Pinkey Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hei, Har nettopp bestilt et MSI GTX 760 2GB, og lurer på om PSU'en min fortsatt er brukbar. Det er jo watt i massevis, men den er jo noen år gammel nå. Leser her og der at folk anbefaler at PSU'en har 30A strøm minimum for dette kortet, og så vidt jeg kan se har min kun 18A. (Mye mulig jeg tar feil her, altså..) Tilleggsspørsmål: Så sant PSU'en min fortsatt er brukbar, vil denne holde for en SLI setup? På forhånd takk for inputs! Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hei, PSUen skulle holde tritt, den. I foelge produsentens hjemmeside kan den levere 18A over hver av fire 12V rails (dvs 72A totalt) http://www.chieftec.com/super-power.html De fleste PSUer degraderes noe over tid, men enkelt kort skal fungere som smurt, og med mindre enheten virkelig er _veldig_ gammel og/eller kjoert under ugunstige forhold, skulle ikke SLI vaere noe problem, heller. Pass bare paa at du trekker kraft fra forskjellige rails til hvert kort - gjerne 12V3-4 om hovedkort/annet blir matet fra 12V1-2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Nå er det det ikke akkurat en strømforsyning av bedre kvalitet, men det virket som om den hadde kondensatorer ratet for 105 grader i det minste, som igjen betyr at degraderingen over tid ikke vil være like stor. Effektmessig er den mer enn kraftig nok til GTX 760 i SLI, men uten å vite resten av komponentene så er det egentlig umulig å si 100 % sikkert. Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Takker for svar Resten av komponentene er som følger: Hovedkort: ASUS P8Z77-V Ram: Crucial Ballistix 8GB 1600 mhz CPU: i5 3570 (Ikke 'k' versjon) Disk 1: OCZ 256gb SSD Disk 2: WD 2tb HDD Jeg tror min setup er forholdsvis strømvennlig generelt sett, mtp at jeg ikke har clocket noe (da jeg ikke kan). Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Det går nok helt fint ja. Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Strålende Mange takk for feedback! Da blir det SLI! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hei, PSUen skulle holde tritt, den. I foelge produsentens hjemmeside kan den levere 18A over hver av fire 12V rails (dvs 72A totalt) http://www.chieftec.com/super-power.html 72A = 864W, så det blir jo litt mye. Kombinert for alle railene er 60A. 1 Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Regner med det fortsatt holder? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Regner med det fortsatt holder? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå