Gå til innhold

Joshua French tiltalt for å ha drept Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede forklart hvorfor det kan være kjekt å ha og mye penger å spare på å ha. Hvorfor de ikke tok det ut for akkurat denne turen vet ikke jeg, men hva skulle det være på å utgi seg for å jobbe for "den hvite manns forsvar" i ett så rasistisk land som Kongo?

 

Jeg vet ikke hvorfor de hadde det heller, jeg vet at de hadde det og det er suspekt, du er uenig, greit nok.

Lenke til kommentar

 

I likhet med drikking og urinering offentlig. Ulovlig, men ikke noe nevneverdig problem, og alle gjør det.

 

Det står ikke spesifisert hvilken ID de har beholdt, og så lenge det er utgått, er det ikke ulovlig. Alle vernepliktige får beholde sitt Kongerike Norge FDID, fordi det har en utløpsdato. Det samme har alle andre kort fra forsvaret. Det man "beviser" med disse kortene, er ikke at man nødvendigvis tilhører forsvaret, men at man har tilhørt det, frem til utløpsdato.At enkelte ikke kontrollerer utløpsdato er ikke kortinnehavers ansvar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Rart eller ikke rart, det er forsatt ikke riktig at de blir dømt for noe de ikke er skyldig i.

 

At de drar inn i Kongo, mot UDs anbefalinger og med ID fra det norske forsvaret uten at noen av dem har forklart hva de gjorde der, vell det mener jeg at ikke er ett grunnlag for at bistanden til Kongo skal stoppes. Det er forsatt ikke greit at French sitter igjen der nede.

De skulle jo etablere et vaktfirma der, men ting gikk ikke som planlagt. Vådeskudd, misforståelser, ransforsøk, mislykket forsøk på å leke tough guys.

 

Utviklingen gikk som det gikk fordi de tilbød tjenestene til alle og enhver inkludert presidentens hovedfiende.

Lenke til kommentar

De skulle jo etablere et vaktfirma der, men ting gikk ikke som planlagt. Vådeskudd, misforståelser, ransforsøk, mislykket forsøk på å leke tough guys.

 

Utviklingen gikk som det gikk fordi de tilbød tjenestene til alle og enhver inkludert presidentens hovedfiende

 

Noe bevis for at de tilbød tjenestene til alle og enhver? Som du kan se av hva jeg har skrevet på tråden mener jeg ikke at Norge burde hold tilbake bistanden, men likevel, kan ikke huske at jeg har lest det og de bør uansett ikke dømmes for noe de ikke har gjort.

Lenke til kommentar

De skulle jo etablere et vaktfirma der, men ting gikk ikke som planlagt. Vådeskudd, misforståelser, ransforsøk, mislykket forsøk på å leke tough guys.

 

Utviklingen gikk som det gikk fordi de tilbød tjenestene til alle og enhver inkludert presidentens hovedfiende.

 

Og likevel ville deres selskap ha vært det beste i hele den kongolesiske nasjonen, og sannsynligvis toppet militæret sin kompetanse.

Lenke til kommentar

 

Er det illegalt??

 

Du kan jo finne et tilfelle hvor noen i Norge har blitt dømt, så vi kan se at det faktisk blir slått ned på.

 

Blasfemi er også ulovlig.

 

Det er forskjell på å være 17 år og skal snike deg inn på byen, for å faktisk påstå at du representerer kongeriket og er på reise i tjenester for HMK. Der sitter en kar i kongo, til dømes.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Nå har de meg bekjent ikke utgitt seg for å være i Kongo på vegne av kongen, isåfall ser jeg gjerne en kilde på det.

 

Kongen er den øverste lederen i Forsvaret og Forsvaret representerer kongeriket på oppdrag, derav kommer uttryk som KNM (Konglige Norske Marine) HMKG (Hans Majestet Konges Garde)

 

Så når du jobber i Forsvaret har du faktisk kongen som øverste leder og er derav en representant for dette. Utgir du deg for å jobbe i forsvaret så utgir du deg også for å være på oppdrag på vegne av staten og kongeriket. Kongen er henholdsvis General i Hæren og luftforsvaret og Admiral i sjøforsvaret. Men er forsatt øverstekommanderende med hjemmen i grunnlovens §25.

 

Har selv under tjeneste støtt på hans majestet ved noen anledninger.

 

Ønsker du virkelig å diskutere dette kan du se på organisasjonskartet til Forsvaret og se på toppen.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

 

Kongen er den øverste lederen i Forsvaret og Forsvaret representerer kongeriket på oppdrag, derav kommer uttryk som KNM (Konglige Norske Marine) HMKG (Hans Majestet Konges Garde)

 

Så når du jobber i Forsvaret har du faktisk kongen som øverste leder og er derav en representant for dette. Utgir du deg for å jobbe i forsvaret så utgir du deg også for å være på oppdrag på vegne av staten og kongeriket. Kongen er henholdsvis General i Hæren og luftforsvaret og Admiral i sjøforsvaret. Men er forsatt øverstekommanderende med hjemmen i grunnlovens §25.

 

Har selv under tjeneste støtt på hans majestet ved noen anledninger.

 

Ønsker du virkelig å diskutere dette kan du se på organisasjonskartet til Forsvaret og se på toppen.

Jeg er mer enn godt kjent med kommandokjeden i forsvaret, men jeg kan ikke se at noen av dem har utgitt seg for å jobbe i forsvaret.

Lenke til kommentar

 

Dem bærer legitimiasjon om at dem gjør det, noe dem i utgangspunktet ikke skulle hatt. Med mindre det faktisk er tilfellet.

Så da du skrev at de utga seg for å representere kongen mente du egentlig at de fortsatt hadde forsvarsid i lommeboken uten at du kan vise til at de har brukt dette eller påstått å jobbe i forsvaret?

Lenke til kommentar

Så da du skrev at de utga seg for å representere kongen mente du egentlig at de fortsatt hadde forsvarsid i lommeboken uten at du kan vise til at de har brukt dette eller påstått å jobbe i forsvaret?

 

1254723772892_492.jpg

 

 

Du bærer per definisjon ett falsk identifikasjonspapir og det har straffeforfølgelse.

 

At du mener/syns og trur at dette burde vært annerledes er ikke noe å diskutere, det finnes så vidt jeg husker hjemmel i straffelovens §372 for å straffe for disse forholdene.

 

Disse to gjøkurene fikk fyken i fra sine respektive avdelinger i Forsvaret, at du tar deres handlinger å skaper ett bilde av at dette ikke blir missbrukt av tidligere operatører får du ta på egen kappe. Det ødelegger veldig mye av legitimiteten Forsvaret har.

 

Torgeir Friksen (Eriksen) har jeg selv vært i kontakt med da jeg engang ga meg i Forsvaret, så spar meg for dine spydigheter, det å beholde ID-kortet finnes ikke hjemmel i, det er Forsvaret sin eigendom. Dersom du har ett burde du levere det tilbake.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

 

1254723772892_492.jpg

 

 

Du bærer per definisjon ett falsk identifikasjonspapir og det har straffeforfølgelse.

 

At du mener/syns og trur at dette burde vært annerledes er ikke noe å diskutere, det finnes så vidt jeg husker hjemmel i straffelovens §372 for å straffe for disse forholdene.

 

Disse to gjøkurene fikk fyken i fra sine respektive avdelinger i Forsvaret, at du tar deres handlinger å skaper ett bilde av at dette ikke blir missbrukt av tidligere operatører får du ta på egen kappe. Det ødelegger veldig mye av legitimiteten Forsvaret har.

 

Torgeir Friksen (Eriksen) har jeg selv vært i kontakt med da jeg engang ga meg i Forsvaret, så spar meg for dine spydigheter, det å beholde ID-kortet finnes ikke hjemmel i, det er Forsvaret sin eigendom. Dersom du har ett burde du levere det tilbake.

Jeg aner ikke hvor bildet er fra men spørsmålet står: har de beholdt forsvarsiden eller har de gått rundt og sagt at de jobber i forsvaret og representerer kongen.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor bildet er fra men spørsmålet står: har de beholdt forsvarsiden eller har de gått rundt og sagt at de jobber i forsvaret og representerer kongen.

 

Bildet var og legitimasjonen var ganske sentralt i rettssaken. Du finner det representert i ganske mange norske aviser, så hadde du hatt kjennskapen som du hever å ha til det så burde det være ganske kjent for deg. Men folk pleier da vitterlig ikke å gå med ett kort rundt halsen å fortelle at det er falskt? Muligens ett unntak, men da kunne dem vell like godt ha levert det inn? Slik alle burde gjort og veldig mange gjør. At du bruker det for å oppnå rettigheter du ellers ikke har blir på mange måter det samme.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

 

Bildet var og legitimasjonen var ganske sentralt i rettssaken. Du finner det representert i ganske mange norske aviser, så hadde du hatt kjennskapen som du hever å ha til det så burde det være ganske kjent for deg. Men folk pleier da vitterlig ikke å gå med ett kort rundt halsen å fortelle at det er falskt? Muligens ett unntak, men da kunne dem vell like godt ha levert det inn? Slik alle burde gjort og veldig mange gjør.

Det var mye sært som var sentralt i rettsaken, våpen i Norge inkludert. Jeg kan fortsatt ikke se at du viser noen annledningeg der de faktisk har utgitt seg for å jobbe i forsvaret og representere kongen.

 

Ellers må du selvfølgelig bare være grei gutt og levere inn forsvarsiden din, men så lenge forsvaret ikke har noen form for veteranid utenom 'festivalbånd' så får det være ditt tap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...