Superloff Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Hei. Oppgraderte nylig til Windows 8.1. Dette førte med seg en del arbeid, diverse småting jeg måtte bruk på å rette opp i. Irriterende nok. MEN, det mest irriterende, og det jeg ikke klarer å fikse, er at VLC nå flimrer (jeg vet ikke om dette blir riktig ord for det som skjer). ved videoavspilling. Det virker å skje relativt regelmessig, hvert femte sekund eller så. Spiller av videofiler på en MSI-PC der bildet er ført over på en 55" Samsung TV via HDMI-kabel. Gjorde det nøyaktig det samme i lang tid før oppgraderingen til Windows 8.1 uten å noen gang oppleve dette problemet. Det jeg så langt har prøvd for å fikse problemet: - Oppdatere driver til skjermkort - Oppdatere VLC. Tips/hjelp mottas med åpne armer. Edit: Har blitt opplyst om at fenomenet kalles tearing Endret 16. desember 2013 av Superloff Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Har du prøvd med en annen avspiller for å se om det samme skjer? Prøv feks Media Player Classic. Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Hei og takk for svar. Det samme skjer i andre medieavspillere også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 lagt inn noen Codec-pakker? Kan anbefale CCCP... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Utvidet skrivebord eller duplisering? Satt på korrekt hz på tven som er koblet til pcen? Endret 10. desember 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Kanskje det ikke løser det større problemet du har, siden jeg ser det gjelder flere programmer, men hvis du bare vil ha en rask fiks for VLC inntil du løser det større problemet, så kan du prøve en annen video output mode som kanskje ikke har samme problemet.I VLC går du da til Verktøy > Innstillinger. Derfra velger du "Video" i listen til venstre. Da ser du at du har en dropdownliste som heter "Output" som står på "Standard" som default. Prøv å endre den til noe annet, f.eks OpenGL video output eller Windows GDI video output. Prøv gjerne med andre ting i listen også, jeg kan umulig tenke meg at alle vil ha samme problemet om vanlige ting ikke flimrer. Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) @Sundan: Jeg vet ikke hva dette er @Uderzo: Duplikat - begge skjermene viser det samme. Problemet oppstår ikke på PC'en, kun i bildet som er på TV'en. Hvordan vet jeg hva som er korrekt Hz? Og hvordan skulle dette blitt endre på TV'en når det er operativsystemet på PC'en som er oppgradert. Jeg hadde til og med PC'en koblet til TV'en når jeg oppgraderte. Kabelen har ikke vært fjernet fra PC/TV på ukesvis. @scriptgutten: Skal forsøke dette, og gi tilbakemelding. En mer permanent løsning på problemet hadde dog vært å foretrekke. Edit: Problemet virker å være der for absolutt all videoavspilling, også streaming fra eksempelvis tv2sporten. Endret 11. desember 2013 av Superloff Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Prøv utvidet skrivebord, og se om det har noe å si. Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Prøv utvidet skrivebord, og se om det har noe å si. 12-12-2013 00-19-59.png Forsøkte dette uten hell. Er det ingen andre som har dette problemet? Jeg begynner å bli litt frustrert :/ Edit: Nyoppdagelse: Problemet finnes ikke ved live streaming (Premier League streamet fra TV2 Sumo). Endret 14. desember 2013 av Superloff Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Når du sier "flimrer", mener du tearing? Hvilket skjermkort sitter i pcen din? Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2013 Når du sier "flimrer", mener du tearing? Hvilket skjermkort sitter i pcen din? Ja! Dette er akkurat slik det blir. Har GTX 670M. Men kobler jo til TV'en via HDMI-kabel så det blir vel det som er innebygd som er i bruk da? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det er nok Nvidia kortet du bruker. Det kan tyde på at du kjører en annen oppløsning på TVen enn den native (1920*1080 @60Hz). Sjekk at oppløsning og refresh rate er korrekt. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Aha, da er jeg mer med på hva du mener med flimring Slik tearing kan også oppstå hvis Vsync ikke er på. Hvis det som står over ikke hjelper, kan du også forsøke å gå inn på nvidia kontrollpanelet, trykke på "Behandle 3D-innstillinger", og derfra sette "Vertikal synkr." til "På". Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Det er nok Nvidia kortet du bruker. Det kan tyde på at du kjører en annen oppløsning på TVen enn den native (1920*1080 @60Hz). Sjekk at oppløsning og refresh rate er korrekt. 15-12-2013 16-59-20.png Jeg får ikke opp alle de innstillingene der på Nvidia kontrollpanel. Slik ser det ut for meg. Har satt på vertikal sync. Fortsatt tearing Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Det ser ut som det er det integrerte skjermkortet som blir brukt på HDMI porten og ikke det dedikerte. Gå inn på "Intel Graphics and Media Control Panel". Der skal det være mulig å stille inn oppløsningen og refreshraten på TV-en du har koblet til. Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Ser det riktig ut? For det er slik det har vært hele tiden. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Alt ser riktig ut. Men jeg tror problemet kan ligge i Intel driverene. Har du oppdatert de også, eller kun nvidia/optimus? Prøvd siste driverene fra MSI? Hvilken msi laptop har du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Installer codec pack...http://www.cccp-project.net/ eller denne... http://download.cnet.com/VLC-Codec-Pack/3000-13632_4-75862970.html Endret 17. desember 2013 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Alt ser riktig ut. Men jeg tror problemet kan ligge i Intel driverene. Har du oppdatert de også, eller kun nvidia/optimus? Prøvd siste driverene fra MSI? Hvilken msi laptop har du? Har MSI GT70 0NE. Det blir da chipset-driver jeg skal oppdatere eller? For det tror jeg at jeg har gjort. Men kan prøve igjen. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Drivere til det integrerte Intel kortet. http://www.msi.com/service/download/nbdriver-19167.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå