Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker en jente - hva burde jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg går førsteåret på videregående, men er ett år eldre enn de andre.

Det er en jente i klassen som jeg liker. Jeg liker veldig godt å være med henne og tenker på henne hele tiden. Har vært venn med hu i mange uker nå, og har tilbrakt mange timer utenfor skolen sammen med henne og venninnene hennes. Hun har vært hos meg noen ganger også. Om jeg kjeder meg spør jeg alltid henne om å finne på noe, noe vi ganske ofte gjør. I helga var hun med en venninne også ringte hun meg når hun kjedet seg, noe som jeg ser på som et godt tegn. Også i går skrev hun til meg først også snakket jeg med hu en stund på kvelden. Dette betyr jo at hun liker å snakke/være med meg.

Men jeg føler som om jeg bare blir sett på som en venn. Også når hun har skrevet med to andre kompiser av meg angående meg så har hun fortalt dem at hun ikke liker meg på en annen måte enn som venn. Ble litt lei meg av å høre det, men om hu faktisk hadde likt meg er det nok ikke nødvendigvis så sannsynlig at hun hadde sagt det rett fram heller, så kan være fordi hun ikke tør å si det, selv om det ikke er veldig realistisk. Om hun var ærlig er det dog mulig å skifte følelser.

I hvertfall så liker hun tydeligvis å være med meg, men jeg vil gjerne prøve å komme videre. Hva burde jeg gjøre? Føler at jeg bare blir sittende i samme situasjon som nå om jeg ikke prøver meg videre, men vil samtidig ikke ødelegge vennskapet om jeg ikke får det til.

Anonymous poster hash: eacd0...6e0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes, hopp i det før du havner i friendzone. Det kan være et hælvete å komme ut av, så bare kjør på. Flopper hele prosjektet så kan du alltids falle tilbake på å være venner, så lenge dere begge får tid til å akseptere situasjonen.

Lenke til kommentar

Hvis ikke du spør hun ut - gjør noe andre det. Kjør på!

Evt. bare make a move om du har hun alene! Pew!

Jeg snakker stort men tør ikke å gjøre ting selv :) (Men selv jeg har hatt kjæreste)

Wait a minute: Jeg husket på at jeg fikk jo kjæreste ved å make a move. Og det movet var big.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...