Gå til innhold

Galaxy note 3 eller s3 som router

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver å bruke min note 3 som hotspot, men får error hver gang.

"Windows could not automatically detect this network's proxy settings"

Prøvde med Min s3 også og får samme feil. Prøvd på 4 forskjellige maskiner uten at problemet har forsvunnet.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med kabel / USB-tethering istedet?

Ellers: Prøv å sett på hotspot på den ene telefonen og se om du kan koble til med den andre telefonen. Hvis det funker kan du hvertfall eliminere om det er noe feil med telefonen, eller om feilen ligger i windows.

Lenke til kommentar

Prøv med kabel / USB-tethering istedet?

Ellers: Prøv å sett på hotspot på den ene telefonen og se om du kan koble til med den andre telefonen. Hvis det funker kan du hvertfall eliminere om det er noe feil med telefonen, eller om feilen ligger i windows.

Skal i utgangspunkte bruke dette til å dele til flere enn en maskin så litt vanskelig å bruke kabel, må da event dele videre via pc og det blir litt unødvendig tull.

Prøvde fra mobil til mobil nå og fikk samme feil begge veier.

Lenke til kommentar

Tror du bør slå av alt av proxy-settinger på windows-maskinene dine om du skal koble disse mot et delt mobilnett. Internett-deling på android bruker jeg jevnlig og det fungerer flott. Av og til må jeg reboote telefonen dog. Men maskinene som skal koble seg på må ha alt i orden og ikke ha noen sære innstillinger på sin internettoppkobling.

Lenke til kommentar

Hvilken feilmelding får du mellom mobilene? De sier hvertfall ikke "windows could not...."

ingen feilmelding i det heletatt

Tror du bør slå av alt av proxy-settinger på windows-maskinene dine om du skal koble disse mot et delt mobilnett. Internett-deling på android bruker jeg jevnlig og det fungerer flott. Av og til må jeg reboote telefonen dog. Men maskinene som skal koble seg på må ha alt i orden og ikke ha noen sære innstillinger på sin internettoppkobling.

Har ingen sære instillinger som jeg vet om. Kun plug and play på de jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

ingen feilmelding i det heletatt

Så du kobler den ene til den andre og ingenting skjer? Og samme motsatt vei? Virker rart at to telefoner kan ha et ikke-fungerende hotspot. Da er det noe galt med oppsettet på telefonene. Såvidt jeg vet finnes det ingen innstillinger for hotspotet utenom SSID og sikkerhetstype så det skal vel godt gjøres å fucke til noe der.

Lenke til kommentar

Så du kobler den ene til den andre og ingenting skjer? Og samme motsatt vei? Virker rart at to telefoner kan ha et ikke-fungerende hotspot. Da er det noe galt med oppsettet på telefonene. Såvidt jeg vet finnes det ingen innstillinger for hotspotet utenom SSID og sikkerhetstype så det skal vel godt gjøres å fucke til noe der.

Det står jeg er tilkoblet og har full dekning og alt slik men når jeg prøver å bruke nettet får jeg bare beskjed fra nettleseren at det ikke er netttilgang.

Ikke noe mer enn dette nei, leste litt om at feil SSID kunne tulle det til (altså om man brukte æøå og lignende) men har prøvd flere forskjellige så aner ikke hva det kan være.

Prøvde med en 3 samsung fra en kollega og samme feil der og :/

Vi har forskjellige opperatør på alle også så kan ikke være her det ligger heller:

Netcom på min private

Telenor på jobb

Og onecall hos kollega

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...