Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 - Elendig hastighet!

Anbefalte innlegg

Sjekket på dinside.no sitt speedometer i kveld, og fikk 171 kbit/s som resultat, på linjen som burde gitt 704 kbit/s!

Lastet ned en testfil fra FTP'en som Tele2 vil man skal bruke for å teste hastighet og fikk et ræva resultat.

24,38 kByte/sek, mens jeg burde ha hatt oppmot 88 kByte/sek! Får omtrent 1/4 av det jeg betaler for, og jeg er rett og slett drittlei hele Tele2 nå.

Vurderer seriøst å bytte leverandør nå, for dette er helt på trynet.

Ble mildt sagt forbannet, for jeg har har problemer med hastigheten de siste 2 mnd, og det skjer aldri noe selv om jeg ringer support. De lover gull og grønne skoger, men jeg blir fortsatt sittende med gråstein.

Er det mange andre med Tele2 ADSL som sliter med elendig ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, gnir litt salt i såret, og sier at jeg har Telenor, og jeg opplever å få MER enn hastigheten jeg betaler for. Får cirka 720kbit/s konstant fra en FTP jeg bruker ofte (91KB/s), mens jeg betaler for 704kbit-linje. Betaler gjerne 40-50kr ekstra mnd for dette jeg :)

Lenke til kommentar

sleit lenge med tele2. klagde og klagde og ingenting så ut til å hjelpe.

men så en vakker dag ble ting bedre. ikke helt som de skulle være, men nesten. spesielt mot utlandet var det ille. gikk opp fra 120kbit til over 500kbit på www.dslreports.com

men nå er det blitt enda besre. ligger nå på godt over 700 der.

hastigheten er litt ustabil på kveldene. sikkert grunnet stor trafikk. men stort sett er det nå blitt ganske bra.

så det er bare å klage! det hjelper faktisk. du blir sikkert lei av heismusikken på 02000 etterhvert, men det er etterhvert verdt det.

Lenke til kommentar

Ser ikke at de har problemer på sørlandet, der jeg bor. Allikevel har jeg ikke vært over 80kB/s på over 1 mnd! ligger fra 20 til 60.

En jeg kjenner som er på en annen sentral, ikke så altfor langt fra meg sliter med elendige hastigheter han og, så det er Tele2 som har skylden.

Virker som om de ikke tar kundenes problemer helt seriøst, for nå har jeg klaget i over 1 mnd, og ingenting har forbedret seg, heller blitt enda værre.

1 mm fra å komme meg vekk fra Tele2 som ISP, og det gjør jeg hvis ikke det skjer noe i løpet av neste uke.

Ville aldri valgt de hvis jeg skulle ha ADSL nå, en stor advarsel til alle som tenker på Tele2 som leverandør.

Lenke til kommentar
Hvor mye overbooker Tele2 i forhold til f.eks. Tiscali/Bluecom eller Telenor?

Jeg har sett tallene hos TBS som nevnt i den første tråden jeg linket til, men jeg kan ikke gå ut med dem.

Spør deg selv: hvor mange BlueCom-kunder hører du klage på at båndbredden krymper om ettermiddag / kveld?

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

I tilegg til det MarlboroMannen sa, så er det flere ting som spiller inn på hastigheten du får (ikke bare ISP)

Bla. linjelengde og kvaliteten på linjen (jord på linjen)

ADSL liker ikke jord på linjen.

Da reduseres hastigheten dramatisk.

Ellers er ADSL en temmelig robust dataoverføringsteknologi.

ADSL tåler kortsluting, brudd på en leder, fremmedspenning osv.

Det kan jo hende det er oppstått feil på linjen din :shrug:

Hvis du mistenker det. Kontakt Telenor og be dem måle linjen din

(hvis ADSL'en går sammen med telefonien skulle dette være en smal sak)

Dette koster deg ingenting + at du sikker når du klager til Tele2.

Jeg ser ikke bort i fra at det kan være Tele2 da :wink:

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Jeg har sett tallene hos TBS som nevnt i den første tråden jeg linket til, men jeg kan ikke gå ut med dem.

Spør deg selv: hvor mange BlueCom-kunder hører du klage på at båndbredden krymper om ettermiddag / kveld?

Er det hemmeligstemplet informasjon?

Brodern sleit med Bluecom lenge, men jeg vet liksom ikke hvor mange kunder Bluecom har i området heller.

Kan du sende tallene til meg som mail da? Skulle likt og sett forskjellen. Synes det er rart om ikke alle leverandørene ligger "tårlig" likt...

Lenke til kommentar
Sjekk driftsmeldingene på http://mike.dax.net

Tele2 har problemer i flere deler av landet i disse dager.

jaja.

nå skal de liksom ha rettet feilen her jeg bor (møre og romsdal).

går det kjappere nå? langt derifra.

fikk akkurat litt over 300 på www.dslreports.com så jeg er ikke imponert.

fikk ikke mere enn 650 på dinside heller og der har jeg brukt å ha godt over 700.

så sannelig om jeg vet hva de gjør når de retter feil?

Lenke til kommentar

hei,

har selv tele2 704/128 -uten fast telefoni. I begynnelsen (abonnementet ble opprettet i enden av september 03) var linja mi veldig ustabil, hoppet fra 40 til 700 annen hvert sekund. Nå har den heldigvis stabilesert seg på 600+. Trodde DET var bra, jeg :roll: (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...