RWS Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Har du forsøkt "Ouija" brettspillet selv? Har forstått det sånn at navnet er satt sammen av "oui" og "ja", og noen forklarer det med fransk og tysk språk (jaja-spillet), og mulig opphav for spillet. Det var forøvrig like vanlig stuemøblement på 50/60/70 tallet, som "Monopol" er i dag. Husker selv at de voksne brukte å spille Ouija i "sluttede lag" Så, "quida", er vel en mer arabisk avart av Ouija, som kanskje Al quida står som opphavet til ..? Blæææ Du skjønner hva jeg mente da... Og ja, vi "spilte" det ofte i ungdommen, helt til min venninnes overtroiske mor satte en stopper for det ved å knekke brettet i fillebiter og hive oss ut under trusler om skikkelig juling... Hmm, savner ungdommen jeg, det skjedde noe hele tiden da kontra dagens ungdom, som mer eller mindre ligner på jesus der de bor hjemme til de er tredve uten å gjøre noen verdens ting... Endret 19. desember 2013 av RWS Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Lager ett pentagram av djevelske lys og ganner dere alle, spesielt deg frankline. Pass på i natt skjer det noe..........merk mine ord. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Oh noes, the wizard has entered the stage! Burde kanskje svart litt på det som Malvado skrev han hadde prøvd ut, men jeg kjenner overhodet ikke til det som ble beskrevet. Er vel noe som kun er laget for å underholde? Ante ikke at Ouija-brett var vanlige her på 70-tallet. For å være ærlig ville jeg trodd de bare fantes i USA på det tidspunktet. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Og ja, vi "spilte" det ofte i ungdommen, helt til min venninnes overtroiske mor satte en stopper for det ved å knekke brettet i fillebiter og hive oss ut under trusler om skikkelig juling... Men RWS, da! Har du ikke sett Exorsisten?!?! Vet du ikke hva slike okkulte ting fører til?! Grønt spy, hoder som snurrer, senger som løfter seg av seg selv, masturbering med krusifiks, djelver og demoner osv.! Jeg regner selvfølgelig med at du har opplevd alt dette i ettertid siden du har holdt på med slikt? Endret 19. desember 2013 av LiamH Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Men RWS, da! Har du ikke sett Exorsisten?!?! Vet du ikke hva slike okkulte ting fører til?! Grønt spy, hoder som snurrer, senger som løfter seg av seg selv, masturbering med krusifiks, djelver og demoner osv.! Jeg regner selvfølgelig med at du har opplevd alt dette i ettertid siden du har holdt på med slikt? Jo, det var nettopp exorsisten vi hadde sett alle mann (på VHS videofilm, dette var helt i barndommen av video filmen, så vi hadde ikke statens filmkontroll og slikt og tro meg, jeg har sett langt verre filmer en exorsisten...) og vi elsket å skremme livsskiten ut av hverandre med "okulte" ting Sant og si opplevde jeg ikke en dritt annet enn andre folks innbildninger... Så finnes okulte ting? Jepp, oppe i hodene til folk... Men gøy var det jo å skremme enkelte til de vettaskremte pilte hjem i den tro at selveste djevelen hade tatt bolig i noen av oss der vi satt og snakket med dyp kommenderende stemme og latet som vi var besatte.. Vi prøvde også en del triks fra heksenes svartebok (som det luktet svovel av... Nei, jeg kødder ikke, det luktet svovel av boka!), men ingenting skjedde... ikke uventet. Men også her var det folk som "trodde" de opplevde ting og tang i selvsuggejon og frykt, så jeg skjønner jo hvor slike ting kommer fra... Hodet mitt har aldri gått rundt, ikke noe grønt spy, men de sex orgiene vi hadde var gøy... Går ut i fra at det ikke er så vanlig å debutere seksuellt som tolvåring, men det gjorde jeg... Sto jo i heksesvarteboka det også, men bortsett fra nytelse så skjedde det ikke noe her heller... Hadde en blomstrende ungdom... Vi hadde som kjent ikke datamaskiner vi... Og musikk kom på det minsten min sa lignet "store, sorte CD'er" , LP plater som det faktisk gikk an å snurre baklengst fordi noen kristne i USA mente at heavyrock platene inneholdt skjulte budskap om man snurret dem baklengs... Heller ikke her fant vi noensinne noe budskap... om det overrasket noen Så joda, har prøvd det mete innen slike okulte ting, men uten t jeg noengang opplevde noe okult.... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hehe... har prøvd det meste selv av disse okkulte tingene, og nei, det skjedde ingenting for de som ikke trodde på det. De mest pissredde derimot trodde de så mannen med ljåen og demoner bak hver et hjørne etterpå. Rart det der. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Husker jeg var og så exorsisten hos en venn av en venn som tok 5 kroner i "inngangspenger" fra hver av oss og vi satt som klistret til TV skjermen og så på (Den gangen var slike filmer state of the art, top notch, i dag er jo slike filmer latterlige og platte, for å si det enkelt... ) Da vi skulle hjem gikk vi veien tilbake, selv om det var nesten en kilometer lengre, for selv om ingen sa noe turte faan meg ingen av oss å gå imellom skauen ihvertfall, skitredde som vi var... Tenk om vi møtte noen som spydde grønt og vred hodet 360 grader trill rundt inne der? Næhei, den sjansen tok vi rett og slett ikke!! Så vi, de tøffe heavy rockerne med langt hår, nagler og skinnklær, så fæle og onde at gamle mennesker gjerne klatret i trær igjen for å slippe å møte oss på gata, gikk der pisseredde og følte oss mye tryggere i lyset fra gatebelysningen, der sjansen for å bli voldtatt og verre ting var langt høyere enn at vi skulle møte en besatt person inne i skauen... Joda, litt av noen rasjonelle hjerner vi hadde den gangen.... Blir nesten flau når jeg tenker på det.... I dag gjør det meg ingenting å gå over en kirkegård midt på natta, hva skulle skje der liksom? Nå er det svært sjelden jeg gidder å se slike filmer også da, nettopp fordi de er tuftet på ren overtro, men de skremmer meg ikke lenger... Har til gode å treffe noen på disse nattelige utfluktene over kirkegården her hjemme også (snarvei hjem fra en kompis...), både levende og døde, men overtro stikker meg ikke lenger... Kirkegårder er dødt nabolag, de som ligger der er og blir døde og det er derfor ingenting å være redd for. Jeg bruker heller rasjonalitet og kritisk sans før jeg lar fantasien løpe løpsk ihvertfall og det anbefaler jeg for alle andre også.... Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Etter å ha lest TS så håpet jeg at jeg skulle finne en "jeg kødda" post like nedenfor... Men..... Er det rart at enkelte troende kjører kollektivt selvmord? Er det så enkelt for enkelte å bli påvirket/hjernevasket? I helvete.... 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Hehe... har prøvd det meste selv av disse okkulte tingene, og nei, det skjedde ingenting for de som ikke trodde på det. De mest pissredde derimot trodde de så mannen med ljåen og demoner bak hver et hjørne etterpå. Rart det der. Nei. Men om ikke annet skjedde, har dere tydeligvis utviklet en dyp motvilje mot kristne. Dette kan også ha noe med å være besatt, selv om man ikke er klar over det. De farligste problemene er dem man aldri anerkjenner som problematiske. Har moret meg litt med eventyret om Hans og Grete. http://en.wikipedia.org/wiki/Hansel_and_Gretel Egentlig er jo dette et eventyr barn burde bli vettskremte av. Personlig tror jeg ideen om et kakehus i skogen der det bor en heks, virker fullstendig virkelighetsfjern. Og dermed lite skremmende. Men hvorfor ønsker så mange foreldre å lage kakehus til barna sine til jul, som skal ligne mest mulig på huset fra dette eventyret...? Enkelte kristne hevder at det eksisterte en hekseskole nede i Europa i middelalderen, og at det var mange hekser som kidnappet og spiste barn. Derfor var hekseprosessene en ren nødvendighet. "Hans og Grete"-historien passer iallfall perfekt med denne teorien. Kan det virkelig ha vært slik i de dager, at barn som var ute på tur risikerte å bli lokket inn i huset til ei heks, der de ble fanget og fetet opp? Det er også andre gamle eventyr, der reisende kommer inn i slott som viser seg å være bebodd av kjemper, som mer enn gjerne vil spise de små menneskene. Og får dem til å spise masse, så de kan fetes opp tilstrekkelig... Men heksa i "Hans og Grete" er blind, noe som kanskje har en dobbel mening. Til slutt dyttes hun inn i ovnen, altså "The ungodly witch to be burned to ashes". Høres ut som en riktig hekseprosess fra middelalderen, dette! "Hans og Grete" må virkelig være et gammelt eventyr. Tenk på dette når dere lager kakehus til barna deres... Kanskje kakehusets opprinnelige betydning er en heksekunst, utført for å tiltrekke barn, for å spise dem...! Ser at det er helt nye filmer om Hansel og Gretel som voksne, der de fortsetter å drepe hekser: http://no.wikipedia.org/wiki/Hansel_and_Gretel:_Witch_Hunters Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Slike kakehus funnet man helt tilbake til romertiden, mens pepperkaker først dukket opp etter den kristne krusaden mot Midtøsten. Så denne koblingen du har forestilt deg her er litt feil. Og historiene til grimm-brødrene var jo først ment som "ikke gå ut om natta"-historier til barna Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg skrev selvfølgelig innlegget kun for å drive reklame for filmen Hansel & Gretel . Neida... Grunnen til at huset i eventyret må være magi, er at det i utgangspunktet er umulig å bo i et kakehus mer enn et par dager (eller timer hvis det regner). Heksa ville ikke klart å bygge huset alene uten overnaturlige krefter, og til sist skulle det jo være et krav at huset skulle være spiselig og smake godt, for at barna skulle kunne lokkes inn i huset. Det å motta snop fra en heks kan forresten bety at man blir hypnotisert. For eksempel ble en gutt i Narnia, forhekset av geletoppene han tok imot fra "Heksa Hvit". Slik at han ble mindre på vakt overfor faren han befant seg. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg er oppriktig nyskjerrig på hvordan virkelighetsoppfatning til Frankline må være. Tenk å være så ekstremt fantasifull, samt klare å prøve å dytte en virkelighet blant alt dette? Enten er det jo genialt, og hun burde prøve å skrive bøker eller lage filmer med alt det virrvarret, eller så er det galehuset neste. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hehe, trist nok er nok galehuset neste 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Det er rene religiøse feberfantasier. Hun dikter sin egen virkelighet der hennes tro alltid kommer ut som vinneren. Er du uenig? Da er du besatt av sjefsskurken fra eventyret hennes. Det er umulig å være negativt innstilt til hennes tro på grunn av religionen og alle overgrepene som skjer daglig. Hjernevask... Det er trist å spekulere i om det var noe reelt bak anklagene under hekseprosessene. Trist fordi hvert år blir tusenvis sv mennesker brent levende nettopp på grunn av religionen hun forsvarer. Hekseprosesser vil alltid være massehysteri og tortur og drap mot uskyldige mennesker, aller helst kvinner men gjerne barn også. Fra hekseprosessene i norden vet vi at barbn gjerne bble brukt som vitner med de følger at fantasiene ikke fikk noen grenser. Slik utviklet det seg fantasifulle historier om kidnapping av barn, hekser som flyr til blokksberg og har orgir med satan og stearinlys i rumpa. Det grusomme bak disse latterlige historiene er at tusenvis av mennesker ble druknet, halshogd og brent. Det er kun mulig med den overtroen og massehysgeriet frankline ønsker å spre. Giftige løgner! Heldigvis er hun noen hundre år for sent ute til å kunne gjøre noe skade her. Endret 21. desember 2013 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Heldigvis er hun noen hundre år for sent ute til å kunne gjøre noe skade her. Nothing is new. Nobody expects the Spanish Inquisition. https://www.youtube.com/watch?v=QnAToomzc00 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Njah, ikke undervurder den skaden 1 million idioter kan gjøre samlet. Internett har gjort mirakler for idioter. Nå kan de organisere seg. Jeg tror faktisk at giftige løgner gjorde mindre skade for noen hundre år siden. Hadde det ikke vært for Internett hadde TS fortsatt brent stearinlys og ikke forgiftet sine nærmeste med løgner Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Nothing is new. Nobody expects the Spanish Inquisition. Jeg har aldri snakket om inkvisisasjonen. Jeg snakker om hva som skjedde i norge, danmark og sverige. Tusenvis av mennesker ble dømt for en kriminalitet ingen hadde gjort, en kriminalitet som ikke eeksisterer. Det er kun mulig med et folkehysteri og panikk sammen med religiøs fanatisme og lettlurthet. Er det dette du ønsker deg når du spekulerer i om sinnsyke fantasier er virkelighet? Endret 21. desember 2013 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Det står ingenting i bibelen om at Jesus ble født på vinteren. Hva prester senere har gjort er ikke så veldig relevant i forhold til at du påstår at bibelen lyver på dette punktet. Du ser virkelig ikke hykleriet?? De som påstår at de er de ærligste, mest troverdige og liksom klippefaste, for dette er hva enhver kristen innbiller seg at h*n er (samt bedre, mer verdt, hevet over den gemne ikke-kristne hopen også videre), er de som løper rundt og juger mest? De innbilles, og antagelig tror selv på, at alle som ikke har den samme overtroen som dem er drapsmenn, løgnere, driver hor (altså sex uten at man gifter seg først...) og satan dyrkere. Alt sammn såklart for å sette dem selv i et godt lys og for å skjule at det er de som løper rundt og juger og bedriver et hykleri så stort at de må være totalt hjernetomme for ikke å se det selv.... Kristendom er hykleri, uærlighet, løgner og ikke minst et oppbygging av ego til de store høyder, kort sagt tror de at de er bedre enn alle andre fordi de er kristne, men er de fleste av dem det? Ikke det jeg har sett fra den fronten ihvertfall... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 I likhet med muslimer skal vel heller ikke kristne spise svin hvis jeg har forstått GT,.... Så nå later du som om du ikke vet at GT er jødedommen og ikke kristendommen 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) ...Går du i en litt eldre kirke er de som regel utsmykket med gamle hedenske myte dyr og skikkelser som ikke har en puck med kristendom å gjøre, ..... Helt siden Jesus Kristus brukes dyr som metaforer på de onde, RWS Her kommer det frem at du ikke forstår de kristnes bilde språk, hverken i skrevet, illustrert eller skulptur form. Endret 21. desember 2013 av IHS 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg