Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kva er det å være fysisk attraktiv?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Det er nokon som hevdar at det ikkje er noko forskjell mellom pene personer og stygge personer genetisk (med tanke på gode gener). Og at utseende ikkje er eit teikn på det, men det same som musikk, kunst osv. Med andre ord symmetri, logiske sameahenger osv. Ting som hjernen liker, men handler ikkje om gode gener hos personen. Mennesket blir tiltrekt av menneske, eit slags proto menneske, og resten er dette som nevnt ovanfor.

Den andre vinklingen er at eit godt utseende betyr gode gener. Noko som mange synes høres rart ut, fordi pene mennesker like så ofte er dårligare til å klare seg. I og med at dei kanskje er dumme osv. Samtidig kan ein anna kritikk være det at om det viser seg å være nokon fordel å være pen, er den i all hovedsak skapt av korleis andre mennesker behandlar personen. Ikkje betre gener.

Så kva er dine tanker rundt dette med å være fysisk attraktiv, og kanskje på andre måtar og. Kva er det eigentlig?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva er det eigentlig?

Fysisk attraktivitet er den som får hoder til å snu seg etter deg.

Om en person har god symmetri og feminint/maskulint utseende og feilfri overflate, er det langt mer tiltrekkende enn det motsatte. Rett og slett fordi det peker mot gode gener og velstand. Er en av de mer basiske instinktene våre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Fysisk attraktivitet er den som får hoder til å snu seg etter deg.

Om en person har god symmetri og feminint/maskulint utseende og feilfri overflate, er det langt mer tiltrekkende enn det motsatte. Rett og slett fordi det peker mot gode gener og velstand. Er en av de mer basiske instinktene våre.

Men viser det faktisk til at personen har bedre gener? Eller blir det skapt av mykje av det samme som musikk, poesi osv.?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ja, det gjør som oftest det:Why beauty is an advert for good genesEt godt utseende signaliserer at man mest sannsynlig har gode gener også.

Det viser seg at dei har bedre helse og lever lengre enn vanlig. Dette kan jo like godt være eit symptom på lykke som blir skapt av at andre behandlar deg betre. Det er jo lite forskning som tyder på at det faktisk er bedre gener som gjør det. Lite vil jo tilsei at dette stemmer mhp at det er innsida på mennesket som teller.

Lenke til kommentar

Har ingen tro på at et ytre utseende nødvendigvis betyr gode gener, da jeg faktisk kjenner et par smellvakre damer som har unger med all verdens plundre og heft... Så det er ingen sammenheng der. At de her større mulighet til å få unger enn dritstøgge damer har kan nok være, men jeg har aldri truffet noen som er støgge etter at man blir kjent med dem... Jeg har derimot truffet en del pene damer som har vært skikkelig støgge inni og det er jo personligheten vi blir forelsket i, ikke utseende selv om utseende hjelper på første inntrykket når vi først møtes og gjør at vi først tiltrekkes av de menneskene som er pene. Men noen garanti for noe som helst er det ikke....

Nå er jeg så gammel at jeg ikke lenger bryr meg så mye om utseende (damer på min alder har som regel kneskålene mellom puppene allikevel... Bare tuller såklart... :) ) men ser heller på personligheten til vedkommende. Kan jo være fordi jeg ikke lenger ser på hver dame som en potensiell livsledsager eller sexpartner, men som en meningsfull samtale partner og venn og da betyr det jo en del hva man har mellom ørene også, ikke bare hvordan man ser ut...

Så at man er fysisk tiltrekkende kan faktisk være så mangt... :) Det går vel mer på hva hver enkelt liker (personlig liker jeg litt "hårete" damer, altså damer som ikke bryr seg så himla om utseende, sminke også videre og som ikke er redde for å bli møkkete på henda i et knipetak og som generelt er i stand til å rive av seg noen gloser når det trengs og ikke skamme seg over det etterpå, den type dame. Er litt "hårete" selv og like barn leker best.. :) ) enn på hva som er malen i samfunnet. Jeg merker at jeg blir skeptisk når skikkelig pene damer kommer bort til meg, for jeg vet at jeg ikke er noe førstevalg for de fleste av disse sminkedokkene og jeg reagerer derfor med skepsis, fordi de gjerne er ute etter noe. Den beste teknikken for å sjekke disse skikkelig pene og fine damene er jo å gi faan i dem, neglisjere dem totalt, DA blir de interiserte da! For avvisning er de ikke gode på... :) Men du verden for en innside et par av dem har....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...