Zepticon Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hvorfor er det slik at gud, den abrahamske i jødedom, kristendom og islam, alltid er referert til som "han"? Åssen vet de at det er en han? Og er det på grunn av at man kaller denne guden for et hankjønn at kvinne frykten er så stor i disse nevnte religionene? Hva er de egentlig så redde kvinner for? Fordi bibelen ble skrevet av menn... Og prestene var menn... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Er det så åpenbart? Slik jeg ser det, så er det onde en konsekvens av "egoet". Det er "egoet"/"selvet" som er grunnen til å i det hele tatt gjøre onde handlinger. Javel, så er "egoet" djevelen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Fordi bibelen ble skrevet av menn... Og prestene var menn... Og, mest sannsynlig etter hva som står der, var de litt redde for kvinner... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Er det så åpenbart? Slik jeg ser det, så er det onde en konsekvens av "egoet". Det er "egoet"/"selvet" som er grunnen til å i det hele tatt gjøre onde handlinger. Først er det vel lurt å definere hva som er ondt i enhver sammenheng og hva som er godt i enhver sammenheng før man deler ut at "egoet" gjør ditt eller hint? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Javel, så er "egoet" djevelen. Nei, har jeg ikke sagt. Trenger det å være en djevel? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Først er det vel lurt å definere hva som er ondt i enhver sammenheng og hva som er godt i enhver sammenheng før man deler ut at "egoet" gjør ditt eller hint? All kamp om mat, makt, velbehag, osv har sitt opphav i "selvet"/"egoet", og trenger ikke nødvendigvis være "ondt", hva er i det hele tatt onde handlinger? Altså, ingen tvil om at det finnes onde handlinger, slik som drap, og jeg tror dette kommer av at man er noen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Nei, har jeg ikke sagt. Trenger det å være en djevel? Du sa: Slik jeg ser det, så er det onde en konsekvens av "egoet". Djevel er bare et annet navn på "egoet" og ikke noe å være redd for. I kristendommen nedkjempes "djevelen" av menneskets nye jeg "Kristus" Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Du sa: Slik jeg ser det, så er det onde en konsekvens av "egoet". Djevel er bare et annet navn på "egoet" og ikke noe å være redd for. I kristendommen nedkjempes "djevelen" av menneskets nye jeg "Kristus" [img=http://www.marypages.com/ArchangelMichael.jpg Hahaha . Arig måte å se på kristendommen (om det er kristendom), og faktisk en tankegang jeg kan like. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Hahaha . Artig måte å se på kristendommen (om det er kristendom), og faktisk en tankegang jeg kan like. Det er ekte kristendom , hvorfor tror du at de kristne snakker om at du må la "Jesus Kristus komme inn i ditt hjerte" fordi han ønsker et møte med .... Endret 28. desember 2013 av IHS Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det er ekte kristendom , hvorfor tror du at de kristne snakker om at du må la "Jesus Kristus komme inn i ditt hjerte" fordi han ønsker et møte med .... [img=http://gallatincatholicjourney.com/img/jesus-knocking.jpg Det finnes nok like mange "ekte" kristendom, som det finnes versjoner av kristendom , om man spør de som tror i hvert fall . 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det finnes nok like mange "ekte" kristendom, som det finnes versjoner av kristendom , om man spør de som tror i hvert fall . Nei, kristendommen er slik at den møter folk på alle nivåer, er du en huleboer opplever du kristendommen anderledes enn om du ikke er det. Det du akkurat fikk presentert er ikke akkurat huleboer kristendom, mere for de viderekommende Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Nei, kristendommen er slik at den møter folk på alle nivåer, er du en huleboer opplever du kristendommen anderledes enn om du ikke er det. Det du akkurat fikk presentert er ikke akkurat huleboer kristendom, mere for de viderekommende Men om det finnes noe "viderekommende kristendom", så finnes det også mest sansynligvis også "enda mer viderekommende kristendom", og dermed blir det feil å kalle "viderekommende kristendom" for den ekte kristendommen. Uansett tro eller religion, så blir det for dumt å kalle den for den ekte, så lenge alle som ikke tror på det samme, ikke er enig med deg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Men om det finnes noe "viderekommende kristendom", så finnes det også mest sansynligvis også "enda mer viderekommende kristendom", og dermed blir det feil å kalle "viderekommende kristendom" for den ekte kristendommen. Uansett tro eller religion, så blir det for dumt å kalle den for den ekte, så lenge alle som ikke tror på det samme, ikke er enig med deg. Det er er for mye forlangt at alle skal skjønne alt med en gang og være enig, alle slike terapier tar tid, særlig når det handler om deg selv Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hvorfor er GUD en "han"? Det jeg lurer på er hvorfor HAN er en "gud"? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Nei, kristendommen er slik at den møter folk på alle nivåer, er du en huleboer opplever du kristendommen anderledes enn om du ikke er det. Det du akkurat fikk presentert er ikke akkurat huleboer kristendom, mere for de viderekommende Ja, så var det dette med ego, IHS. Du, vår selvutnevnte allvitende og fremste ekspert på det meste innen kristendommen. Du med alle fasitsvarene og som korrigerer alle etter noter. Ikke noe problem med djev...*kremt* ego'et der i gården, skjønner jeg... Herregud, dette er så selvmotsigende og tåpelig. Endret 28. desember 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Ja, så var det dette med ego, IHS. Du, vår selvutnevnte allvitende og fremste ekspert på det meste innen kristendommen. Du med alle fasitsvarene og som korrigerer alle etter noter. Ikke noe problem med djev...*kremt* ego'et der i gården, skjønner jeg... Herregud, dette er så selvmotsigende og tåpelig. La oss nå ikke miste vårt gode humør Kanskje den godeste IHS, ser for seg at han er på fisketur, og jeg skal vel ikke nevne hvem som spreller i hans garn, eller skal jeg det Peters fiskefangst 5En gang sto Jesus ved Gennesaretsjøen, og folk trengte seg inn på ham for å høre Guds ord. 2 Da fikk han se to båter som lå ved stranden. Fiskerne var gått ut av dem og holdt på å skylle garn. 3 Jesus steg opp i en av båtene, den som tilhørte Simon, og ba ham legge litt ut fra land. Så satte han seg og underviste folkemengden fra båten. 4 Da han var ferdig med å tale, sa han til Simon: «Legg ut på dypet og sett garn til fangst.» 5 «Mester», svarte Simon, «vi har strevd hele natten og ikke fått noe. Men på ditt ord vil jeg sette garn.» 6 Så gjorde de det, og fikk så mye fisk at garnet holdt på å revne. 7 De ga tegn til arbeidslaget i den andre båten at de skulle komme og ta i med dem. Og da de kom, fylte de begge båtene, så de var nær ved å synke. 8 Da Simon Peter så det, kastet han seg ned for Jesu føtter og sa: «Gå fra meg, Herre, for jeg er en syndig mann.» 9 For han og alle som var med ham, ble grepet av forferdelse over den fangsten de hadde fått. 10 På samme måte var det med Sebedeus-sønnene Jakob og Johannes, som fisket sammen med Simon. Men Jesus sa til Simon: «Vær ikke redd! Fra nå av skal du fange mennesker.» 11 Så rodde de båtene i land, forlot alt og fulgte ham. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) La oss nå ikke miste vårt gode humør Kanskje den godeste IHS, ser for seg at han er på fisketur, og jeg skal vel ikke nevne hvem som spreller i hans garn, eller skal jeg det Hehe... Ego'et hans er det likevel ingenting å si på. Der holder det også på å revne. Han får ha skitt fiske. Endret 28. desember 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 La oss nå ikke miste vårt gode humør Kanskje den godeste IHS, ser for seg at han er på fisketur, og jeg skal vel ikke nevne hvem som spreller i hans garn, eller skal jeg det Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Peters fiskefangst 5En gang sto Jesus ved Gennesaretsjøen, og folk trengte seg inn på ham for å høre Guds ord. 2 Da fikk han se to båter som lå ved stranden. Fiskerne var gått ut av dem og holdt på å skylle garn. 3 Jesus steg opp i en av båtene, den som tilhørte Simon, og ba ham legge litt ut fra land. Så satte han seg og underviste folkemengden fra båten. 4 Da han var ferdig med å tale, sa han til Simon: «Legg ut på dypet og sett garn til fangst.» 5 «Mester», svarte Simon, «vi har strevd hele natten og ikke fått noe. Men på ditt ord vil jeg sette garn.» 6 Så gjorde de det, og fikk så mye fisk at garnet holdt på å revne. 7 De ga tegn til arbeidslaget i den andre båten at de skulle komme og ta i med dem. Og da de kom, fylte de begge båtene, så de var nær ved å synke. 8 Da Simon Peter så det, kastet han seg ned for Jesu føtter og sa: «Gå fra meg, Herre, for jeg er en syndig mann.» 9 For han og alle som var med ham, ble grepet av forferdelse over den fangsten de hadde fått. 10 På samme måte var det med Sebedeus-sønnene Jakob og Johannes, som fisket sammen med Simon. Men Jesus sa til Simon: «Vær ikke redd! Fra nå av skal du fange mennesker.» 11 Så rodde de båtene i land, forlot alt og fulgte ham. Du har sans for mye, Vanvittige sky Her er et maleri knyttet til denne begivenheten, det er et eller annet vakkert med bilde Endret 28. desember 2013 av IHS Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) En fisk trives nok best i vannet fremfor å bli føde for andres behov. Endret 28. desember 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå