Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Drister meg til med å starte ny tråd her, da jeg ikke fant svar på det jeg egentlig lurer på :-)

Jeg driver med turn, og skal starte på Gymnastikkhøjskolen i Ollerup til sommeren. Skal da gå til innkjøp av videokamera :p .

Jeg lurer rett og slett på hvilket kamera dere anbefaler og hva jeg bør se etter når jeg skal kjøpe? Har hørt mye lovord om Panasonic HC-serien og G-serien.

Bør helst ikke gå over 5 lapper, men kan strekke meg litt om det er det som skal til :-)

Kan helt ærlig ikke shit om videokameraer, men har over gjennomsnittet peiling på data og programvare, så evt. redigering vil nok ikke bli et problem!

Tenker noe i denne duren, mulig bedre kvalitet;

På forhånd takk, alle videoentusiaster :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med Gopro er at man ikke ser hva man filmer og man har en fast brennvidde uten zoom, hvis man skal sette kameraet fra seg en plass for å filme eller ha det festet på kroppen fungerer det fint.

Skal man stå litt unna og filme selv vill jeg nok heller hatt en kamera med søker/skjerm og zoom.

Har ikke så mye greie på selve kameraer men Canon legira hører jeg ofte blir nevnt her.

Du skrivet at du ønsker god kvalitet også, hva med et systemkamera med utskiftbare objektiver da har du mulighet til og optimalisere filmingen maksimalt men dette krever mer forståelse og utstyr.

Lenke til kommentar

GoPro eller et "action" kamera er videoverdenens svar på "Streetphoto". Et actionkamera fester man på seg for å filme ting slik det er og gjerne også litt i "skjul". Selv så skal jeg bruke mine to GoPro kameraer samt det ene Drift Ghost HD kameraet til dokumentering av diverse motorsykkelturer vedå feste dem strategisk på sykkelen og på meg selv.

Dog er jeg også ute etter et "vanlig" videokamera som jeg kan dokumentere steder og ting jeg passerer i forbifarten. Dette kunne jeg også brukt et actionkamera til, men et "vanlig" videkamera har man mer kontroll over. Man kan zoome litt samt at man har en stor skjerm som viser hvaman filmer. Kanskje du kjører forbi en flokk med Elg som du vil vise? Slikt får man ikke filmet med GoPro.

Jeg vurderer sterkt en av disse to videokameraene selv:

Panasonic HX-WA30:

WA30-03.jpg

Canon LEGRIA R48:

1002478.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...