg har tatt deler av denne tråden helt vekk fra temaet, hvis du vil forsette dette over PM så er jeg med på det. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Ja det har de, akkurat som ikke religiøse mennesker. Men du skjønner poenget mitt med at det involverer ansvarfraskrivning? Det kan gjelde andre situasjoner, "the devil made me do it". Jeg sier ikke du er ignorant, i så fall i hvilket område? VI er jo alle ignorante på noe. Det er vel ytterst få som faktisk velger å være ignorant i sin måtehold. Tja, det jeg vet er at folk forbinder forskjellige ting med troen på gud, så jeg er litt usikker på hvordan jeg kan relatere meg til det. Det har du rett i. Men det kommer jo annpå hva du tror annet en Gud. Er du deteist, panteist etc. Eventuelt hva du ellers baserer din hverdag på din gudstro. Men jeg ser jeg har tatt deler av denne tråden helt vekk fra temaet, hvis du vil forsette dette over PM så er jeg med på det. Hvem fraskriver seg ansvar? Jeg tror på Gud og det betyr jeg har regler å leve etter, hva andre gjør er de sin sak, har venner som tror på mange ting eller som ikke tror. Du får skrive på PM om det er noe mer du lurer på. Ellers er det jo mange tråder hvor man diskuterer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg