V?rbris Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rbk-kutter-stoetten-til-frelsesarmeen-etter-aresaken-4171416.html Rosenborg slutter med å støtte Frelsesarmeen etter denne homos kritikk fordi han ikke fikk være sekretær i frelsesarmeen. Are Veraas Jeg synes hverken Are eller Frelsesarmeen er de viktige her - men de som ikke har mat, eller klær og ligger i gatene vinterstid. Jeg oppfordrer Are til å si opp i Frelsesarmeen - ikke fordi han er homofil - men fordi den skade han har forvold fullstendig uskyldige i sin egen navlebeskuelse. Som jeg oppforder alle andre lesbiske og homofile til å trekke seg ut av Frelsesarmeen og andre kirkelige organer. Jeg vil ikke ha dem der, jeg forventer både selvoppofrelse og respekt for de svakeste av de svake i samfunnet. At Arve synes egen seksualitet og eventuell stillingsbenevnelse er viktigere enn de han skal hjelpe, deklassifiserer dette ham i en hvilken som helst human stilling. Seksualiteten var "godkjent" av Frelsesarmeen, men det sto om stillingen som sekretær. Gå - gå av nå Are har du ikke forvold nok skade? Hvor mange skal gå Julen i møtte uten mat på grunn av deg? Hvor mange skal måtte ligge ute i kulde nå i Julen på grunn av deg? Hvor stort offer skal andre måtte forvolde på grunn av deg? Mens du ikke forsaker en eneste ting i ditt ego. Jeg blir kvalm av slikt. Heretter støtter jeg absolutt ingenting av arbeide for lesbiske og homofile. De har gått for langt, her utnytter de de svakeste av de svake i samfunnet. Jeg holder Are ansvarlig for hver eneste sjel som Frelsesarmeen ikke når denne Jul og kommende Juler. Ansvarlig for forfrysninger, og sult. Endret 10. desember 2013 av Vårbris 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 10. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2013 For noe sprøyt. RBK gir bare pengene til en annen veldedig organisasjon i steden, helt på sin plass. Håper flere gjør det samme. 14 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Du får komme tilbake med hvem - den andre veldedige organisasjon er... når du vet dèt. Ellers virker det ikke som du vet stort, annet enn at homser er ok. Og dèt kan de være, men også de er som oss alle andre, med mer eller mindre usympatiske trekk. Som f.eks. du kan ha - i følge noen. Saken er at her har Are satt andre i knipe på grunn av en stilling han ikke får. Jeg er kristen, døpt og konfirmert kirkelig. Derfor har jeg meninger om dette selv om jeg ikke anser meg som direkte religiøs. Her handler det bare om Are,s tissemann og hans legning og hvilken jobb han vil ha. Han tenker overhode ikke på de skader han forårsaker. Eller gjør han dèt? Er dèt nettopp det dèt han gjør? Spiller hensynsløst på den skade han kan forvolde en stakkars som ligger i veigrøften med store sjanser for å få forfrysninger på bein og tær? En stakkars jævel som kunne ha søkt ly hos Frelsesarmeen. Skitne jævler og jeg mener det. RBK har med ett blitt ett rævalag nå - og jeg forstår Tromsø,s griseansikt av tidligere trener med ett. Endret 10. desember 2013 av Vårbris Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hald diskusjonen høfleg og til emnet. Fire innlegg er fjerna. Lenke til kommentar
Populært innlegg knopflerbruce Skrevet 10. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2013 Vel, OP bidrar ikke akkurat til å bedre Frelsesarmeens ry - det er helt sikkert. Hvordan det går an å mene at en person som ikke gjør noe annet enn å ha en seksuell legning, og utøve den på lik linje med alle andre, skal trekke seg fra et verv på bakgrunn av den er mildt sagt underlig. Det er FA som har ansvaret for at disse pengene ble utdelt, det er DERES avgjørelse og DERES begrunnelse som er årsaken her. Håper de som ellers gir til FA heller bruker penger på organisasjoner som lar mennesker være mennesker, og ikke de som forkler sin egen avskyelighet med almisser.Jeg holder FA ansvarlig for hver eneste sjel dette går ut over, de burde skamme seg - og ta dette inn over seg. 10 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Du får komme tilbake med hvem - den andre veldedige organisasjon er... når du vet dèt. Rosenborg, som ble nummer to i eliteserien i år, har valgt å gi pengene til fotballklubben Hveita United, et fotballag for hjemløse, i stedet. Men Rosenborg avslutter ikke alt samarbeid med Frelsesarmeen. I begynnelsen av neste uke skal de holde lunsj på Lerkendal for bostedsløse i Trondheim. Er det noe mer du lurte på? Vet ikke om han ikke lenger får fortsette i jobben fordi han er homofil, eller om det er en annen grunn. Men jeg tviler ikke på at det kan være sant, men tanke på at det er ikke første gang det har skjedd. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=296741 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg skjønner ikke trådstarters logikk. Rett og slett. Her har vi en vel ansett (ifølge det vi leser om ham) FA-medarbeider som tilbys en stilling, vi får gå ut fra at det er fordi han var kvalifisert og foretrukket til stillingen. Så tas stillingen fra ham, fordi han er samboende homofil. Og så skal et eller annet være hans feil? Hva da? At han ikke holdt kjeft om det, så folk fortsatt skulle tro at FA er bedre enn de er? Jeg vil gjerne vite hvem jeg støtter, hva de står for og hva pengene går til. Hvis FA ikke klarer å leve med homofili i egne rekker så er det deres problem. Da får de ikke min støtte. (Det har de ikke fått de siste årene, etter forrige historie av samme slaget.) Geir 9 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Flere forlater Grytekonserten Geir 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Liste med Nordmenn som sikkert alltid har hatt mat på bordet. Noen av dem sikkert også mottatt bidrag fra stat, kommune osv. Setter egen lykke og velferd foran alt det elendige som kan treffe en person i livets gang. RBK Klaus Sonstad Martine Rygvold Erlend Viken Jan Tore Megård Thomas Nyborg Ørjan Langnes = GRUPPA SOUP Tore Holte Follestad Madrugada DJ Løv Amund Maarud Sondre Lerche Erik Faber Thom Hell Stian Jensen Bjarte Hjelmeland Oppfordrer alle til å boikotte disse person hvor hen de en måte opptre. Gjerne også utsalgsteder som selger deres musikk. Alle har frontet sitt syn via media, og der er sikkert langt flere. Lista kan bli lang. Er nok av navlebeskuende egosentriske personer her i Norge - også lesbiske og homofile - ingen unntak der på skuta. Det er ingen menneskerett å ha jobb i frelsesarmeen. Are krenker mitt livssyn og min religion. Ingen av Are,s støttespillere her har vel noen gang gitt noe til frelsesarmeen, og har vel aldri tenkt dèt heller. Flesteparten er vel halvkommunister og ateister med ett heller labert menneskesyn. Dèt de finner på for godt skal påtvinges andre. Men de selv skal ikke påtvinges noe som helst. Igjen ARE VERAAS - få ræva di ut av frelsesarmeen - du har ingen misjon der å gjøre, ei heller andre steder hvor menneskesyn står i fokus. Dette gjelder også selvoppofrelse, som ingen her på forumet har. Meg, meg og atter meg igjen. Endret 11. desember 2013 av Vårbris Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Vel, OP bidrar ikke akkurat til å bedre Frelsesarmeens ry - det er helt sikkert. Hvordan det går an å mene at en person som ikke gjør noe annet enn å ha en seksuell legning, og utøve den på lik linje med alle andre, skal trekke seg fra et verv på bakgrunn av den er mildt sagt underlig. Det er FA som har ansvaret for at disse pengene ble utdelt, det er DERES avgjørelse og DERES begrunnelse som er årsaken her. Håper de som ellers gir til FA heller bruker penger på organisasjoner som lar mennesker være mennesker, og ikke de som forkler sin egen avskyelighet med almisser. Jeg holder FA ansvarlig for hver eneste sjel dette går ut over, de burde skamme seg - og ta dette inn over seg. Nei ikke alle kan utfolde sin seksuelle legning her i landet. Vi har en rekke - hva skal vi kalle det - utskeiende seksuelle legninger - som ved lov er forbudt. Og med rette. Skal ikke nevne de her, men synes disse forbud er greie. Er jo også de som blir tvangsmedisinert på grunn av sine seksuelle legninger for å svekke disse legninger. Så kommer slik møkkaprat at ALLE kan gjøre som de vil i henhold til sin seksuelle legning. Hva om Are skulle ha blitt tvangsmedisinert grunnet sin homofili? DA hadde det vært grunn til å gaule.... Men det blir ikke gjort, fordi det er noen som enda deler Norges befolkning i oss og dem. Endret 11. desember 2013 av Vårbris Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Flere forlater Grytekonserten Geir Er vel et bevis på at "kulturpersonligheter" er med på "veledige" konserter for egen vinning. For tross alt, dette er ikke noe nytt standpunkt fra FA sin side. Videre vil det også sies at dermed Are Veraas gikk inn i dette med åpne øyne angående FA sitt syn, og ikke kan være overrasket hvordan de ville reagere. Det man da kan trekke ut av dette er at AV gikk inn pga egoistiske ønsker om å forandre FA etter sitt syn (ie tillate homofilt samboerskap). Endret 11. desember 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det ikke Frelsesarmeen som setter egen overtro høyere enn de som sitter ute og fryser?Om frelsesaremeen fjernet denne dette kravet, som ikke hører hjemem i en moderne verden, fra sine vedtekter så hadde problemet vært løst? 4 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det ikke Frelsesarmeen som setter egen overtro høyere enn de som sitter ute og fryser? Om frelsesaremeen fjernet denne dette kravet, som ikke hører hjemem i en moderne verden, fra sine vedtekter så hadde problemet vært løst? Du har da andre organisasjoner som du kan støtte, tross alt er det et av argumentene til de som vil forandre FA etter sitt eget syn. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Du har da andre organisasjoner som du kan støtte, tross alt er det et av argumentene til de som vil forandre FA etter sitt eget syn. Ja, og det er det som blir gjort, men likevell driver TS og og syter og klager over at dette går ut over de som Frelsesarmeen hjelper. Men saken er, at for Frelsesarmeen så kommer deres egne holdninger først (egoisme) og så kommer omtanken for de de hjelper. Om det hadde vært omvendt hadde de endret standpunkt i debatten når det potensielt kunne gå ut over de dem hjalp. 2 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er selvsagt ikke hans feil at folk ikke velger å støtte Frelsesarmeen etter dette. Han viser jo bare til det som er realiteten i saken. Dette er Frelsesarmeens feil, fordi de valgte å følge en praksis som gjør at folk ikke ønsker å gi veldedighetspengene sine til dem. Det er tross alt helt legitimt å være kresen på hvilken organisasjon man velger å gi penger til, og de som velger å gi til en annen organisasjon etter dette, gjør det pga. at de ikke er enige i Frelsesarméens praksis. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Ja, og det er det som blir gjort, men likevell driver TS og og syter og klager over at dette går ut over de som Frelsesarmeen hjelper. Men saken er, at for Frelsesarmeen så kommer deres egne holdninger først (egoisme) og så kommer omtanken for de de hjelper. Om det hadde vært omvendt hadde de endret standpunkt i debatten når det potensielt kunne gå ut over de dem hjalp. Det er en ærlig og redelig sak. Dog, en kan ikke gjøre dette til et nytt fenomen, da dette har vært synet til FA over mange år. Det eneste som står igjen er at dette er et politisk stunt fra AV og artistenes side, som også er forsåvidt greit nok så lenge de ikke bruker "synd på meg fordi jeg diskrimineres". FA har sine prinsipper de mener er viktige for at de kan hjelpe flest mulig, i det lange løp. Andre organisasjoner har sine. Dette blir litt som å melde seg inn i 4H fordi en vil at de skal bli helt lik speiderbevegelsen. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Er selvsagt ikke hans feil at folk ikke velger å støtte Frelsesarmeen etter dette. Han viser jo bare til det som er realiteten i saken. Dette er Frelsesarmeens feil, fordi de valgte å følge en praksis som gjør at folk ikke ønsker å gi veldedighetspengene sine til dem. Det er tross alt helt legitimt å være kresen på hvilken organisasjon man velger å gi penger til, og de som velger å gi til en annen organisasjon etter dette, gjør det pga. at de ikke er enige i Frelsesarméens praksis. AV er da ikke uskyldig, da han viste utmerket godt (og jeg har mine mistanker om at det var hele tiden intensjonen) at artister vil selvsagt snu sin kappe etter hva som tjener deres egne interesser best. FA har vært åpne på at samboende homofile ikke er ønsket. Ellers er det selvsagt helt legitimt å ikke støtte organisasjoner fordi de bryter ens egne prinsipper. Det er dog ens egen egoisme som da styrer valget, som også her absolutt legalt og ønsket. Problemet oppstår når da ønsket er å forandre den en ikke vil støtte. Ikke støtt om det er det som er ønskelig, og så hold kjeften. Det burde være moralen. Endret 11. desember 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er vel et bevis på at "kulturpersonligheter" er med på "veledige" konserter for egen vinning. For tross alt, dette er ikke noe nytt standpunkt fra FA sin side. Selvsagt. Og hadde ike dette blitt noen mediesak så hadde de vært med på konserten og alle hadde tilsynelatende vært glade og fornøyde og latt som de ikke visste. Altså er det godt at det ble en mediesak. Videre vil det også sies at dermed Are Veraas gikk inn i dette med åpne øyne angående FA sitt syn, og ikke kan være overrasket hvordan de ville reagere. Det man da kan trekke ut av dette er at AV gikk inn pga egoistiske ønsker om å forandre FA etter sitt syn (ie tillate homofilt samboerskap). Også selvsagt. Og det ikke galt av ham å ønske det. Om det var et egoistisk eller altrustisk ønske kan diskuteres. Men vi som vurderer hvem vi vil støtte vurderer om vi er enige med FA her, ikke hva Veraas motiver var, det vet vi ikke. Du har da andre organisasjoner som du kan støtte, tross alt er det et av argumentene til de som vil forandre FA etter sitt eget syn. Ja. Nå ville jeg antagelig ikke støttet FA selv om de hadde "monopol", og min manglende støtte hadde gått ut over hjelpemottagerne. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Ikke støtt om det er det som er ønskelig, og så hold kjeften. Det burde være moralen. Hvorfor skal man holde kjeft om man mener noe er galt? Geir Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hvorfor skal man holde kjeft om man mener noe er galt? Geir Kan sikkert finne nok av forhold i ditt liv som jeg mener er galt, dog så har jeg moralsk fiber i kroppen min til å ikke påtvinge deg til å leve etter mitt syn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå