Gå til innhold

Hva skal den perfekte lommebok inneholde?

Anbefalte innlegg

Jobber i butikk, og ser alt for ofte mennesker som stapper lommebøkene fulle av kvitteringer, kort av ymse slag og diverse mynter fra samtlige Europeiske land.

Hva mener dere "den perfekte lommebok" bør inneholde? Hvor mye kontanter? Hvor mange kort? Hvilke kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i butikk, og ser alt for ofte mennesker som stapper lommebøkene fulle av kvitteringer, kort av ymse slag og diverse mynter fra samtlige Europeiske land.

Hva mener dere "den perfekte lommebok" bør inneholde? Hvor mye kontanter? Hvor mange kort? Hvilke kort?

Jeg har funnet min "perfekte" lommebok i Crabby-wallet (http://www.crabbygear.com/). Jeg hater å ha stor lommebok og jeg bruker alltid kort (derfor jeg ikke har kontanter). Til nå har jeg brukt en Exentri (http://exentri.com/) som har holdt veldig lenge, men den ble veldig tykk til slutt med masse kort jeg ikke brukte.

Med Crabby har jeg nå kun kortene jeg bruker (Bankkort, førerkort, busskort og bensinkort) samt husnøkkelen min.

En demo av Crabby-wallet her:

http://www.youtube.com/watch?v=9hcCSBywWNc

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder kvitteringer finnes det jo faktisk gode grunner til å spare på de. Reiselommeboken min er alltid full av kvitteringer, men det er fordi jeg trenger det til reiseregning. Da blir det en god samling, med boardingpass og billetter til flytog og flybuss, samt gjerne noen utlegg på kollektivtrafikk og butikker.

Lenke til kommentar

Jeg har en slik, og den har jeg stappet så full av kort som det lar seg gjøre. Bankkort, 2 kredittkort, førerkort, reiseforsikringsbevis, 8 forskjellige jobbrelaterte kort (sertifiseringer og adgangskort) og 2-3 medlemskort. I tillegg har jeg stort sett rundt 500 kr i kontanter og en kvittering eller to.

Ideelt sett skulle jeg ha sluppet å ha med meg alle de jobbrelaterte kortene.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Eg er ein tilhengar av minimalisme og ei slank lommebok. Per i dag har eg fleire kort eg eg treng, fordi lommeboka blir slapp og kortene dett ut dersom eg har for få kort.

Eg tar vare på kvitteringar som har ein verdi. Dvs. på varer med garanti og reklamasjonrett. Dei puttar eg i ein boks når eg kjem heim. Kvitteringar til reiserekningar legg eg i ein eigen boks.

Det eg stort sett alltid har med er: Debit-kort (VISA), MasterCard, førarkort, Coop-kort og eit par 200-lappar til nøden.

I tillegg har eg nokre ekstrakort for å halde ting på plass, som bonuskort på fly og hotell.

Lurer på om eg skal prøve ei Crabby-lommebok. Det eg likte der var at du kan feste nøkkel på den, samt at den er elastisk, så du kan ha færre kort.

post-20187-0-43868200-1387021222_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fikk veldig lyst å bestille meg en slik crabby selv, men etter å ha lest litt på nett ble jeg litt mer usikker. Folk klager på at den blir veldig "løs" og kortene ligger dårlig i den samt strikket rundt blir fort slapt.

Nå koster den ikke spesielt mye, og jeg hadde trengt en liten minimalistisk sak til å oppbevare ting i, så jeg kommer nok til å teste en. Er jeg heldig så har jeg den også til jul.

Lenke til kommentar

Fikk veldig lyst å bestille meg en slik crabby selv, men etter å ha lest litt på nett ble jeg litt mer usikker. Folk klager på at den blir veldig "løs" og kortene ligger dårlig i den samt strikket rundt blir fort slapt.

Nå koster den ikke spesielt mye, og jeg hadde trengt en liten minimalistisk sak til å oppbevare ting i, så jeg kommer nok til å teste en. Er jeg heldig så har jeg den også til jul.

Kan bekrefte at strikken blir synlig slitt ganske fort. Men den fungerer jo som den skal. Men kan være verdt å nevne at dette er første utgaven og jeg ser for meg at det kan være en god del barnefeil med første utgaven. Er jo snakk om et produkt fra Kickstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...