LDBA Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Vi har fått en nyansatt på jobben, som skal ha en mastergrad. Problemet er at fyren fremstår som komplett kunnskapsløs. Jeg har begynt å tvile på om han har formell utdanning utover videregående eller knapt nok det. Finnes det noen måte for kollegaer eller arbeidsgiver å sjekke dette? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Kontakt universitetet/høgskolen og spør om han har fullført utdannelse der. 4 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Som Horrorbyte sa. Evt. sende kopi av vitnemål til skolen og be dem bekrefte dette. Lenke til kommentar
LDBA Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Kontakt universitetet/høgskolen og spør om han har fullført utdannelse der. Ja, jeg har tenkt på det, men jeg er usikker på hva de har lov til å svare på. En annen sak er at jeg ønsker å være anonym, med tanke på å ikke gjøre arbeidsmiljøet enda dårligere...om du skjønner? Det kan jo hende jeg tar feil, eller han på lovlig vis har mottatt en tittel han ikke burde hatt? Endret 9. desember 2013 av LDBA Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 En fullført grad er offentlig informasjon. De kan derfor svare på det, men ikke gå inn på hvilke karakterer han har. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Du trenger neppe å identifisere deg selv. "Hei, jeg ringer fra *firma* og ønsker å få bekreftet vitnemålet/skolegangen til en person som har studert hos dere". Skolene kan helt fint bekrefte vedkommendes grad eller vitnemål. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Nå skal det vel også sies at ordet mastergrad ikke er synonymt med verken kunnskapsrik eller dyktig. Det kan godt hende vedkomne bare er udugelig av natur 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Så absolutt tommel opp til den siste her. Folk med fullført mastergrad burde tvinges til å jobbe 1 år på golvet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Problemet er at fyren fremstår som komplett kunnskapsløs.Det hadde vært smart å sjekke dette før han ble ansatt. Å være god til å gå på skole er ikke det samme som å være god til å jobbe. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Avlagt grad er ikke taushetsbelagt, og verifisering av opplysninger er heller ikke det. Universitetet bør derfor kunne bekrefte eksistensen av graden og hvorvidt deres kopi av vitnemålet er i samsvar med universitetets. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå