VargAamo Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Liten kommune får landets raskeste nett – både opp og ned.Skaffer gigabit-linje til hvert hus og hytte 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Shruggie Skrevet 10. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2013 Søren, hadde jeg visst at det var innbyggertallet som avgjorde, hadde jeg jaget de overflødige 19.650 eller så ut av kommunen. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg ryback Skrevet 10. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2013 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?areaId=20209 14 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Bruker lyse AON eller PON splittere? Endret 10. desember 2013 av Rudde93 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Shut up and take my money!! Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjoern89 Skrevet 10. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2013 Vet ikke med andre, men her hadde jeg jaggu grevd som F med det breieste smilet om kjeften. 15 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Føler jeg er litt missunelig på disse som får 1gbit. Her hvor jeg bor, kun 6-7 minutter unna fredrikstad sentrum hvor flertallet lett kan få 100Mbit, er det beste jeg kan få 8/0.6 over telefonlinjen... 4 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Føler jeg er litt missunelig på disse som får 1gbit. Her hvor jeg bor, kun 6-7 minutter unna fredrikstad sentrum hvor flertallet lett kan få 100Mbit, er det beste jeg kan få 8/0.6 over telefonlinjen... 6-7 minutter med bil? Det er jævlig langt i gravestrekke. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 1Gbit er friskt! kjenner jeg blir litt misunnelig. 3 Lenke til kommentar
MrRob Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Bor på Hjelmeland - flytta fra fiber til adsl - så dette blir interessant. "Hvert" hus og hytte, godt jeg har gravemasking tilgjengelig, for her skal det graves. Bor 6km utenfor kjernen i "feil" retning. Prøvde Lyse nå, de hadde ikke oversikten helt enda, men planen var at alle skal få. Savner fiber, så krysser virkelig fingra for dette.. Blir spennende å se oversiktskratet deres som de skal sende på mail. 2 Lenke til kommentar
sore Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hvor mye av fiberutstyret er annerledes for linjer hvor maks hastighet er 100 Mbit kontra 1 Gbit? Bruker de andre fiberkabler, eller er det bare utstyret hos ISP som er oppgradert? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hvor mye av fiberutstyret er annerledes for linjer hvor maks hastighet er 100 Mbit kontra 1 Gbit? Bruker de andre fiberkabler, eller er det bare utstyret hos ISP som er oppgradert? ikke kabelen, fiber kabel kan støtte minst 1 Tbit.... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hvor mye av fiberutstyret er annerledes for linjer hvor maks hastighet er 100 Mbit kontra 1 Gbit? Bruker de andre fiberkabler, eller er det bare utstyret hos ISP som er oppgradert? De bruker andre porter, en port som støtter opp til 1 Gigabit fremfor en som støtter opp til 100 Mbit. 3 Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Sånn jeg har forstått fiber så skal det ikke (i teorien) være noe forskjellige kabler, er vel mer utstyret det går på. Selvfølgelig, kvalitetsforskjell er det jo alltid, men tviler på at altibox går for noe billige greier Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Uretferdig! her sitter jeg med 5/0.5 nett fra Telenor 6-10 min gangavstand fra Asker sentrum.... eneste grunnen til at Telenor sa nei til fiber var at det var for få folk som ville ha det.... Altibox har ikke spurt oss enda, men de ville ha sakt ja... 1 Lenke til kommentar
Arnakke47 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Døh.... trenger 'folk flest' mer enn 4G (som reklamen sier er optiskfiberhatighet) ...og .som jo er trådløs bredband.... kanskje det er grøftegraverne og elektronikkmøntørene skal skal ha noe å gjøre (??) Det er vel, først og fremst, privarbruk det her er tale om? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Uretferdig! her sitter jeg med 5/0.5 nett fra Telenor 6-10 min gangavstand fra Asker sentrum.... eneste grunnen til at Telenor sa nei til fiber var at det var for få folk som ville ha det.... Altibox har ikke spurt oss enda, men de ville ha sakt ja... Hahaha, tror du ja. Lenke til kommentar
Populært innlegg Tan28 Skrevet 10. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor har det seg slik at hver gang det dukker opp en sak som denne kommer det kommentarer om at folk ikke trenger slike hastigheter? Det er så inn i hampen trangsynt at jeg blir svett! 14 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Hvorfor har det seg slik at hver gang det dukker opp en sak som denne kommer det kommentarer om at folk ikke trenger slike hastigheter? Det er så inn i hampen trangsynt at jeg blir svett! Ingen tvil om at det er trangsynt og korttenkt. Det er sikkert snakk om misunnelse også i noen tilfeller. Håper det blir fiber på oss(borettslaget) til neste år. 100/100 til 300kr mnd. frister veldig Ca. om en uke så stemmer vi over tilbudet Endret 10. desember 2013 av Uderzo 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Uretferdig! her sitter jeg med 5/0.5 nett fra Telenor 6-10 min gangavstand fra Asker sentrum.... eneste grunnen til at Telenor sa nei til fiber var at det var for få folk som ville ha det.... Altibox har ikke spurt oss enda, men de ville ha sakt ja... Hahaha, tror du ja. Altibox hadde sakt ja... for hos en venn i nærheten sa Telenor også nei, og der var det sammme antal % som svarte nei, så kom Altibox etterpå, og for dem var det nokk.... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå