Norish Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Hei, jeg har fått noen komponenter til overs da jeg har byttet ut noen deler i pc'en min og tenkte kanskje på å selge dem. Hva tror dere kan være realistisk å få for de?Cpu: AMD 965 BEHK: Asus IV Formula AM3PSU: XfX Core edition 850 w 80 Plus Bronze (ikke modulær)Alt har vært i brukt, men fungerer. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke dem til å sette sammen en pc nr 2 på et senere tidspunkt, men tenkte at jeg skulle høre hva jeg kan få for de i dag. Tviler egentlig på at jeg kan få noe særlig for dem. Edit: Delene er ca to år gamle Endret 10. desember 2013 av Norish Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg byr gledelig 800,- kroner, det er jo DDR3 støtte og en god CPU, PSUn er jo kraftig nok til å kunne dra ett god gamer oppsett og koster alene 800kroner ny. Men tipper du kan få 1500 om du finner rett kjøper som sitter med AM2 oppsett enda og ønsker å gjøre en billig oppgradering. Om du velger å legge det ut for salg tviler jeg på at du får mer en 2000,- da det er mer fornuftig å bruke noen ekstra kroner på nyere HK og CPU. Det er PSUn som frister her ;-) 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Ærlig? Tenker rundt 500 er realistisk PSUen er ok, men er ikke modulær.. 3 Lenke til kommentar
Norish Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 1500 kr hadde jo vært sykt bra, men ja tviler litt på at jeg får så mye, til 500 kr tror jeg det er lik så greit å beholde delene selv. PSU'en er jo av god kvalitet og veldig kraftig(850w), men den er dessverre ikke modulær som dere nevner...-Forsåvidt så har cpu'en vært litt skadet, da den ved et uhell fikk bøyd endel av pinsene. Disse ble bøyd tilbake og den har fungert utmerket etter det (ca 2 år siden). Kan jo alltids legge delene ut på bruktmarkedet her på HW, og sjekke om det er noen interesse. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Ærlig? Tenker rundt 500 er realistisk PSUen er ok, men er ikke modulær.. Hehe, jeg er kanskje noe optimistisk for selgerens del, men jeg mener det er verdt ca 800,- men kan få mer ;-) siden CPU er skadet så faller jo pakkeprisen litt bort og man kjøper i realiteten bare HK og PSU og da ville jeg ikke betalt så mye.. ellers så er det lett å glemme at man ikke har garanti eller reklamasjonsrett som er inklusiv i prisen av nye produkter. Da jeg skrev 2000 tok jeg vel litt hardt i.. så jeg må rette meg litt selv, og etter det å få vite at det er knekt pinne på CPU så er den mer eller mindre verdiløs. Så den får man ikke solgt, Ellers så glemmer jeg at man må invistere i DDR3 minne også for en oppgradering fra AM2 og da vil man like gjerne kjøpe nytt HK i samme slengen, ikke brukt. Vil tro man kan få litt for PSUn, evnt om man hadde solgt det som en fungerende pakke med DDR3 minne ville man kanskje fått prisen jeg i utgangspunktet estimerte. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 siden CPU er skadet så faller jo pakkeprisen litt bort og man kjøper i realiteten bare HK og PSU og da ville jeg ikke betalt så mye.. CPUen er jo ikke skadet. Noen pinner ble bøyd og bøyd tilbake, funker utmerket. Viss CPUen er skadet så er det veeldi mye som blir solgt i butikken som også er det... 3 Lenke til kommentar
Norish Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 Ja cpu'en fungerer, de ble bøyd for nesten to år siden. Etter at de ble bøyd tilbake så har den fungert siden da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå