Katuko Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 For ikke så alt for lenge siden anskaffet jeg en ny laptop, som har funket fint hittil. Tyngre programmer (som spill og videoredigering) kjørte uten problemer. Så, den 2. eller 3. desember, sluttet plutselig Steam å starte ordentlig. ----- Multicom Xishan laptop Skjermkort: NVIDIA GeForce 765M Prosessor: Intel Core i7-4700MQ CPU @ 2.40 GHz 2.40 GHz RAM: 8.00 GB Windows 8.1 operativsystem, alle oppdateringer installert. Virus-scan og malware-scan returnerer ingen problemer. ----- Det som skjer er at jeg forsøker å starte Steam, og så går programmet gjennom påloggingskjermen uten problemer. Så snart Library, Friends, Settings eller noen andre av hovedvinduene skal til å åpne seg fryser så prosessen, uten at maskinen blir noe tregere av det. Det står at "Steam Client Bootstrapper" (hovedprosessen) ikke svarer. Jeg prøvde å kjøre Steam som Administrator og med kompabilitetsmodus, men dette fungerer ikke. Jeg har også forsøkt å starte det frørst med hoved-GPUen (NVIDIA), og deretter med den svakere Intel som er innebygd på hovedkortet. Jeg har en fysisk hotkey for å veksle mellom dem, men jeg kan også velge å høyre-klikke et program og velge "Run with graphic processor: NVIDIA GeForce". Som forventet utgjorde ikke dette noen forskjell. Systemet har tidligere fungert perfekt sammen med Steam-spill, også. Jeg ble tilrådet å fjerne alle filer fra Steam-folderen bortsett fra Steam.exe og SteamApps (spillene). Når jeg kjørte programmet igjen ble alt annet lastet ned på nytt... bare for å fryse igjen. Derfor avinstallerte jeg Steam fullstendig og re-installerte, til samme effect. Crash log sier: "[1204/161554:ERROR:resource_bundle.cc(417)] Failed to load F:\Steam\bin\chrome.pak Some features may not be available. [1204/162045:INFO:dhcp_proxy_script_adapter_fetcher_win.cc(265)] Error fetching PAC URL from DHCP: 2" Fant ingenting i chrome.pak folderen. Jeg lastet derfor over en (fungerende) Steam versjon fra min gamle PC, men denne fungerer på nøyaktig samme måte (etter å ha lastet ned oppdateringer, og den biten funker visst helt greit). Det rare er at noen Steam-spill kan fortsatt startes, da spesielt Skyrim, som jeg har moddet med Skyrim Script Extender. Siden denne launcheren ikke sjekker noe via Steam, starter spillet uten problemer... og Steam overlay (Alt+Shift) fungerer helt utmerket! Her kan jeg bruke Steam's nettleser, chatte med venner og gå inn på Settings. Det å faktisk åpne f.eks Friends eller chat utenom spillet virker ikke. Jeg har som nevnt ovenfor forsøkt med virus-scan. Jeg har lastet inn ulike versjoner av Steam, fjernet nylig installert programvare (selv om det bare var OpenOffice som kom inn i dagene før Steam sluttet å fungere), og rullet tilbake drivere. Jeg har også skrudd av anti-virus, brannmur, internett og temp-filer for å se om det var en oppdatering eller noe lignende som kvelte seg selv for Steam, til ingen nytte. Nylige oppdateringer: NVIDIA GeForce R331 game-ready driver. Dersom jeg avinstallerer denne og så prøver på nytt med en hvilken some helst NVIDIA driver får jeg denne beskjeden under oppstart: System.ComponentModel.Win32Exception (0x80004005): The system cannot find the file specified at System.Diagnostics.Process.StartWithCreateProcess(ProcessStartInfo startInfo) at System.Diagnostics.Process.Start() at HotKey.HotKey.OnNVGPUChangeTimer_Tick(Object sender, EventArgs e) at System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Timer.TimerNativeWindow.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam) Full feilmelding her: See the end of this message for details on invokingjust-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.************** Exception Text **************System.ComponentModel.Win32Exception (0x80004005): The system cannot find the file specified at System.Diagnostics.Process.StartWithCreateProcess(ProcessStartInfo startInfo) at System.Diagnostics.Process.Start() at HotKey.HotKey.OnNVGPUChangeTimer_Tick(Object sender, EventArgs e) at System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Timer.TimerNativeWindow.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)************** Loaded Assemblies **************mscorlib Assembly Version: 4.0.0.0 Win32 Version: 4.0.30319.34003 built by: FX45W81RTMGDR CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll----------------------------------------HotKey Assembly Version: 8.0.0.102 Win32 Version: 8.0.0.102 CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Hotkey/Hotkey.exe----------------------------------------System.Windows.Forms Assembly Version: 4.0.0.0 Win32 Version: 4.0.30319.33440 built by: FX45W81RTMREL CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll----------------------------------------System.Drawing Assembly Version: 4.0.0.0 Win32 Version: 4.0.30319.33440 built by: FX45W81RTMREL CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll----------------------------------------System Assembly Version: 4.0.0.0 Win32 Version: 4.0.30319.34003 built by: FX45W81RTMGDR CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll----------------------------------------System.ServiceProcess Assembly Version: 4.0.0.0 Win32 Version: 4.0.30319.33440 built by: FX45W81RTMREL CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.ServiceProcess/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.ServiceProcess.dll----------------------------------------System.Management Assembly Version: 4.0.0.0 Win32 Version: 4.0.30319.33440 built by: FX45W81RTMREL CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Management/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Management.dll----------------------------------------System.Xml Assembly Version: 4.0.0.0 Win32 Version: 4.0.30319.33440 built by: FX45W81RTMREL CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll----------------------------------------Audiodll Assembly Version: 1.0.0.0 Win32 Version: 1.0.0.0 CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Hotkey/Audiodll.DLL----------------------------------------************** JIT Debugging **************To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for thisapplication or computer (machine.config) must have thejitDebugging value set in the system.windows.forms section.The application must also be compiled with debuggingenabled.For example:<configuration> <system.windows.forms jitDebugging="true" /></configuration>When JIT debugging is enabled, any unhandled exceptionwill be sent to the JIT debugger registered on the computerrather than be handled by this dialog box. På grunn av denne beskjeden (som bare kommer opp akkurat idet driver-installasjon skal til å begynne) antyder at .NET framework trengte re-installasjon, men det ser ikke ut til å ha hjulpet heller. Annen info: HotKey er relatert til knappen som skifter GPU, og de andre ser ut til å relatere til vinduer som popper opp. Kan forklare hvorfor Steam ikke greier å åpne/lukke sine egne påloggingsmenyer selv om nettprosessen (og chat!) ser ut til å være i orden når jeg går omveien om et spills egen *.exe og Steam Overlay. En kompis forteller meg at han ser meg komme Online og in-game. Så. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre lenger, bortsett fra å kanskje re-installere OS igjen. Ville helst sluppet det, spesielt siden søsteren min kjører Windows 8 på sin laptop uten å ha problemer med nyeste versjonen av Steam, og jeg tror derfor at det må være noe spesifikt med oppsettet på min PC som skurrer. Jeg er dessverre ikke kar om å finne ut av det selv. Trengs mer info er det bare å spørre. På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå