Gå til innhold

Ny CPU kjøler. Volcano 11/12?

hasuwest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ser etter en effektiv men stillegående cpu kjøler. Disse to har jeg funnet hittil

Har tittet litt på Volcano 12 og Volcano 11

Volcano 12 vifta ser ut til å være kraftigere på samme lydnivå (2000rpm ~21db og 5500rpm ~48db) mens Volcano 11 kan stilles lavere(1300rpm ~17db og 4800rpm ~48db).

Men Volcano 12 vifta veier 700g, noe som virker ganske tungt for en cpu kjøler. Jeg drasser pcn med meg ofte på LAN, kjøleren kan vel bli ganske tung og man kan risikere at festet knekker?

Jeg fant en test av Volcano 12 her! Det står at den er bedre enn Volcano 11.

Det ville vel ikke vært noen grunn til å lage en ny, dårligere cpu kjøler? :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Sitat
Ja, man kan risikere at festet knekker. De anbefaler at du demonterer saa tunge vifter f0r du drar paa lan :-?

Jeg ville kanskje skikket litt paa andre vifter en thermaltake.

Mvh FrenChie

Det er ikke værre at man tar av viften når en skal på lan da.

Lenke til kommentar

Joa. Men skulle gjerne hatt en vifte som kunne stått på hele tiden..

En Volcano 11 veier 476g. Hvor mye bør en cpu kjøler helst ikke veie?

Og en ting til:

Skal bestille BeQuiet PSU fra 3dfxcool, men vil en 420W holde til 5 hdd, hk, skjermkort, lydkort, nettverkskort, tvkort, dvd brenner, cd brenner/dvd combo, 2x ram og overklokka cpu + 5 vifter? Eller bør jeg vente på 520W versjonen som ikke er kommet inn enda..?

Lenke til kommentar
  Sitat

Og en ting til:

Skal bestille BeQuiet PSU fra 3dfxcool, men vil en 420W holde til 5 hdd, hk, skjermkort, lydkort, nettverkskort, tvkort, dvd brenner, cd brenner/dvd combo, 2x ram og overklokka cpu + 5 vifter? Eller bør jeg vente på 520W versjonen som ikke er kommet inn enda..?

420W burde holde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...