Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei, kom opp i matte prøvemuntlig, og vil sikre meg 6'eren. Jeg skal planlegge og drive en elevbedrift, har bestemt meg for et LAN. På den måten kan jeg dra inn geometri, salg og kjøp av varer, sannsynlighet, vei fart og tid osv. Dette skal jeg snakke om: -Beregne plass, pytagoras, areal, målestokk (arbeidstegning). -Strøm? -Sette opp lapper, promotering. Hvordan skal jeg dra matematiske ting inn i dette? -Sette opp et budsjett, tenkte å dra inn litt basic funksjoner her. -Handle varer i Sverige, tenkte å låne penger med renter, fungerer funksjoner her? Regne om valuta. -Målestokk, beregne vei, fart og tid. -Spillkonkurranse, skal regne sannsynlighet. Tips til å gjøre det litt mer avansert? -Det totale regnskapet. Er det noe mer jeg kan skvise inn her? Takker for svar, SuperSaxy Lenke til kommentar
crystalcastles Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hvilket mattefag er det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Glemte å skrive at jeg går i 10. klasse. Kommer opp litt senere i dag :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå