IntelAmdAti Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei, min Blizzard-konto ble hacket i noen timer for noen dager siden, jeg resatte passordet samme dag men fikk en epost i dag om at Diablo 3 kontoen var stengt."* * * NOTICE OF ACCOUNT CLOSURE * * * A user of this account has recently been involved in actions deemed inappropriate for Diablo III by the In-Game Support staff of Blizzard Entertainment. This decision was made after a thorough investigation of the situation as a whole. Though we are unable to discuss the outcomes of our investigations due to privacy concerns, rest assured that this incident has been looked into very thoroughly, and the appropriate actions have been taken on all involved accounts.Account Action: Account ClosureOffense: Unapproved Third Party SoftwareA third party program is any file or program that is used in addition to the game to gain an unfair advantage. These programs may increase movement speed or teleport heroes from one place to another beyond what is allowed by game design. It also includes any programs that obtain information from the game that is not normally available to the regular player or that transmit or modify any of the game files."Er de virkelig så dumme? Kontoen min blir hacket og de banner den fordi jeg har jukset?Er de ikke istand til å se at ipen som logget seg på og jukset umulig kan tilhøre en datamaskin jeg disponerer? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Isåfall hadde jo alle bare brukt en VPN hver gang de ville jukse.. Nei, jeg synes det er bra at de stenger juksepavene ute! Bra at de har juksdetector som tydligvis fungerer. Om du har jukset, eller lånt bort kontoen din til en som jukser vet jeg ingenting om, men har ikke Bnet grei sikkerhet nå? Må vel ha sånn ekstra kodebrikke\tlf app om man logger på fra et annet sted? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 Får se om de retter opp i feilen sin, glemmesak at jeg kjøper flere Activision-Blizzard-produkter når de banner deg dersom du er blitt hacket.Jeg hadde glemt passordet til bnet kontoen min, ikke logget inn på noe bnet spill på lange tider. Kan ikke huske sist jeg hadde det installert på pcen engang. For meg virker det mer sannsynlig at sikkerhetssvikten ligger hos Blizzard sine servere, enn på en maskin som har vært formatert flere ganger og ikke hatt Blizzard-spill installert de siste årene. Jeg betaler for antivirus og firewall, men om jeg skulle ha keylogger eller lignende, hvordan skulle de likevel fått tak i et passord som ikke blir brukt?Har aldri kjøpt gull eller brukt hacks i slike online-spill, da er det irriterende å bli stemplet som juksemaker. Men jeg driter i det, Activision-Blizzard trenger ikke pengene mine uansett og hvis de mener jeg jukser og bruker hacks da trenger ikke jeg spillene deres heller. Lenke til kommentar
BuerN0R Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) For å spille Diablo 3 må du logge inn på Battle.net kontoen din. Så det kan vell ikke være så alt for lenge siden du brukte det? Spiller du Diablo 3 nå? Hvordan vet du at kontoen din ble hacket i noen timer for noen dager siden? Bruker du mobile/keychain authenticator? Endret 11. desember 2013 av BuerN0R Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 Kjøpte Diablo 3 ved release og spilte til lvl 30 før jeg gav meg.Alle wow-kontoene mine har vært frozen siden cataclysm release, og starcraft 2 kan jeg ikke huske sist jeg har spilt. Dersom de logget passordet sist gang jeg logget inn, så har de ventet et halvår eller år før de bestemte seg for å bruke det.Merket at jeg ble hacket når jeg fikk epost om at passordet til bnet-kontoen var forandret.Fikk svar fra Blizzard support, kontoen ble stengt pga boting på asiatiske servere, de låste opp kontoen igjen så da er jeg fornøyd. De kunne kommet med en unnskyldning også, men jeg skal ikke klage. Lenke til kommentar
b4kk3n Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 For meg virker det mer sannsynlig at sikkerhetssvikten ligger hos Blizzard sine servere, enn på en maskin som har vært formatert flere ganger og ikke hatt Blizzard-spill installert de siste årene. Kjøpte Diablo 3 ved release og spilte til lvl 30 før jeg gav meg. Hvordan kan du ikke hatt Blizzard-spill installert de siste årene hvis du spilte Diablo 3 ved release? Mange blir ofte hacket fordi de har identiske passord til flere kontoer. Mulig de har fått tak i mailen din og passord, for så å bare ha vært heldig. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Bra de ordnet opp i det! Anbefaler deg på det aller, aller sterkeste å sette opp b.net kontoen din med mobile authenticator hvis du har en smarttelefon. Tar et par sekunder ekstra å logge inn, men da er du nesten 100% bulletproof mot hacking. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 Tok vel litt hardt i, Diablo 3 er bare 1,5år gammelt og jeg har sikkert spilt Starcraft 2 det siste året. Men jeg spilte bare Marine Arena arcade map og det gikk jeg lei av for lenge siden. Det virker bare rart at jeg ble hacket akkurat nå, og ikke mens jeg spilte aktivt.Men det er mulig de har fanget opp passordet fra noe annet, vet ikke hva det skulle vært men jeg skal forandre passordene mine rundtom justincase.Prøvde å legge til authenticatoren min, men den er mange år gammel og jeg tror klokken inni er ute av synk, kodene virker ikke lenger.Så da ble det mobil-appen i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå