Smestad Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei. Klarte å treffe en fortauskant i 20-30 km/t. Traff med høyre bak hjul kraftigst men også litt foran (men ser ikke noe særlig synlig skader der). Felgen bak fikk en kraftig bulk. Rattet når jeg kjører rister ikke, men må holdes skeivt (mot høyre) for å kjøre rett. Når jeg kommer opp i litt fart 30+ så rister det. Kjører en Toyota Yaris 2007 modell. Trenger ny felg til bak hjulet og dekk, er det mulig og kjøpe en felg? Bør jeg ta den på kontroll hos verksted? Bør bærebroen og forstillinga sjekkes? Ta den på firehjulskontroll? Noen sånn ca pris på hva det vil koste? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Denne bilen må definitivt på verksted for en sjekk. Jeg antar at du har fått skader i bakstilling. Det kan hende dette er tiden for å bruke kaskoen.. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 I sånne situasjoner får man sjekket understell og styring - umiddelbart! Styring og bremser er ikke noe man tar sjanser med. Felger lar seg kjøpe, div. dekkleverandører har dette. Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Takk for raske svar For vel bare ringe å bestille time hos verksted. Noen dere anbefaler bor i Asker/Sandvika området. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Kjenner INGEN verksteder i den avsides-liggende regionen. Men en tanke: Siden dette hovedsaklig er snakk om kontroll, hva med å be NAF om en arbeidsliste ? For så å velge et greit verksted for selve jobben... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei, du må ta en firhjulskontroll. Det koster 1100 kr på mitt verksted. Kjenner ikke Toyota, men tilsvarende har triangel bakhjulsopphengsystem. Dette er en del uten justeringsmuligheter. Da må hele uniten byttes. Tror delen heter travers. Bremser og hjullager må flyttes over. Ofte bytter man endel deler i stedet for å montere på gamle. Er ikke lurt å flytte over de gamle hjullagrene pga smuss. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå