Tullballj Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Dysene på scooteren min er tett etter jeg klarte å fylle feil olje. Skal selge den pga bruker mest bil til og fra jobb etter jeg flyttet fra urbane strøk. Noen som vet hvordan jeg kan få renset dysene? Har forsøkt å kjøre den litt for å se om det kan hjelpe. Den går hardt på tomgang og har ikke det samme draget som før i oppoverbakker. Den går helt fint ellers i marsj og toppfart. Det er en aprilia sr 50 ditec med elektronisk innsprøytning og seff 2-takts motor. Når jeg oppdaget feilen etter jeg hadde kjørt noen km og den fusket, så parkerte jeg scooteren og pumpet ut all oljen. Fylte så på ny helsyntetisk 2-t olje. Byttet og tennplugg. Den feile oljen var og 2-t olje, men kjip mineral. Fikk høre etter at den bare skal ha syntetisk 2-t olje. Endret 10. desember 2013 av Tullballj Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 ta dysen ut å rens den? Lenke til kommentar
stormb97 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 ta og kok dem i grønsåpe det funker fett ! Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Ja, men hvordan får man den/de ut? Lenke til kommentar
stormb97 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 skru dem ut med flattrekker Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Men hvordan kommer jeg til de? Lenke til kommentar
stormb97 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 er vel nederst på forgassern din så er det et "bunnkar" der du skur ut noen skurer og tar av det deklset, og da børr du se noen gullfarga skurer. Lenke til kommentar
stormb97 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Når du har skrudd av bunnkaret (det dekslet nederst på forgassern) skal du se noen farger som er gullfarga, skru ut den største som er hoved dysa di. så tar du og koker den i grønn såpe Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Sikker på at det er slik med El-innsprøytning? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det han beskrev var for vanlig forgasser. Lenke til kommentar
stormb97 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 stemmer har ikke skrudd mye på innsprutnings system men er vel og google litt så finner du ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå