Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utvekslingen er bare et helvette

Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg har vært på utveksling i England siden slutten av august i år, føler at utvekslingåret ikke gikk som planlagt i det hele tatt og situasjonen har bare forverret seg mer og mer. Bor nå hos min vertsfamilie nr. 2 siden den forrige familien matet meg så vidt og hadde meg kun i hus pga. penger.

Den vertsfamilien jeg bor hos nå er verken grei eller direkte slem, men virker mer likegyldig på at jeg bor i huset. De eneste interaksjonene vi har er når vi spiser middag sammen. Verts"moren" min virker bare irritert på at jeg er her, siden hun egentlig ikke planlagt å ha utvekslingstudenter i hus i år.

Må også legge til at jeg går på skole i nabo byen min og bruker ca 2 timer hver dag på å komme meg frem og tilbake til skolen og hjem, noe jeg føler er jævlig bortkasta. Har derfor store problemer med å være sosial eller dra på hobby aktiver etter skolen siden det blir for seint i hverdagen. Så sittet det meste oppholdet mitt på rommet mitt og dasset.

I det siste har jeg bare blitt mer og mer deprimert og frustrert, og på skolen har ting bare forverret seg. Har gjort meg kjent med en del folk men klarer nesten ikke å være sosialt for alt føles så tåkete, og jeg synes enten det er forvirrende, irriterende eller tåkete fordi jeg er ikke oppmerksom hvis folk prøver å snakke med meg. Men sånn skolesett har det gått helt greit(fått en en del C`er og en B), men i de siste ukene har jeg så vidt klart å følge med i de fleste timene på skolen.

Følgende spørsmål er... Bør jeg avbryte utvekslingsåret til jul(får da hvertfal fullført en semester) når jeg både føler meg fysisk og psykisk nede?

Anonymous poster hash: 9ee29...556

Anonymous poster hash: 9ee29...556
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnesd et noen mulighet for å bytte familie igjen? Har hørt om andre so. Har hatt et par dårlige familier før de har kommet til en bra en av typen de har hatt kontakt med i årevis.

Ganske drittsekk å gjøre det kun for penger og ikke snilt å være slik vertsmoren din nå er heller. For meg hadde sikkert noe slikt blitt et tapsprosjekt, hadde ønsket at vedkommende hadde det bra. Om man skal ha noen boende, så må man jo inkludere vedkommende.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Altså, så lenge du holder ut, så burde du holde ut. Du må selv kjenne på dine egne grenser for når du absolutt ikke klarer mer. Som de andre her, så synes jeg du burde forsøke å skaffe deg en ny vertsfamilie. Gode karakterer er jo ikke alt, men jeg synes uansett du imponerer. Dersom du klarer å fullføre med såpass gode karakterer, så vil du neppe angre på det i ettertid. Til sist, det er i tunge perioder man ofte lærer mest, selv om det er veldig vanskelig der og da. Stå på, du er tøff synes jeg.

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...