Gå til innhold

Billigste reise til Clisson i nærheten av Nantes i Frankrike

Tunky

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og et par kamerater tenker å dra på en festival i Clisson i Frankrike. Det eneste problemet er hvordan vi skal komme oss dit.

Hva være billigste måte å komme seg dit?

Forslag jeg har fått er å fly til Paris og ta lyntog til Nantes og lokaltog til Clisson. Eventuelt fly via Amsterdam til Nantes og så lokaltoget.

Har sjekket supersaver.no og det ser ut som veldig mange av flybillettene til Nantes er med 2 bytter og 8 timer venting på Charles De Gaule.

Problemet også er at nærmeste flyplassen er Kjevik, ikke akkurat verdens navle. Heller verdens navlelo. Eventuelt studerer kameratene mine i Oslo, så det kan være mulighet for å sove over i leiligheten deres og fly fra Gardermoen.

Vil det eventuelt være billigere og ta toget ned gjennom Europa, hele veien?

Noen tips til å finne en billig måte å komme seg til vest-Frankrike?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere er 3 så tror jeg selve transportbiten av reisen kunne komme på en grei pris med å kjøre selv faktisk. 3 voksne med interrail blir en del tusen og går ikke stort fortere. Fly var jo også nokså stivt både fra Kjevik og Gardemoen. Om dere gidder og er heldige så trenger dere kun en overnatting på veien. Og med en drivstoffvenlig bil så er det 3 tanker.

Jeg liker mye bedre å ta bilen når man ikke skal så langt at fly er nødvendig. Man opplever så mye mer enn å trøkke seg inn i et fly

Lenke til kommentar

Problemet er at vi ikke disponerer bil. Jeg tviler på foreldrene våre er veldig keen på å låne oss bil til å kjøre til en festival i Frankrike. :p

Det KAN være at jeg kan leie en billig bil av en bekjent av pappa, men det er såpass vagt at jeg ikke tør håpe på det. Om vi bytter på å kjøre kan vi vel klare å kjøre hele veien i ett strekk også.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner kjørte Oslo-Caen i ett strekk alene så 3 stykker burde klare seg til Nantes uten overnatting.

Tar dere bilen på båten til Hirtshals sparer dere mye tid og det er mulig det er billigere også med det dere sparer av bensin og bompenger.

Om bilen ikke er i god nok stand til å klare reisen er det imidlertid kjipt med uforutsette utgifter.

Lenke til kommentar

Hvordan er reglene for leie i Danmark? Vi vil være 21 på reisetidspunktet, og bare 2 har lappen.

Jeg sjekket på Avis.dk. Egen avkryssing, og høyere pris, for dem mellom 21 og 25, men det ser ut som det burde gå greit.

Hvilke andre selskaper som har kontor i Hirtshals aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hellfest har faktisk kurant lineup i år.

--

Det jeg gjorde var fly til Paris -> TGV til Nantes -> lokaltog til Clisson. Neppe den billigste løsningen, men rimelig effektiv. Hadde et par timer i Paris på vei til Clisson, men måtte pseudo-overnatte i Nantes på vei tilbake. Dette kunne løst seg ved å hjemreise en hel dag senere (overnatte i Clisson eller finne et hotell et sted), men på grunn av tidspress måtte vi ta morgenflyet hjem.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Hellfest har faktisk kurant lineup i år.

--

Det jeg gjorde var fly til Paris -> TGV til Nantes -> lokaltog til Clisson. Neppe den billigste løsningen, men rimelig effektiv. Hadde et par timer i Paris på vei til Clisson, men måtte pseudo-overnatte i Nantes på vei tilbake. Dette kunne løst seg ved å hjemreise en hel dag senere (overnatte i Clisson eller finne et hotell et sted), men på grunn av tidspress måtte vi ta morgenflyet hjem.

Hvorfor via Paris når en med en mellomlanding kan fly til Nantes?

Lenke til kommentar

Pris, primært. Lunch i Paris veide, samt at vi nå endte på togstasjonen i Nantes siden vi uansett måtte innom lokaltog.

Det er nok en mindre utfordring enn togskifte i Paris, der en ikke har sentralstasjon og de må uansett via Amsterdam (eller Oslo).

Besparelsene i flybillett forsvinner antalgelig i togbillett. AGV er ikke spesielt billig rundt helger og med 3,5 mil fra flyplassen i Nantes til Clisson kan taxi være like greit.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Det kostet ikke all verden, om jeg husker rett. Tror transport kom på 1500-2k/pers t/r.

og prisforskjellen på fly kan komme en del under 1000, men er svæt avhengig av hvilken helg det er snakk om.

(Jeg har sjekket i mai)

Reisetiden blir selvsagt også langt kortere.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...