hasuwest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei. Jeg ser etter en effektiv men stillegående cpu kjøler. Disse to har jeg funnet hittil Har tittet litt på Volcano 12 og Volcano 11 Volcano 12 vifta ser ut til å være kraftigere på samme lydnivå (2000rpm ~21db og 5500rpm ~48db) mens Volcano 11 kan stilles lavere(1300rpm ~17db og 4800rpm ~48db). Men Volcano 12 vifta veier 700g, noe som virker ganske tungt for en cpu kjøler. Jeg drasser pcn med meg ofte på LAN, kjøleren kan vel bli ganske tung og man kan risikere at festet knekker? Jeg fant en test av Volcano 12 her! Det står at den er bedre enn Volcano 11. Det ville vel ikke vært noen grunn til å lage en ny, dårligere cpu kjøler? :o Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Ja, man kan risikere at festet knekker. De anbefaler at du demonterer saa tunge vifter f0r du drar paa lan :-? Jeg ville kanskje skikket litt paa andre vifter en thermaltake. Mvh FrenChie Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Sitat Ja, man kan risikere at festet knekker. De anbefaler at du demonterer saa tunge vifter f0r du drar paa lan :-? Jeg ville kanskje skikket litt paa andre vifter en thermaltake. Mvh FrenChie Det er ikke værre at man tar av viften når en skal på lan da. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Joa. Men skulle gjerne hatt en vifte som kunne stått på hele tiden.. En Volcano 11 veier 476g. Hvor mye bør en cpu kjøler helst ikke veie? Og en ting til: Skal bestille BeQuiet PSU fra 3dfxcool, men vil en 420W holde til 5 hdd, hk, skjermkort, lydkort, nettverkskort, tvkort, dvd brenner, cd brenner/dvd combo, 2x ram og overklokka cpu + 5 vifter? Eller bør jeg vente på 520W versjonen som ikke er kommet inn enda..? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Sitat Og en ting til: Skal bestille BeQuiet PSU fra 3dfxcool, men vil en 420W holde til 5 hdd, hk, skjermkort, lydkort, nettverkskort, tvkort, dvd brenner, cd brenner/dvd combo, 2x ram og overklokka cpu + 5 vifter? Eller bør jeg vente på 520W versjonen som ikke er kommet inn enda..? 420W burde holde. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 trur ikke du får noe problem med volcano 11. har selv volcano 9+ på pc nr to og den holder min t-bird 1400(som er vel den varmeste skjiten man får tak i) nede på 43 grader idle, og ikke over 50c. trenger ikke mindre temp. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 volcano 11 burde ikke gi deg noen problemer.. grei nok vifte.. har den selv.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Bestillte en Thermalright SLK947U med 92mm papst vifte. Men takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå